[Vista] installatieproblemen SP1 RC

Pagina: 1
Acties:
  • 2.580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 13:57
Ik probeer al een paar dagen de RC van Service pack van windows vista, maar het wil niet lukken.

Ik ben begonnen met de installatie via windows update, hiervoor heb ik de software van de website van microsoft gedownload die het register aanpast zodat het SP binnenkomt via windows update.

Na dit programma gestart te hebben kwamen er een paar updates binnen en die installeerde prima. na 2 a 3 updates kwam de SP1. Deze ben ik gaan installeren, het downloaden duurde 2 uur, de laatste 10% heeft er een uur over gedaan. hierna duurde het nog ruim 10 minuten voordat de installatie begint. na de eerste 2 schermen, en na het accepteren van de licentie start de update met installeren. Echter stopt deze er na enkele seconde weer mee en geeft het windows update scherm de volgende foutmelding.
foutcode: 800423F4

Ik heb op deze foutmelding opgezocht, maar geen relevante informatie kunnen vinden.
Ik ben in mijn log bestanden gaan zoeken op zoek naar fouten. Het viel me op dat er vlak voor de fout van de update er zich een fout voordoet van de Volume shadow service, met de volgende code:
Fout in de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het uitvoeren van een query voor de IVssWriterCallback-interface. hr = 0x80070005. Dit wordt vaak veroorzaakt door onjuiste beveiligingsinstellingen in het writer- of requestorproces.

Bewerking:
Schrijvergegevens verzamelen

Context:
Klasse-id van schrijver: {e8132975-6f93-4464-a53e-1050253ae220}
Naam van schrijver: System Writer
Instantie-id van schrijver: {3b4cecc8-f524-4366-9623-7a9acb2115ea}
gevolgt door deze van de system restore:
Er kan geen herstelpunt op het volume worden gemaakt (proces = C:\333c7bb544fb1fc614ea4058\spclite.exe /path:"C:\Windows\SoftwareDistribution\Download\Install\SpcLiteGFX.exe" /sp:VistaSP1-KB936330~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.17052; beschrijving = Windows Vista Service Pack 1; Hr = 0x800423f4).
Ik ben bezig geweest met deze foutmeldingen, maar kan geen oplossingen vinden. Ik kan gewoon handmatig herstelpunten maken.

Ik heb ook de losse update gedownload, deze start echter niet, na het dubbelklikken op het bestand krijg ik 1x de melding van UAC en daarna gebeurt er niets.

Specs van laptop (Asus a6je / z92je)
Windows Vista Home Premium (Via update vanaf windows MCE)
cpu: C2D T5600
2GB ddr2667
C: 40GB groot, 10GB vrij

Ben een beetje einde raad, ik zou deze toch graag installeren ivm de performance boost, die ik hard kan gebruiken.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Je kan best niet te veel verwachten qua performance boost, hou er ook rekening mee dat SP1 de informatie die zorgt voor snelle prestatie leegmaakt en vervolgend opnieuw opbouwt de komende uren/dagen. (Dus je systeem kan wel eens 30 - 60 seconden langer booten)

Je staat voor drie opties:

1. Verder zoeken op Google naar de foutcode en alle oplossingen uitproberen.

2. Contact opnemen met een Microsoft medewerker.

3. De Vista-installatie DVD gebruiken en een "Upgrade" van je systeem uitvoeren, let wel op: Deze procedure neemt enkele uren in beslag, maar lost wel gegarandeerd je probleem op. Ook moet je vervolgens alle updates opnieuw installeren.

Gisteren had ik ook zo'n soort error, heb op google gezocht en verschillende oplossingen geprobeerd. Met helaas geen oplossingen, Microsoft bellen/contacteren heeft weinig zin in mijn geval omdat dit in de desbetreffende forum topics reeds is gebeurd. Een laatste optie in een van de topics was het upgraden van je Vista-installatie (dit is een herinstallatie zonder gegevensverlies), dan heb ik die maar gedaan. Samengevat ben ik van 14:00 tot 00:30 bezig geweest vanaf het moment dat ik het SP1-bericht heb gelezen tot mijn systeem weer werk-klaar was, maarja... Het tweaken van verschillende dingen in het systeem heeft zo'n foutmeldingen als gevolg, dus heb het wss deels wel zelf gezocht.

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 13:57
TaraWij schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:05:
Je kan best niet te veel verwachten qua performance boost, hou er ook rekening mee dat SP1 de informatie die zorgt voor snelle prestatie leegmaakt en vervolgend opnieuw opbouwt de komende uren/dagen. (Dus je systeem kan wel eens 30 - 60 seconden langer booten)

Je staat voor drie opties:

1. Verder zoeken op Google naar de foutcode en alle oplossingen uitproberen.

2. Contact opnemen met een Microsoft medewerker.

3. De Vista-installatie DVD gebruiken en een "Upgrade" van je systeem uitvoeren, let wel op: Deze procedure neemt enkele uren in beslag, maar lost wel gegarandeerd je probleem op. Ook moet je vervolgens alle updates opnieuw installeren.

Gisteren had ik ook zo'n soort error, heb op google gezocht en verschillende oplossingen geprobeerd. Met helaas geen oplossingen, Microsoft bellen/contacteren heeft weinig zin in mijn geval omdat dit in de desbetreffende forum topics reeds is gebeurd. Een laatste optie in een van de topics was het upgraden van je Vista-installatie (dit is een herinstallatie zonder gegevensverlies), dan heb ik die maar gedaan. Samengevat ben ik van 14:00 tot 00:30 bezig geweest vanaf het moment dat ik het SP1-bericht heb gelezen tot mijn systeem weer werk-klaar was, maarja... Het tweaken van verschillende dingen in het systeem heeft zo'n foutmeldingen als gevolg, dus heb het wss deels wel zelf gezocht.
Over optie 3: gaat dit gegarandeerd goed? Ik zie met installeren over oude OS'en nog wel is fouten, gaat dit met vista 100% foutloos?