Sinds enige tijd hebben we een testopstelling met wireless staan. WEP gaat hiermee probleemloos, WPA-PSK krijg ik echter niet werkend. Hopelijk hebben jullie nog tips 
Opstelling:
Acces point: Cisco Aironet 1200
Clients: Wyse V10L wireless thin clients met Wyse ThinOS
Test
Configuratie van het AP heb ik via de webinterface gedaan.
Onder Encryption Manager ingesteld dat TKIP gebruikt moet worden
Onder SSID Manager ingesteld dat het Open Authentication is met controle op MAC adres.
Key management ingesteld op Mandatory en WPA. Vervolgens een testkey ingegeven.
Als ik op "save" druk en opnieuw de instellingen bekijk is dat veld leeg. Is dit "by design"? Bij WEP blijven daar namelijk kruisjes instaan.
Op internet vond ik nog de volgende tekst. Ik snap alleen niet of ze bedoelen dat heel WPA dan niet werkt of alleen WPA + Radius/802.1x
Opstelling:
Acces point: Cisco Aironet 1200
Clients: Wyse V10L wireless thin clients met Wyse ThinOS
Test
Configuratie van het AP heb ik via de webinterface gedaan.
Onder Encryption Manager ingesteld dat TKIP gebruikt moet worden
Onder SSID Manager ingesteld dat het Open Authentication is met controle op MAC adres.
Key management ingesteld op Mandatory en WPA. Vervolgens een testkey ingegeven.
Als ik op "save" druk en opnieuw de instellingen bekijk is dat veld leeg. Is dit "by design"? Bij WEP blijven daar namelijk kruisjes instaan.
Op internet vond ik nog de volgende tekst. Ik snap alleen niet of ze bedoelen dat heel WPA dan niet werkt of alleen WPA + Radius/802.1x
Verder nog QoS uitgezet op de radio interface, werd ook nog ergens als tip gegeven.The Cisco Aironet 1200 AP does not support WPA and RADIUS/802.1x without the use of a third-party supplicant such as the Funk Odyssey Client (http://www.funk.com) Refer to these vendors for client-side configuration to support WPA and RADIUS/802.1x
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.