Asus Pk5 met IDE problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Caprolact
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-03 14:05
Hallo,

Ik heb problemen met mn IDE-devices in mn nieuwe systeem.
Alles is net nieuw, dus ik hoop dat het daar niet aan ligt :| .

Mn nieuwe systeem detecteert namelijk geen ide-devices. Al mn oude en nieuwe IDE-dingetjes (oude HDD, oude dvd-speler, nieuwe dvd-brander+kabels) doen het uitstekend in mn oude systeem.

Maar mn asus PK5 geeft bij alles: 'atapi incompatible'. Ik kan ook nergens iets over IDE vinden in de BIOS.

Is mn mobo stuk, of kan het nog aan instelling liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Caprolact op 14-12-2007 12:36 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

je moet de jmicron even op IDE of AHCI zetten in de bios.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Caprolact
Helaas, beide uitgeprobeert. Maar geen enkel verschil.

• Dofke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Had ook problemen met mijn asus P5K bordje... (had zowel IDE ald Sata dooreen) heb de drivers van jmicron zelf geinstallerd, was dan in orde.
ftp://driver.jmicron.com.tw/jmb36x/

• Caprolact
Ik heb er nog eens goed naar gekeken en veel met stekkertjes geklooit.
De optische drives kunnen WEL open en dicht als de IDE NIET is aangesloten en de stroom wel
Ze kunnen NIET open als de IDE WEL is aangesloten.. :S

Maar ik post nu vanaf mn nieuwe PC, dus het probleem is opgelost.

De oplossing bleek te zitten in Master/Slave gedoe. Mn Mobo detecteerd geen masters op de IDE. Dus toen ik 2 ide-dingen eraan hing (en geen sata)werd er opeens ééntje gedetecteerd.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-03 12:01
Volgens mij herkende de jmicron beide IDE dingen plotseling toen we er een IDE HD als master en IDE DVD als slave aan hadden hangen.

Vervolgens kon de HD er gewoon weer af, een SATA-HD aangesloten en windows geïnstalleerd. Als ik het zou moeten omschrijven leek het er op dat de IDE controller 'wakker werd' toen er 2 dingen aan hingen en het vervolgens prima deed.

Aan de BIOS lag het niet want die stond ondertussen alweer op default.
Dofke schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:39:
Had ook problemen met mijn asus P5K bordje... (had zowel IDE ald Sata dooreen) heb de drivers van jmicron zelf geinstallerd, was dan in orde.
ftp://driver.jmicron.com.tw/jmb36x/
Hoe installeer je drivers als je geen OS hebt, geen DVD geen floppy en geen andere machine om iets op je nieuwe sata schijf te zetten?

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-03 15:27
exact hetzelfde probleem heb ik nu ook.
Wil een p5k gebruiken met een IDE LG dvd brander, maar op geen enkele manier wil het mobo booten van de dvd drive.
Ook krijg ik nergens te zien dat hij de lg brander wel detecteert ?Kan standaard kiezen om te booten van ATAPI dvd maar het lijkt me dat hier de LG moet staan ?
Wat me ook opvalt is dat het IDE ledje constant aan het branden is, wat volgens mij niet het geval moet zijn ?
Iemand tips ??

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Revoldised
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-03-2025
Pim, ik vroeg me af of het je al gelukt is om het boeltje draaiende te krijgen?
Ik heb ook een Asus PK5, sata aansluitingen geen probleem, ik heb 2 IDE apparaten waar ik wel power op als de IDE kabel er uit is maar zodra de IDE kabel er in gaat geen stroom. IK heb echt van alles geprobeerd (bios settings,master/slave) enz... maar het lukt niet!!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 22:20
Pimmetje651 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:15:
exact hetzelfde probleem heb ik nu ook.
Wil een p5k gebruiken met een IDE LG dvd brander, maar op geen enkele manier wil het mobo booten van de dvd drive.
Ook krijg ik nergens te zien dat hij de lg brander wel detecteert ?Kan standaard kiezen om te booten van ATAPI dvd maar het lijkt me dat hier de LG moet staan ?
Wat me ook opvalt is dat het IDE ledje constant aan het branden is, wat volgens mij niet het geval moet zijn ?Iemand tips ??
Duidt meestal op een master/slave/Cable Select fout...

[ Voor 0% gewijzigd door Bebob_NL op 30-12-2007 04:13 . Reden: typo ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• Revoldised
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-03-2025
Hallo Bebob, ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd. Maar echt helemaal niets helpt. Heb jij een idee hoe dit op te lossen?
Pagina: 1