Toon posts:

[P5K-VM]Geen Intel GMA 3100 Win 2003 server drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al uren naar de driver aan het zoeken voor windows server 2003 maar ik kan het niet vinden. Op de intel site is ook alleen maar drivers voor xp en vista te vinden maar geen 2003 server. Xp drivers werken ook niet op win 2003. Als ik probeer te installeren krijg ik het bericht OS not supported.

Weet iemand waar ik hieraan kan komen? Of heetf iemand een INI map met de drivers erin?

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 22:40
Heb je de driver bij Intel gedownload?

Wat ik in het verleden wel eens in een dergelijke situatie gedaan heb, is het het uitpakken van de .exe van de driver.
Lukt dit niet, dan de installatie starten en ondertussen in je %TEMP% folder de installatie files opzoeken. Vaak worden driverfiles daar tijdelijk neergezet tijdens de setup (en weer verwijderd nadat de setup wordt afgesloten).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers erop gekregen alleen nu wil het niet hoger gaan dan 4 bits kleur. Ik zet hem op 32 bit maar gaat weer terug naar 4 bits. Het is dat win 2003 server 4GB ram neemt. Anders moet ik over naar xp x64 alleen omdat ik 4gb ram heb. Vista wil ik niet op me server hebben. Maar waarom 4 Bits?

Dan doe ik maar windows xp 64 bit erop aangezien er geen drivers zijn voor 2003 server.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 23:50 ]

Verwijderd

Op mijn Gigabyte G33 bordje (zelfde chipset dus) had ik ook het probleem van 4 bits kleuren. Uiteindelijk kwam ik erachter dat de Intel GMA niet genoeg gedeeld geheugen had toegewezen gekregen; door dit simpelweg te verhogen in het bios was het probleem verholpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er maar win xp 64 bit op gedaan en ik heb niks aan de geheugen veranderd. In xp wil hij gewoon wel 32 bits kleuren geven. Ik denk toch dat het aan de drivers lag. Tenzij de driver meer geheugen kan pakken zonder naar bios te gaan.