Toon posts:

Nameserver draaien achter mxstream?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb DNS geconfigureerd op mijn server, en een paar extra ip adressen tot mijn beschikking.

Deze dns server zit via een basic dsl abo op internet (xs4all). Nou is het met de verschillende soorten ip adressen (netwerkkaart dsl:10.0.0.150 ip adres dsl verbinding:10.0.17.17 en het vaste adres:213.84.63.32) wel redelijk lastig om het zaakje goed draaiend te krijgen. Heeft iemand nog tips waar ik speciaal op moet letten? of moet ik maar wachten tot de nat etc er af gaat...

p.s.: ik kan mijn nameserver (main.wiser.hm) wel pingen, maar verder kom ik nog niet..

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Mocht je het aan de praat krijgen, ik weet niet of je al een backup DNS server hebt, maar misschien kunen we elkaars backup zijn :) ik zoek er nog 1tje..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

zelfde probleem hier ;(

ik heb vandaag op de xs4all.adsl-nieuwsgroep gepost, maar nog geen replies...

intern werkt m'n nameserver perfect, maar van buiten? ho maar... ik weet niet hoe dit precies zit bij xs4all

ik heb eigenlijk al de hoop opgegeven, aangezien ik eigenlijk alle mogelijke combinaties al heb geprobeerd.

ik wacht lekker totdat die NAT eraf gaat :)

ps, nogal logisch dat je je nameserver wel kunt pingen; dan ping je namelijk gewoon je eigen IP-adres.