[Ervaringen] Gigabyte GA-73PVM-S2H

Pagina: 1
Acties:
  • 719 views sinds 30-01-2008

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-03 06:54
Voor een budget PC heb ik m'n oog laten vallen op dit bordje. In eerste instantie dacht ik aan een AMD X2, maar gezien de prestaties van de Core 2 Duo processoren zoveel beter zijn en ik toch een redelijk op de toekomst voorbereid multimediabord wil hebben, leek deze me redelijk geschikt:

Gigabyte GA-73PVM-S2H [ Pricewatch ] [ Gigabyte website ]

Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~twi/ga-73pvm-s2h-board.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~twi/ga-73pvm-s2h-panel.jpg

Behalve het budget vind ik met name de HDMI aansluiting en de optical audio-uitgang mooi. Deze kan ik direct aan een HDMI-monitor en m'n surround-setje hangen (die alleen een optical in heeft).

Probleem is alleen, er zijn amper reviews van dit ding te vinden en de website van de fabrikant van het bordje spreekt de website van de chipset-fabrikant nogal tegen. Zo zegt Gigabyte dat dit bordje de 1333Mhz FSB en quad-core processoren ondersteund, maar nVidia dat de 630i chipset dit niet doet.

Misschien kijk ik met m'n neus, maar met deze redelijk interessante aansluitinigen voor een HTPC zou er toch wel iemand hier op GoT moeten zijn die zo'n bordje heeft besteld? Ik kan geen enkele ervaring vinden.

Plan is om in eerste instantie de nieuwe E2200 erop te zetten, en dan over pakweg een jaar een dan flink goedkopere quadcore Core 2 Duo Extreme erin te zetten om daarna alsnog een tijdje door te kunnen. Van overclocken zal geen sprake zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door twi op 14-12-2007 00:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[Ervaringen]-topics zijn voor mensen die ervaringen hebben en ze uit willen wisselen. Niet om naar ervaringen van anderen te vissen. Die vind je met de search. in dit geval valt er nog niet zoveel te searchen, want zoals je zelf al aangeeft is het een volstrekt nieuw bord. Gewoon geduld hebben en op reviews en ervaringen wachten dus :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.