Toon posts:

IIS 7 Zonder Host Header

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds een tijdje Server 2008 draaien in een VM voor het betere expirimenteerwerk

Ik heb een Sharepoint draaien met de binding "10.0.0.155:80" (dus op intern IP)

Alleen, als ik dus op mn VMware Host "http://10.0.0.155" request... krijg ik eerst een authentication dingetje, en als ik dan mn credentials invoer alleen dit:

HTTP/1.1 200 OK
Server: Microsoft-IIS/7.0
Date: Thu, 13 Dec 2007 21:27:21 GMT
Connection: close

Het vreemde is, als ik in mn hosts file (DNS doet t om een of andere vage reden niet) zet dat ie "server08" naar 10.0.0.155 moet resolven, dan werkt t opeens perfect, terwijl op dezelfde machine http://10.0.0.155 niet werkt. Laat staan extern via NAT...

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet doen? Ik heb geprobeerd te googlen naar "host header IIS7" en in de IIS help gekeken, maar ik zal blind zijn, want ik vind niks.

Thanks in advance

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Kick!

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar dan met onderstaande melding:

HTTP/1.1 404
Connection: close
Date: Wed, 25 Jun 2008 07:30:00 GMT
Server: Microsoft-IIS/6.0
X-Powered-By: ASP.NET
MicrosoftSharePointTeamServices: 12.0.0.4518

Iemand enig idee?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:32
Toch een andere situatie volgens mij (welke je dan ook moet uitleggen), maar als je hetzelfde hebt..fix die dns eerst! ;)

• shorty

shorty

tralalalala!

_H_G_ schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:45:
Toch een andere situatie volgens mij (welke je dan ook moet uitleggen), maar als je hetzelfde hebt..fix die dns eerst! ;)
Het is een intranet site die intern prima werkt. Alleen extern werkt hij niet. De DNS wijst gewoon naar het externe ip van desbetreffende server... lijkt mij een IIS instelling?

• _H_G_
da's dus een heel ander probleem. Misschien dat je beter een nieuw topic kan maken.

Al gok ik dat je twee sites op dezelfde poort hebt, die m.b.v. host header gesplitst zijn. Extern doe je dan zeker met ip nummer, waardoor de server dus niet kan bepalen voor welke site het bedoelt is (geen idee welke er dan gekozen wordt. misschien diegene met laagste identifier).

Dan moet je een publiek dns record aanmaken, of je zet die tweede site op ander poortnummer.

• shorty

shorty

tralalalala!

Klopt, er draaien meerdere sites op 80... als ik die een ander poortnr geef of zelfs helemaal uitzet dan moet het goed gaan?

• _H_G_
ja, al is maar de vraag of die andere sites dan nog werken.

Mooiste oplossing lijkt mij, als je een geregistreerde domeinnaam hebt, om daar een dns record te maken en dat in IIS bij de host headers toe te voegen.

Of je sharepoint site default maken op die poort, maar geen idee hoe dat moet..
Pagina: 1