Toon posts:

Wired AD-HOC ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets:

1 laptop die via een draadloze router op het Internet kan + 1 desktop zonder draadloze netwerkkaart, wel met gewone netwerkkaart, die geen verbinding heeft met het Internet.

Probleem:

Ik zou mijn laptop, die draadloos Internet heeft, willen verbinden met een netwerkkabel, en dus niet draadloos, met mijn desktop zodat deze ook op het internet kan.
Is dit op een bepaalde manier mogelijk ? Het gaat hier dus NIET over een wireless AD-HOC netwerk maar over een Wired AD-HOC netwerk, als dit op enige manier mogelijk is natuurlijk.

Hopelijk kunnen jullie mij, liefst zo snel mogelijk, van een antwoord voorzien.

Dank bij voorbaat,
Pinky

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het liefst zo snel mogelijk...daar houdt men hier niet zo van. "We" zijn geen helpdesk.

Maarrem, denk eens aan een Bridged verbinding. Simpelweg je Wireless card een burg laten leggen naar de LAN card in je laptop, en dan Internet delen richting je PC.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-03 16:53

Cassettebandje

SA-C90 TDK

3 opties, in volgorde van handigheid:
1. draadloze netwerkkaart kopen voor je pc
2. lange kabel kopen en de pc met een van je lan poorten van je draadloze router verbinden
3. pc met je laptop verbinden via crossoverkabel en een netwerkbrug aanleggen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Cassettebandje schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:42:
2 opties, in volgorde van handigheid:
1. draadloze netwerkkaart kopen voor je pc
2. lange kabel kopen en met je lan poorten van je draadloze router verbinden
3. pc met je laptop verbinden via crossoverkabel en een netwerkbrug aanleggen.
Ik tel 3 opties :+

Ja, edit maar raak!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-03 08:26
Toenvallig niet een 'onbeveiligd' netwerk van een van de buren? ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-03 16:53

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Tja, ik ben een beetje van het verstuur-bericht-en-edit-als-je-ziet-dat-het-niet-klopt-type..

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-03 19:15
Daar heb je allereerst een "cross-link" UTP kabel tussen je laptop en computer. Die kun je bij een beetje computerzaak kopen. Zodra je die hebt kun je een bridge opzetten door beide netwerkverbindingen te selecteren op je laptop en kiezen voor "brug maken".

Overigens maak je het jezelf wel heel erg moeilijk. Wat is er mis met gewoon een draadloos USB stickje te kopen?

offtopic:
Volgende keer je even wat meer verdiepen in de site waar je post. Wie heeft je hier naar toe gestuurd?

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-03 08:26
Idd, die dingen kosten uhm, €25 à €30? Ben je meteen klaar?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Afgezien van het feit dat een USB dongeltje niet veel kost.. Dat is niet de vraag van de TopicStarter..

Inweze kan je gewoon gebruik maken van ICS (Internet Connection Sharing) maar i.p.v. dat je op de wired adapter zegt dat deze gedeeld mag worden, doe je dat op de wireless adapter.

Je hebt inderdaad een cross-kabel nodig om de 2 PC's wired met elkaar te verbinden.

Zoek eens naar ICS en volg de stappen. Letop dat je wel de juiste adapter deelt.

V.w.b. Bridging: technisch gezien kan het, maar voor stabiliteit raad ik het af. Windows XP kan prima routen/natten. Met een bridge blaat je PC alle verkeer die hij binnenkrijgt ook rond op de andere adapter wat weer voor onnodige netwerkbelasting zorgt.

Verwijderd

Topicstarter
Danku allemaal voor u spoedige reacties.

Ik zou inderdaad een draadloze usb stick kunnen kopen maar aangezien ik nogal krap bij kas zit momenteel, lijkt mij dat geen al te beste keuze.

ICS is voor mij hier dus de beste oplossing, maar momenteel draait vista op mijn laptop en ubuntu op mijn desktop. Zou dit voor enige problemen kunnen zorgen met name aan de ubuntu kant ?

Dank bij voorbaat,
Pinky

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je het nu eens gewoon probeert en je erop inleest in plaats van wachten totdat het hier voorgekauwd wordt ?

Verder stellen we het niet zo op prijs als je onder elke post groet, wij groeten elkaar standaard al ;)
Het algemeen beleid #groeten

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1