Ik probeer al een paar dagen de RC van Service pack van windows vista, maar het wil niet lukken.
Ik ben begonnen met de installatie via windows update, hiervoor heb ik de software van de website van microsoft gedownload die het register aanpast zodat het SP binnenkomt via windows update.
Na dit programma gestart te hebben kwamen er een paar updates binnen en die installeerde prima. na 2 a 3 updates kwam de SP1. Deze ben ik gaan installeren, het downloaden duurde 2 uur, de laatste 10% heeft er een uur over gedaan. hierna duurde het nog ruim 10 minuten voordat de installatie begint. na de eerste 2 schermen, en na het accepteren van de licentie start de update met installeren. Echter stopt deze er na enkele seconde weer mee en geeft het windows update scherm de volgende foutmelding.
foutcode: 800423F4
Ik heb op deze foutmelding opgezocht, maar geen relevante informatie kunnen vinden.
Ik ben in mijn log bestanden gaan zoeken op zoek naar fouten. Het viel me op dat er vlak voor de fout van de update er zich een fout voordoet van de Volume shadow service, met de volgende code:
Ik heb ook de losse update gedownload, deze start echter niet, na het dubbelklikken op het bestand krijg ik 1x de melding van UAC en daarna gebeurt er niets.
Specs van laptop (Asus a6je / z92je)
Windows Vista Home Premium (Via update vanaf windows MCE)
cpu: C2D T5600
2GB ddr2667
C: 40GB groot, 10GB vrij
Ben een beetje einde raad, ik zou deze toch graag installeren ivm de performance boost, die ik hard kan gebruiken.
Ik ben begonnen met de installatie via windows update, hiervoor heb ik de software van de website van microsoft gedownload die het register aanpast zodat het SP binnenkomt via windows update.
Na dit programma gestart te hebben kwamen er een paar updates binnen en die installeerde prima. na 2 a 3 updates kwam de SP1. Deze ben ik gaan installeren, het downloaden duurde 2 uur, de laatste 10% heeft er een uur over gedaan. hierna duurde het nog ruim 10 minuten voordat de installatie begint. na de eerste 2 schermen, en na het accepteren van de licentie start de update met installeren. Echter stopt deze er na enkele seconde weer mee en geeft het windows update scherm de volgende foutmelding.
foutcode: 800423F4
Ik heb op deze foutmelding opgezocht, maar geen relevante informatie kunnen vinden.
Ik ben in mijn log bestanden gaan zoeken op zoek naar fouten. Het viel me op dat er vlak voor de fout van de update er zich een fout voordoet van de Volume shadow service, met de volgende code:
gevolgt door deze van de system restore:Fout in de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het uitvoeren van een query voor de IVssWriterCallback-interface. hr = 0x80070005. Dit wordt vaak veroorzaakt door onjuiste beveiligingsinstellingen in het writer- of requestorproces.
Bewerking:
Schrijvergegevens verzamelen
Context:
Klasse-id van schrijver: {e8132975-6f93-4464-a53e-1050253ae220}
Naam van schrijver: System Writer
Instantie-id van schrijver: {3b4cecc8-f524-4366-9623-7a9acb2115ea}
Ik ben bezig geweest met deze foutmeldingen, maar kan geen oplossingen vinden. Ik kan gewoon handmatig herstelpunten maken.Er kan geen herstelpunt op het volume worden gemaakt (proces = C:\333c7bb544fb1fc614ea4058\spclite.exe /path:"C:\Windows\SoftwareDistribution\Download\Install\SpcLiteGFX.exe" /sp:VistaSP1-KB936330~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.17052; beschrijving = Windows Vista Service Pack 1; Hr = 0x800423f4).
Ik heb ook de losse update gedownload, deze start echter niet, na het dubbelklikken op het bestand krijg ik 1x de melding van UAC en daarna gebeurt er niets.
Specs van laptop (Asus a6je / z92je)
Windows Vista Home Premium (Via update vanaf windows MCE)
cpu: C2D T5600
2GB ddr2667
C: 40GB groot, 10GB vrij
Ben een beetje einde raad, ik zou deze toch graag installeren ivm de performance boost, die ik hard kan gebruiken.