[Ervaringen] Bluetooth audio receiver kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik zou graag mijn mp3s willen streamen vanaf mijn laptop via bluetooth naar mijn stereo. Ik ben dus op zoek naar een bluetooth audio receiver met een jack plug uitgang.

Nu zijn die er vanaf 20 euro tot veel meer. Heeft iemand ervaringen met dit soort receivers en is de kwaliteit vergelijkbaar met een normale directe kabel?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
cornelixnootje1 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:40:
............en is de kwaliteit vergelijkbaar met een normale directe kabel?
Wat denk je zelf? BT heeft een bandbreedte van 3 Mbit/s (v.2.0). Dat in vergelijk met een 'normale directe kabel'...........

Nee de kwaliteit is zeker niet vergelijkbaar; leuk als er geen mogelijkheid is voor een directe kabel maar eigenlijk dus niet........

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56

voodooless

Sound is no voodoo!

kaajee schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:24:
Wat denk je zelf? BT heeft een bandbreedte van 3 Mbit/s (v.2.0). Dat in vergelijk met een 'normale directe kabel'...........

Nee de kwaliteit is zeker niet vergelijkbaar; leuk als er geen mogelijkheid is voor een directe kabel maar eigenlijk dus niet........
Voor uncompressed 44.1 Khz 16 bit PCM geluid heb je ~1400 Kbit/sec nodig. BT 2.0 zou dat dus wel kunnen in sommige gevallen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kaajee schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:24:
[...]

MP3's...stel, je neemt er eentje met een "hoge" kwaliteit, 320 Kbps. Moet afdoende zijn toch?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Exorcist schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:10:
[...]

MP3's...stel, je neemt er eentje met een "hoge" kwaliteit, 320 Kbps. Moet afdoende zijn toch?
Theoretisch wel ja, en het zal ook wel gaan, maar het blijft draadloos en waarschijnlijk ga je toch wel wat last van storingen ondervinden. Bij geluid gaat het natuurlijk om realtime weergave (geen foutcorrectie etc.) dus als er een storing is (gsm/wifi/brommer door de straat, whatever) zul je dit meteen horen.......als je dat niet erg vindt................

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kaajee schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:18:
[...]

Theoretisch wel ja, en het zal ook wel gaan, maar het blijft draadloos en waarschijnlijk ga je toch wel wat last van storingen ondervinden. Bij geluid gaat het natuurlijk om realtime weergave (geen foutcorrectie etc.) dus als er een storing is (gsm/wifi/brommer door de straat, whatever) zul je dit meteen horen.......als je dat niet erg vindt................
Ja, zeker. Het zal wellicht nog altijd beter zijn dan zo'n FM transmitter :P

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
moet het perse bluetooth zijn? wat anders zou je iets van airport express kunnen gebruiken, heb je gelijk een wlan accesspoint erbij. En als je meer een doe het zelver bent, een willekeurig linux based router nemen, en die hacken.

Compromises are for the weak

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Exorcist schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:10:
[...]

Alleen je bluetooth ontvanger decodeert geen MP3's maar geeft alleen audio door. Dan praat je wel over andere bandbreedte. Verder zijn er een aantal kastjes zoals de Terratec Noxon die via wifi mp3's streamen. Zou dit iets zijn wat je voor ogen hebt? (Ik heb een Noxon 2 op marktplaats staan)

PSN: Shiver23

Pagina: 1