[Striker Extreme] Knipperende CPU INIT op LCD.

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:17

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Mijn Asus Striker Extreme heeft kuren. En nou heeft ie dat wel vaker (de cpu init melding komt vaker voorbij) maar dit keer kom ik er niet zelf uit.

Als ik mijn voeding aansluit op mijn moederbord, en er dus spanning op het moederbord staat, begint mijn LCD aan/uit te knipperen met de melding : CPU INIT er op. Nou is die CPU INIT melding de standaard melding dus dat wil niks zeggen,maar het aan uit knipperen wil wel wat zeggen.

Ik wil hier uiteraard vanaf, en vroeg me af of er mensen waren die suggesties hadden?

Wat ik geprobeerd heb :

Andere voedingen aansluiten en zonder hardware (zonder cpu,mem, vga) evenals met (een voor een : cpu,mem,vga) en heb het mobo uiteraard uit de kast gehaald.

Ik denk persoonlijk dat het niet zomaar op te lossen is, maar zat te denken aan het installeren van een nieuwe bios CHIP. Dus een nieuwe chip op mijn moederbord zetten, ALS dit een oplossing bied.

Wie kan mij daarin duidelijkheid verschaffen?

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

wegknikkeren, strikers zijn nu al oude beestjes. ik zou dan RMA proberen en dan een p5n-32sli kopen aangezien die precies hetzelfde is als een striker. Maarja dan kan je voor dat geld weer beter een p35 kopen die sneller is dan x38. maar je kan natuurlijk ook wachten op de triple nv chipsets als je geld schijt.

Ik zou persoonlijk een p5n kopen en de sticker er vanaf halen want daaronder zit een striker extreme sticker ^^

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:41:
Ik zou persoonlijk een p5n kopen en de sticker er vanaf halen want daaronder zit een striker extreme sticker ^^
Een p5n kopen omdat er een striker extreme sticker onder de gewone sticker zit? Wat is het nut van die sticker dan?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:17

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Hij bedoelt denk ik te zeggen dat een p5n bijna dezelde plank is als een striker extreme (behalve e-sata, de lcd poster, en de lampjes).

Ben in contact geweest met asus over een nieuwe bios,maar de technische dienst van asus is geen feestje.

http://specs.tweak.to/16495

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Volgens mij is dit al een heel 'oud' probleem bij die Srikers. Toen ik afgelopen zomer mijn Commando kocht liet ik bewust de Striker links liggen vanwege die veelvoorkomende CPU INIT foutmelding (dat, en omdat ik geen 680i chipset wilde, maar lekker Intel, en de Striker 100 Euro duurder was voor een paar extra lampjes).

Het enige wat ik op het ASUS forum nog wel eens tegenkwam is het eruithalen van de CPU en er opnieuw inzetten. Don't ask me why. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW