Toon posts:

Highpoint RAID of Promise RAID?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs de A-bit VP6 mobo gekocht met een on-board Highpoint RAID-controller (RAID 0, RAID 1 en RAID 0+1). Maar ik heb ook nog een Promise Fasttrak 100 IDE kaart liggen.

Welke van de twee kan ik het beste gebruiken? Ik werk met 2x IBM 30Gb in RAID 0.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
De Promise schijnt iets professioneler te zijn.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 18:12
..en sneller :)

Verwijderd

Met SiSoft Sandra haal ik 43000-44000 met 2 IBM DTLA 45 GB in Raid-0, segt genoeg denk ik

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Met SiSoft Sandra haal ik 43000-44000 met 2 IBM DTLA 45 GB in Raid-0, segt genoeg denk ik
Ja HighPoint zuigt enorm, mijn IBM DTLA-307015 loopt voor geen flikker op m'n UDMA66 controller van HighPoint (ik haal 8500 met sisoft onder win2k), zegt genoeg denk ik :).

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 11:38
Promise is beter.
De fasttrak-100 is snel.
De supertrak-100 is de absolute snelheidsduivel (zelfs sneller dan de Adaptec AAA-UDMA)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ik hoor/lees ook in de diverse forums dat de Promise sneller is.
Maar ik kan nergens een echte review vinden waar de performance van beide ATA-100 RAID controllers vergeleken wordt?

Ik heb zelf 2xIBM DTLA-307030 in RAID 0 aan m'n HPT370 hangen en dat gaat als een speer :)

Verwijderd

Ik heb trouwens Abit SA6R met een Highpoint UDMA 100/ Raid 0+1 controller met laatste BIOS versie en drivers (1.03b1).
Werkt onder W2k als een trein.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Ik ben bang dat het raid gebeuren hier niet echt duidelijk is heel jammer voor jullie maar zelfs mijn 15000 toeren u2w kan niet op tegen ide op raid en dan het liefst wel 2 x ibm 7200 toeren 2 mb 45 gyg

Op een abit kt7 A raid wel te verstaan !

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

ik heb net die highpoint binnengekregen (advance)
handleiding is in t duits, nix engels :P
dat zegt al genoeg hehe

en gdv ik kan niet in de bios kopen met me usb toetsenbord dus krijg die set niet aangemaakt :( grr

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op donderdag 07 maart 2002 12:54 schreef effex het volgende:
ik heb net die highpoint binnengekregen (advance)
handleiding is in t duits, nix engels :P
dat zegt al genoeg hehe

en gdv ik kan niet in de bios kopen met me usb toetsenbord dus krijg die set niet aangemaakt :( grr
LOL, blijkbaar werken USB keyboards alleen in Windows, ook zo met muis.

Oplossing:
Boot van een andere disk, en maak de set aan met Raid-administrator (van Highpoint).

Anders hang je er gewoon een ps/2 keyboard aan :)

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 15:07 schreef Wampie het volgende:
Ik heb 2x ibm 45 gbg gxp disks draaien op een highpoint-controller en krijg in sisoft nagenoeg dezelfde waarden.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 13:21 schreef Redje het volgende:

[..]

LOL, blijkbaar werken USB keyboards alleen in Windows, ook zo met muis.

Oplossing:
Boot van een andere disk, en maak de set aan met Raid-administrator (van Highpoint).

Anders hang je er gewoon een ps/2 keyboard aan :)
dat lukt dus niet :(
ps/2 poort op me mobo is kapoet :P
en in raid admin ziet ie wel de controller maar geen harddisk :?

Verwijderd

Dat hangt dus af van welk OS je gebruikt. De Promise drivers zijn voor Linux niet aan de praat te krijgen (ja van Promise zelf). Highpoint heeft dat wel goed voor elkaar. Onder Windows werken ze beide wel.

• real-0ne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2024

real-0ne

Jah wat zal ik ervan maken

ik denk dat je beter de promise kunt gaan gebruiken...

:)

De enige echte....

• dc5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

dc5

Soms staat in BIOS een optie USB ondersteunen door OS of BIOS. Als jij BIOS kan kiezen is jouw probleem met USB keyboard opgelost, denk ik.

Nu even over Highpoint of Promise. Een kennis van mij heeft beide gehad. Eerst Highpoint (Abit KT7A RAID) en dan Promise (Asus A7V133). Ik heb alleen verschil gezien in BIOS van de RAID controller zelf. Bij Promise kan me kiezen uit Desktop, AV of Server (veel kleine bestanden) en bij Highpoint niet. Verschil in snelheid heb ik tijdens gebruik op zijn pc niet kunnen ontdekken. (De rest van de componenten waren zelfde)

Groeten

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 16:38 schreef dc5 het volgende:
Soms staat in BIOS een optie USB ondersteunen door OS of BIOS. Als jij BIOS kan kiezen is jouw probleem met USB keyboard opgelost, denk ik.

Nu even over Highpoint of Promise. Een kennis van mij heeft beide gehad. Eerst Highpoint (Abit KT7A RAID) en dan Promise (Asus A7V133). Ik heb alleen verschil gezien in BIOS van de RAID controller zelf. Bij Promise kan me kiezen uit Desktop, AV of Server (veel kleine bestanden) en bij Highpoint niet. Verschil in snelheid heb ik tijdens gebruik op zijn pc niet kunnen ontdekken. (De rest van de componenten waren zelfde)
idd..bij promise kun je de blocksize instellen ..dit is zowiezo alleen nodig als je veel met grote files werkt...

Verwijderd

ja kheb t nu inmiddels opgelost door bios te resetten, usb keyboard enablen
maar in verkenner ziet ie ze nog niet :(
Pagina: 1