Toon posts:

MSN port forwarden probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 980 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ADSL van hetnet met een standaard ethernet modem... alles werkt goed..
als ik nu mijn router ertussen doe omdat ik 2pc's hebt (een US Robotics usr8004) dan werkt alles nog perfect alleen kan ik geen schermafbeelding meer toevoegen danzegt die constand dat het geen geldige afbeelding is.. ik zie niet meer hoeveel mails ik heb en als ik via msn naar mn inbox wil gaan opent internet explorer maar blijft hetbeeld gewoon wit.
als ik de router ertussen uit haal werkt alles dus het ligt niet aan de pc of de software, nu heb ik in een ander topic iets gevonden iemand met hetzelfde probleem: playstation2 in "[Live Messenger] Dit bestand is geen gel..."
maar al die poorten heb ik al geforwarded.. heb firmware upgrade al gedaan en de firewall uitgezet maar hetwerkt nog steeds niet.
weet iemand hoeik dit kan verhelpen??

Groetjes Buck

Verwijderd

Topicstarter
schop!

Verwijderd

heel misschien kan de oplossing zijn upnp aanzette op je router.
(messenger gebruikt dit automatisch indien mogenlijk)
zo kan messenger de poort direct openzetten als die die nodig heeft (mss een foute poort geforward)

Verwijderd

Topicstarter
mijn router heeft geen upnp... tenminste zie her nergens staan...
of kan upnp ook onder een andere naam vallen??
hieronder zie je screenshots van de router settings :)
http://members.home.nl/hardstylefreak1989/
default settings heb ik ook al geprobeerd en heb alle firmware's (2 stuks maar) ook al geprobeerd... staat nu de laatste nieuwe op want met die eerste werkte die afentoe niet goed en had ik geen internet.

Verwijderd

tja, en als je de poort maar naar 1 pc forward?

Verwijderd

Topicstarter
kep elke poort toch naar 100 en 101 geforward? mijn pc zn IP is op t einde 100 en van de 2e pc 101

Verwijderd

ik bedoel naar 1 pc
(dus naar 100 OF naar 101)

Verwijderd

Topicstarter
dat maakt niks uit of je het na 1 of meerdere pc's forward....
merja heb het toch maar geprobeerd voor alle zkerheid maar het werkt niet

Verwijderd

gek, bij mij wordt poort automatisch 52124 geforward door WLM
staat er bij jou precies niet tussen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 02:20:
dat maakt niks uit of je het na 1 of meerdere pc's forward....
merja heb het toch maar geprobeerd voor alle zkerheid maar het werkt niet
Volgens mij kan het toch niet hoor. :X Zou betekenen dat je twee services op verschillende PC's op dezelfde externe poort kan laten luisteren? Niet in mijn wereld (helaas..)

Raar dat je router het accepteert, maar ik denk dat je de helft van die poorten weg mag mikken. Of het het probleem nou oplost of niet, volgens mij is het nu gewoon incorrect...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dezelfde poort naar meerdere PC's forwarden slaat in elk geval nergens op. Met een portforward vertel je je router dat als een systeem vanaf het internet via die poort verbinding wil maken, dat de router dat verzoek moet doorsturen naar de betreffende PC in jouw netwerk. Als je daar meerdere PC's neerzet, dan weet je router natuurlijk nog niet wat hij met die pakketjes aan moet ;)

Had je die portforwards meteen aangemaakt, of pas nadat je probleem begon?

Sowieso lijkt dit me totaal geen portforward probleem, aangezien al die dingen die je noemt die nu niet werken niks te maken hebben met verbindingen die vanaf het een systeem buiten jouw netwerk opgezet worden, naar een PC binnen jouw netwerk (dat is dus waar portforwarding voor is). Wat jij nu aangeeft heeft allemaal betrekking op zaken die vanaf jouw PC worden geïnitieerd, en daar hoef je dus geen portforward voor aan te maken.

Waar het dan wel precies aan ligt zou ik zo niet kunnen zeggen. Het is wel wat vreemd dat het zonder router prima werkt en met router niet.

Verder werkt het linkje in je startpost (naar dat andere topic) niet, dus misschien is het handig als je dat even fixt?

Verder heb je zo te zien nu twee routers (je ADSL modem zal ook wel router spelen) achter elkaar staan (aangezien je USRobotics een 10.0.0.x adres krijgt). Misschien dat er daardoor iets mis gaat. Als het je alleen te doen is om meer poortjes, dan zou ik eens proberen om je ADSL modem in een LAN poortje van de USR te prikken, ipv de WAN, zodat de USR alleen nog als switch functioneert (wel even de DHCP server van de USR uitzetten).

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 16-12-2007 16:23 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
die poort van wlm ga ik eens openzetten.... en het ligt niet aan mijn pc of software... want elke pc die ik hier insteek heeft dat probleem... en mijn adsl modem is geen router maar zown oude nog met maar 1 ethernet aansluiting.... daarmee werkt t gewoon... met zown moderne adsl modem met ignebouwde router werkt ook gewoon... had ik ff geleend om te teste.... en ik had via de buren eerst internet via een sitecom router en niks ingesteld en werkt ook alles...
dus mij lijkt het toch echt een setting op de router... ik zal nu voor de 2e x alle poorten forwarden naar maar 1pc dus mijne.... (100) en dan doe ik alle msn poorten en de windows live messenger poort...
merja schermafbeelding is niet van wlm wa die bij mij niet doet laden

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:26:
en mijn adsl modem is geen router maar zown oude nog met maar 1 ethernet aansluiting....
Heb je misschien iets uitgebreidere specs van dat ding? 8)7

Er bestaan namelijk ook genoeg routers met maar 1 ethernetaansluiting. Dus als dat alles is waar je uit concludeert dat het geen router is...

Verwijderd

Topicstarter
owkeej daar heb je wel gelijk in.. maar als die via da modem of router whatever gewoon werkt en dan een router erachter zet niet meer werkt? alleen die paar kleine dingetjes van msn maar die wel heel storend zijn....
ik heb het met die poorten ook geprobeerd heeft geen nut... die modem wat ik heb is de:
thomson speedtouch 510
Deze komt uit belgie.. maar heb er de laatte nieuwe nederlandstalige software opgezet en laatste nieuwe config en settings file van hetnet internet en alles geupdated op dat ding.

• Xander
Een speedtouch 510 is dus gewoon een router! Ook al heeft ie maar 1 poort!

En kennelijk werkt het wel als je je PC direct op die router aansluit. Gebruik dat USR Robotics ding dan gewoon als switch zoals Orion84 voorstelt, dan ben je van je problemen af.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:49:
owkeej daar heb je wel gelijk in.. maar als die via da modem of router whatever gewoon werkt en dan een router erachter zet niet meer werkt? alleen die paar kleine dingetjes van msn maar die wel heel storend zijn....
ik heb het met die poorten ook geprobeerd heeft geen nut... die modem wat ik heb is de:
thomson speedtouch 510
Deze komt uit belgie.. maar heb er de laatte nieuwe nederlandstalige software opgezet en laatste nieuwe config en settings file van hetnet internet en alles geupdated op dat ding.
mogelijk heb je last van een dubbele NAT. een Thomson speedtouch 510 kan als een single-port NAT-geconfigureerd zijn. ( zie http://10.0.0.138 (standaard IP) )

zet daar nog een NAT-router achter en je hebt een dubbele NAT. wat technisch gewoon een nachtmerrie is om te portforwarden. Je kunt iig de DMZ instellen van je ST510 naar het IP van je 2e router.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

nIghtorius schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:11:
[...]

mogelijk heb je last van een dubbele NAT. een Thomson speedtouch 510 kan als een single-port NAT-geconfigureerd zijn. ( zie http://10.0.0.138 (standaard IP) )

zet daar nog een NAT-router achter en je hebt een dubbele NAT. wat technisch gewoon een nachtmerrie is om te portforwarden. Je kunt iig de DMZ instellen van je ST510 naar het IP van je 2e router.
Dat is ie dus ook, kijk maar naar de instellingen die de USR router aan z'n WAN kant krijgt, dat is gewoon de speedtouch als gateway en een 10.0.0.x adres als IP :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1