Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1 input naar 2 uitgangen schakelen - koppelen brom??

Pagina: 1
Acties:

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
De titel is misschien wat onduidelijk maar mijn vraag is dit.

Ik heb 1 audio input vanuit mijn computer.

Ik wil met een schakelaar kunnen switchen tussen twee uitgangen.

1 stereo uitgang of 2 mono. Zie afbeelding
Afbeeldingslocatie: http://www.jochemmolenaar.nl/img/Schema_1in_2ou.JPG
Zoals je ziet wil ik dat ongeveer zo doen. Er is 1 probleem en dat is de -.

Mijn vraag is. Zou ik alle - aan elkaar kunnen 'solderen'. Dus de in en output zowiezo koppelen. Hoe de schakelaar ook staat.
zonder dat er een brom ontstaat
Of is het beter een extra schakelaar te gebruiken om de - ook te schakelen?

Ik kan het wel testen maar misschien dat mensen al ervaring hebben :)

Jochemmol

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

aan elkaar solderen, dat is zover ik weet gewoon common aarde, dus een brom zou niet moeten ontstaan, het *kan* gebeuren, zorg anders dat het geheel maar op 1 plaats geaard is. (dus de 2 outputs niet aarden en je computer wel. en behalve die kabel dus ook niet aan elkaar aarden.)

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je kan ook een rotary switch zoeken. Dan heb je 1 "schakelaar" waarmee je erg veel kan schakelen..

Lees ook http://www.jensentransformers.com/an/generic%20seminar.pdf om iets meer inzicht te krijgen in "grond" brom (en hoe deze te localiseren en op te lossen).

[ Voor 9% gewijzigd door Micha op 14-12-2007 22:28 ]

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb een tijd lang mijn audio-out van mijn pc geschakeld, naar mijn speakers of naar mijn stereo, met een 3 polige aan-aan schakelaar. Dan heb je 1 schakelaar en als je schakelt verbreek je de grond.

Ik doe het nu met een relais en alle grounds aan elkaar, en ik heb geen last van een brom.
Het kan wel een brom opleveren, maar proberen is de enige manier om er achter te komen

Verwijderd

Als je het zo doet, als je getekent hebt, en alle grounds door verbind, dan werkt het gegerandeerd.
Je kunt alleen tijdens het schakelen een "plok" horen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 21:21 ]