Toon posts:

probleem nieuwe processor asus p4pe x

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
momenteel zit er een celeron 2.0 Ghz in en ik probeer er een intel p4 2.8 ghz in te zetten echter mijn computer start dan niet meer op geen beeld. kloksnelheid is 2.0 GHz, 786 MB. de site van asus opent niet echt dus daar kan ik geen info halen.
iemand een idee???
alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is die cpu nog wel goed dan? De P4PE X zou in principe gewoon een 2800 moeten supporten de vraag alleen, heb jij een northwood of een prescott? Afaik support de i845 chipset namelijk alleen een northwood en geen prescott cpu?

Neem anders Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en kijk in de manual die je bij Asus kunt downloaden. http://dlsvr01.asus.com/p...4pe-x/e1474_p4pe-x_te.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 14-12-2007 08:08 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:25
Heb je een Prescott of Northwood CPU? Alleen northwoods worden door de P4PE-X ondersteund. Bij een FSB van 800MHz kun je ook nog tegen het probleem lopen dat het zaakje instabiel wordt door het officieel ontbreken van 800MHz FSB van de i845PE chipset. Asus ondersteunt het op het bord wel, maar dit werkt bij lange na niet altijd goed(spreek uit ervaring)

Verwijderd

Topicstarter
ben bang dat het een prescott is na lang zoeken op het net. ga morgen mycom maar even lastig vallen.

bedankt

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 01:45:
ben bang dat het een prescott is na lang zoeken op het net. ga morgen mycom maar even lastig vallen.

bedankt
Kijk voor de zekerheid eens op de CPU, en haal de code die erop staat eens door Google. het kan ook zijn dat je nog BIOS instellingen hebt staan die gericht zijn op de Celeron, waardoor de P4 niet lijkt op te starten. Maar goed, de kans is groter dat het een Prescott is ja.