i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Inhoudelijke reactie volgt
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Op 1920x1200 pixels?albatross schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 04:38:
Dat haal ik met een enkele 8800GTX met die settings ook al. Ik zou zulke resultaten zelf niet eens durven te publiceren!
GoT != FPNou begrijp ik dat GoT vaak gewoon klakkeloos artikelen uit de Inquirer of slashdot kopieert.
En 'klakkeloos kopiëren' doen we al heel lang niet meer als het om nieuws gaat. Alleen als we over reviews schrijven, kunnen we weinig meer doen dan de testmethode en resultaten van de externe review overnemen natuurlijk. Er is dan ook te lezen dat het om meningen van de externe reviewer gaat en dat het niet noodzakelijk onze ervaring is.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Ik heb niet het idee dat Tweakers de artikels 1op1 over zet naar het Nederlands. De "meet" gegevens zullen ze toch echt wel moeten overnemen daar ze zelf in dit geval niet beschikken over deze hardware.
Ik ben wel met je eens dat dit artikel naar mijn een vertekend beeld geeft een uitspraak zoals deze:
" Het Duitse PCGH kreeg een testsysteem met drie XFX Geforce 8800 Ultra's in handen en wist Crysis op de knieën te krijgen."
Ik ben zelfs van mening dat gezegd kan worden dat Crysis deze pc op de knieën heeft gekregen.
< 40fps voor een shooter wordt in het algemeen als niet echt goed speelbaar gezien. Als je dan ook nog eens de prijs van dit systeem in ogenschouw neemt dan kun je wel stellen dat dit niet echt een goede prijs kwaliteit oplevert.
De test resultaten zijn op zich al niet om over naar huis te schrijven, maar het ging er mij in het bijzonder om dat er "zonder anti-aliasing of anisotropic filtering" gespeeld was. AA is nou eenmaal iets wat de kaart enorm belast; zet dat uit, en alles schiet omhoog -- maar van je mooie "very high" engine hou je dan niet zo veel meer over. Als ik "Crysis bedwongen" hoor, dan ga ik ervan uit dat het speelbaar bleek, op 1920x1200, "very high", met minimaal 4x AA.appie1981 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:17:
@TS
Ik heb niet het idee dat Tweakers de artikels 1op1 over zet naar het Nederlands. De "meet" gegevens zullen ze toch echt wel moeten overnemen daar ze zelf in dit geval niet beschikken over deze hardware.
Ik ben wel met je eens dat dit artikel naar mijn een vertekend beeld geeft een uitspraak zoals deze:
" Het Duitse PCGH kreeg een testsysteem met drie XFX Geforce 8800 Ultra's in handen en wist Crysis op de knieën te krijgen."
Ik ben zelfs van mening dat gezegd kan worden dat Crysis deze pc op de knieën heeft gekregen.
< 40fps voor een shooter wordt in het algemeen als niet echt goed speelbaar gezien. Als je dan ook nog eens de prijs van dit systeem in ogenschouw neemt dan kun je wel stellen dat dit niet echt een goede prijs kwaliteit oplevert.
Overigens bedoelde ik niet dat FP letterlijk de tekst van, zeg, de Inquirer en/of Slashdot, naar het Nederlands vertaalt, maar meer dat bepaalde beweringen en stellinging gewoon overgenomen lijken te worden zonder dat de FP redactie er zelf ook nog eens over nadenkt. Zoals dit artikel:
nieuws: Muzieklabel klaagt echtpaar aan om geripte cd's
Na zelf even de Brief gelezen te hebben, blijkt het allemaal een storm in een glas water, en gaat het de RIAA helemaal niet om het rippen van CDs (voor eigen gebruik), maar stelden ze simpelweg dat 'fair use' ophoudt wanneer je die geripte files in je shared Kazaa folder zet. Das toch heel iets anders.
Maar goed, om even op het Crysis artikel terug te komen, zoals iemand op slashdot ook al zei over dat RIAA artikel van de vorige dag, ik verwacht niet dat FP de New York Times is, en de realiteit is dat ze voor veel nieuws gewoon afhankelik zijn van externe bronnen, maar een beetje gezond verstand, om het koren van het FUD te onderscheiden, zou in het Crysis artikel m.i. niet misstaan hebben.
EDIT voor GoT != FP.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Verwijderd
Je hebt volledig gelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:29:
Eej .. nogmaals: jij zegt steeds GoT. Maar daar ben je dus nu. Het forum. Dat is NIET de frontpage van T.Net, alwaar die artikelen staan