• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023
Hmm als je met een vulling op een stukje zilverpapier bijt doet did ongelooflijk veel pijn, weet iemand hoe dat nu precies komt, ik heb iets over galvanische cewl gehoord Kan iemand me dat uitleggen

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Twee verschillende metalen vormen samen met (zuur)water een batterij. Steek maar eens een koperen schroef en een ijzeren spijker in een citroen of een aardappel. Je kan er een klein lampje tussen laten branden. De vulling van je kies is van het ene metaal, het zilverpapier is het andere metaal. Er loopt een HEEL klein stroompje, maar wel recht je tandzenuw in. Dat voel je behoorlijk.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:36

Elvhenk

Madam Mikmak

Is dat niet gewoon geleiding? (zei de leek)

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 15:05 schreef Elvhenk het volgende:
Is dat niet gewoon geleiding? (zei de leek)
nee want voor geleiding moet je wel al
n stroompje hebben...

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023
Yuk, eet nooit batterijen :)

Thanks

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

Verwijderd

wie laat dan ook van die grijze smurrie in z'n holle kies proppen..

tegenwoordig zijn er witte vullingen hoor

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 14 februari 2001 15:09 schreef Whaletyr het volgende:
Yuk, eet nooit batterijen :)
Is heel goed voor je zink en mangaan gehalte hoor :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 14 februari 2001 15:12 schreef Flamez het volgende:
tegenwoordig zijn er witte vullingen hoor
De amalgaam vullingen zijn sterker en makkelijker naadloos aan te brengen. De witte zijn mooier maar zwakker.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:36

Elvhenk

Madam Mikmak

Die technologie verbetert constant: tegenwoordig zijn er witte vullingen die net zo sterk zijn als amalgaam. Alleen ook poepduur natuurlijk. Dus ik wacht even tot het schip met geld binnenkomt voordat ik mijn hele mond laat reviseren... *D

TOEOEOET

Hoorde ik daar iets aankomen??? ;)

Verwijderd

nou Flamez heeft z'n revisering net achter de rug :)

vorige week de laatste amalgaam vulling laten vervangen door witte

was wel tijd ook want m'n tanden begonnen blauw uit te slaan van die amalgaamzooi

/me heeft weer stralend gebitje

Verwijderd

Deze vraag is al ooit goed beantwoord bij "How stuff works".

http://www.howstuffworks.com/question564.htm

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 15:15 schreef Elvhenk het volgende:
Die technologie verbetert constant: tegenwoordig zijn er witte vullingen die net zo sterk zijn als amalgaam. Alleen ook poepduur natuurlijk. Dus ik wacht even tot het schip met geld binnenkomt voordat ik mijn hele mond laat reviseren... *D
Hoorde ik daar iets aankomen??? ;)
is niet waar- composiet (witte vullingen) zijn lang niet altijd duurzamer, zijn in principe even duur (behalve kosten etsen 18,00), kunnen leiden tot meer gevoeligheid en vereisen -nog meer- goede mondhygiëne.
Als je geld over hebt neem dan goud!

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
het komt inderdaad door de reaktie van het ene metaal (amalgaam volgens mij idd) en aluminium. is toch een redoxreaktie?

die amalgaam-troep is wel _heel_ erg slecht voor je, hoewel de tandartsen dat natuurlijk vrolijk ontkennen. Afval lozen mag niet, stel je voor dat het in grondwater komt, maar ze douwen het wel je bek in |:(

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Als amalgaam echt zo slecht was, dan waren we allemaal allang dood. Ze gebruiken dat spul al een eeuwigheid.

Kwik is als damp gevaarlijk. Als vloeistof kan je het zo drinken. Het werkt nogal laxerend. Uit je kiezen verdampt het niet, want het is geen kwik meer maar een amalgaam. En als dat al zou verdampen dan had je dus na een jaar of wat geen vullingen meer.

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 20:41 schreef Ortep het volgende:
Kwik is als damp gevaarlijk. Als vloeistof kan je het zo drinken. Het werkt nogal laxerend.
goed dat ik het weet :P

Verwijderd

/me vraagt zich alleen af hoe ze hierachter zijn gekomen... wat voor idioot gat er nu op folie kauwen :)

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 20:00 schreef milouny het volgende:
het komt inderdaad door de reaktie van het ene metaal (amalgaam volgens mij idd) en aluminium. is toch een redoxreaktie?

die amalgaam-troep is wel _heel_ erg slecht voor je, hoewel de tandartsen dat natuurlijk vrolijk ontkennen. Afval lozen mag niet, stel je voor dat het in grondwater komt, maar ze douwen het wel je bek in |:(
domweg omdat er nog geen alternatief is voor amalgaam en omdat er nog nooit een hard bewijs is geleverd dat mensen er echt ziek van worden (op enkele allergie gevallen na). Kwik verdampt overigens in zeer geringe concentraties uit vullingen. Het gevaarlijkst zijn de vullingen voor degenenen die ze maken...

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 14:44 schreef Whaletyr het volgende:
Hmm als je met een vulling op een stukje zilverpapier bijt doet did ongelooflijk veel pijn, weet iemand hoe dat nu precies komt, ik heb iets over galvanische cewl gehoord Kan iemand me dat uitleggen
Welke dwaas steekt er nou zilverpapier in zijn bek?

Verwijderd

Het is ook nog eens zo dat je vulling heel langzaam "oplost" als je er zilverpapier tegenaan houdt.

Is dus wel heel erg af te raden!

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 14:28 schreef Jodie het volgende:
Het is ook nog eens zo dat je vulling heel langzaam "oplost" als je er zilverpapier tegenaan houdt.

Is dus wel heel erg af te raden!
lijkt me niet dat iemand dit voor zijn plezier doet hoor:)

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 17:18 schreef Kertjuh het volgende:

[..]

lijkt me niet dat iemand dit voor zijn plezier doet hoor:)
Wat zijn we weer grappig. :D :D

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-10 07:19

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Op woensdag 14 februari 2001 15:05 schreef Ortep het volgende:
Twee verschillende metalen vormen samen met (zuur)water een batterij. Steek maar eens een koperen schroef en een ijzeren spijker in een citroen of een aardappel. Je kan er een klein lampje tussen laten branden. De vulling van je kies is van het ene metaal, het zilverpapier is het andere metaal. Er loopt een HEEL klein stroompje, maar wel recht je tandzenuw in. Dat voel je behoorlijk.
Weet je wat pas kut voelt? Wanneer je op dat stukje zilverpapier een stroompje vanuit het lichtnet laat vloeien! >:)

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Pagina: 1