Windows XP Pro 32bit installeren bij Vista Ult. 64bit?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pheebster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Momenteel draait Vista Ultimate 64 bit als een 'zonnetje' op mijn computer. Zo goed als alles werkt. De grootste frustratie is dat ik niet meer mijn nieuwe iPod Touch kan benaderen. 8)7 Om dit wel mogelijk te maken moet ik toch weer Windows XP Pro 32 bit installeren. Het volgende vraag ik me af:

1. Is het mogelijk om een dual boot te creeren van Vista Ultimate 64bit en Windows XP Pro 32bit? Of is in dat geval 64bit niet compatible met 32bit?
2. Vista Ultimate 64bit is nu mijn OS; kan ik gewoon 'klakkeloos' een extra partitie aanmaken van bijvoorbeeld 40GB en daar Windows XP 32bit op installeren?
3. Is separate software nodig om een bootmenu te maken? Zoja, wat raden jullie aan?

Iedereen alvast bedankt!! _/-\o_

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-02 16:56
Als je 'm alleen nodig hebt voor je Ipod(je), is het misschien een idee met een VM te werken.
Je kan dan of VmWare of VirtualBox proberen. Suc6

• Pheebster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
the_nowhereman schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 07:18:
Als je 'm alleen nodig hebt voor je Ipod(je), is het misschien een idee met een VM te werken.
Je kan dan of VmWare of VirtualBox proberen. Suc6
Ja het gaat eigenlijk alleen maar om de iPod herkent te krijgen onder Windows. Hoe werkt VmWare of VirtualBox precies? Heb je dan een volledige windows versie tot je beschikking?

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Belachelijk dat Apple nog geen ondersteuning biedt voor Vista 64 bit... Ze zijn de grootste MP3/MP4 speler leverancier zo ondertussen, dan mag je wel iets meer van ze verwachten, denk?

Virtual PC is trouwens ook een optie, maar je hebt hoe dan ook een Windows XP 32 bit licentie nodig.

[sarcasme]Je kan natuurlijk ook een iMac kopen om je muziek over te zetten :P[/sarcasme]