Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] OutlookAddIn: Contact van Recipient

Pagina: 1
Acties:

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11 12:23
Goede middag allemaal :P

Zoals je misschien aan de titel hebt vernomen ben ik bezig met een simpele Outlook Addin, deze maak ik met behulp van VS 2008. Het idee is om van de contactpersonen die je in de "To:" van een mailtje plaats de contact eigenschappen uit je address boek kan zien. Dat ik dus de voornaam telefoonnummer, adres en dat soort dingen kan opvragen.

Nu lukt het me alleen niet om van de Recipient items de Contact uit het address book te krijgen.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
MailItem mail;

mail = this.OutlookItem as MailItem;

Recipient recipent = mail.Recipients[1];

if (recipent.Resolved) // the recipent has been validated against the address book
{
    //Het lijkt mij dat het hier dus mogelijk moet zijn om de Contact properties te verkrijgen
}

Het is mijn eerste tweede poging in C# dus ik ben ook nog niet helemaal bekend met de fijne kneepjes van deze taal ;)

Waarom begint dat array eigenlijk bij 1, ligt dat aan mij of is dat nogal onlogisch

Verwijderd

probeer eens (ongeveer):

Contact contact = recipient.AddressEntry.GetContact();

zie:
http://msdn2.microsoft.co...cipient.addressentry.aspx

gevolgd door:
http://msdn2.microsoft.co...addressentry_members.aspx

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 14:59 ]

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zo kan je door de contactpersonen folder openen:

C#:
1
2
3
ApplicationClass ol = new ApplicationClass();
NameSpace ns =  ol.GetNamespace("MAPI");
MAPIFolder contactsFolder =  ns.GetDefaultFolder(OlDefaultFolders.olFolderContacts);

Een MAPIFolder bevat een property 'Items' dat is een collectie van alle items in die folder die je kan gebruiken om door de contactpersonen te itereren.
Die lijst kent ook een methode 'Find' die je kan gebruiken om te zoeken.

[ Voor 1% gewijzigd door Face_-_LeSS op 14-12-2007 15:01 . Reden: maui71 doet het beter :) ]