Oude harde schijf vernietigen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.456 views sinds 30-01-2008

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb verschillende harde schrijven van 2.5 GB en 6.4 GB op mn bureau liggen.

Ik vind het te weinig GB om ze te gebruiken als externe harde schrijf of voor in een pc.

Wat kan ik nu het beste doen?

- Vernietigen:
Hoe kan ik ze het best vernietigen zodat mijn oude gegevens niet (meer of moeilijk) te achterhalen zijn?

- Goed doel:
Net als mobieltjes, kunnen ze naar een goed doel of instantie?

- Heeft iemand een andere tip?

vanpeltje

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 14:28
Waarom vernietigen? Wil je privé-gegevens kwijt? Zo ja, dan helpt een 'goed doel' ook niet hè ;)

Goedkoopste hardware

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 21:09
Ten eerste zijn het harde schijven, niet harde schrijven.
Even een shred programma'tje zoeken en je hele schijf shredden..

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 16:14
behang er je muur mee! :+

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47
Je zou ze softwarematig kunnen wipen met bepaalde tooltjes, bv DBAN of fysiek open kunnen slopen en met een hamers e.d. te lijf gaan. Hierna kun je mooit de magneetjes eruit slopen, handig om je schroevendraaiers aan op te hangen als je een metalen werkbank hebt.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 21:09
Nielson schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:34:
Je zou ze softwarematig kunnen wipen met bepaalde tooltjes, bv DBAN of fysiek open kunnen slopen en met een hamers e.d. te lijf gaan. Hierna kun je mooit de magneetjes eruit slopen, handig om je schroevendraaiers aan op te hangen als je een metalen werkbank hebt.
Als iemand het echt zou willen, dan kan je ook een groot gedeelte van een fysiek gesloopte harde schijf weer terughalen ;)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Duinkonijn

Huh?

de enige manier om een harde schijf echt te wissen is om ze om te smelten

der zijn eigelijk geen instanties meer die oude hardware waarderen..

basisscholen e.d. willen minstends 20.. 30 gig minimaal

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• VisionMaster
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Neem een knoppix live cd

Boot een PC er mee en die disken en zoek naar het command shred. Stel shred zo in dat het maar 5x over de disk heen gaat. Het zal random data schrijven op de disk en dat doet hij 5 keer. zie man shred voor informatie.

Gegarandeerd extreem moeilijk herstelbaar.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Waarom dient er meerdere malen een shred uitgevoerd te worden, is dit ergens bewezen dat dit effectief meer helpt dan het maar één keer uit te voeren?

Zelf doe ik gewoon een volledige formatering onder XP/Vista in Schijfbeheer...

Anoniem: 185441

--recept voor harde fluitketel--

ingredienten: 2 harde schijven, kaneel
benodigd heden: fluitketelbakvorm, stenen pot

doe uw harde schijven in een stenen pot en verhit ze tot 5200graden celsuis en giet het overblijvende mengsel in de bakvorm. wacht 46 uur en voeg een theelepel kaneel toe.

geniet van uw prachtige nieuwe harde fluitketel

Anoniem: 164668

Dit is toch niet zo moeilijk lijkt me....
Pak een windbuks, en schiet er op...pak een voorhamer etc. :S?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Had onlangs hetzelfde probleem.

Heb ze opengemaakt. De platters liggen nu als onderzetters op tafel. De magneetjes hangen aan het magneetbord. De rest is de vuilnisbak in gegaan.

• Nielson
  • Laatst online: 23:47
TaraWij schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:44:
Waarom dient er meerdere malen een shred uitgevoerd te worden, is dit ergens bewezen dat dit effectief meer helpt dan het maar één keer uit te voeren?

Zelf doe ik gewoon een volledige formatering onder XP/Vista in Schijfbeheer...
Doen dan op z'n minst een full zero write met een daarvoer bedoeld tooltje. Bij een simpele formattering vanuit Windows is de data even zo simpel weer terug te halen. Dat je een full format doet maakt daarbij niet uit, en wordt nog steeds geen data overschreven, er wordt alleen een lees test op elke sector uitgevoerd om bad sectors vast te stellen.
Gamepie56 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:36:
[...]

Als iemand het echt zou willen, dan kan je ook een groot gedeelte van een fysiek gesloopte harde schijf weer terughalen ;)
Sja, dan hebben we altijd deze nog ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Nielson op 13-12-2007 22:50 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 164668 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:45:
Dit is toch niet zo moeilijk lijkt me....
Pak een windbuks, en schiet er op...pak een voorhamer etc. :S?
lijkt me niet zo efficient ;)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hang alle disken aan een PC, boot een knoppix-CDtje, en doe `shred /dev/hd[abcd]`. Hierna (dag later) zijn al je disken gegarandeerd leeg.

Anoniem: 164668

zoutzuur dan...

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-03 20:03
maar wel effectief :Y) .

If I can't fix it, it ain't broken.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Nielson schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:45:
[...]
Doen dan op z'n minst een full zero write met een daarvoer bedoeld tooltje. Bij een simpele formattering vanuit Windows is de data even zo simpel weer terug te halen. Dat je een full format doet maakt daarbij niet uit, en wordt nog steeds geen data overschreven, er wordt alleen een lees test op elke sector uitgevoerd om bad sectors vast te stellen.
Oké, merci voor de snelle reactie, dat word dit weekend onder het studeren door een shred-feestje van vier harde schijven. :D

Anoniem: 21486

Ik maak ze altijd open en sloop de magneetjes eruit die de koppen bewegen. Zijn echt indrukwekkend sterke dingen. Altijd leuk voor de heb. Pas op dat je nie met je vel tussen 2 magneetjes komt anders heb je kans op bloedblaren ;). De platters kan je er ook eenvoudig uithalen en weet ik wat mee doen. Wil je de data vernietigen, dan de platters in zoutzuur leggen ofzo. Maar zijn ook mooie glimmende schijfjes voor de heb. Torcx schroevendraaier heb je wel meestal nodig om die dingen open te schroeven, 10 of 8 meen ik, die miniatuur versies. Maar aanrader.

Losse platters verhitten is ook gegarandeerd dataverlies. Dan werkt magnetisme niet meer. (dikke gasbrander of gewoon in een houtkachel/open haard mikken)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 21486 op 13-12-2007 23:03 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

totaal niet.
ziet er alleen stoer uit, maar helpt geen kont.

je kunt beter de platter smelten of fysiek vergruizen oid.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

• mart1jn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 15:19
http://www.youtube.com/watch?v=4PKB5nnHGAk
Zo kan het natuurlijk ook

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Op zich is dit al heel vaak aan bod geweest op GoT, via de search vind je minimaal 5 threads.

thermietreactie was inderdaad ook waar ik aan dacht. Ik zou het zo doen:
  • eerst 35 keer overschrijven met random data en 35 keer met 0 en 35 keer met 1 (zie ook o.a. hier, ik breid het wat uit.
  • Dan met de hamer in kleine stukjes slaan.
  • Het gruis bij sterke elektromagneet heen en weer schudden.
  • Het gruis in de vijzel tot meel malen.
  • Het meel door het mengsel voor de thermietreactie mengen
  • Het thermiet vuren
  • Overblijfselen van de reactie weer vermalen
  • En het spul door nederland verspreiden.
Volgens mij ben je heel knap als je dan nog gegevens van de schijven kunt halen.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 13-12-2007 23:25 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sloop de cover eraf en gooi dat ding weg. Denk je nou echt dat iemand die dat ding op de vuilnisbelt vind zo stom is om honderden euro's uit te geven aan data recovery om erachter te komen wat jij op je harde schijf had staan?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

RemcoDelft schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:50:
Hang alle disken aan een PC, boot een knoppix-CDtje, en doe `shred /dev/hd[abcd]`. Hierna (dag later) zijn al je disken gegarandeerd leeg.
Botte reactie #1: Hey, dat had ik net al gezegt!
Lieve reactie #2: Dude, right on! Iemand die exact hetzelfde idee aanhangt ;)
Coherente reactie #3: Where two minds think alike... shredding a disk
Mierenneuk reactie #4: Je gaat er wel vanuit dat de disken als hd[abcd] zich melden. Het kan ook vanwege een controllertje op sd[abcdef...] uitkomen.
Glashelder schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:36:
Sloop de cover eraf en gooi dat ding weg. Denk je nou echt dat iemand die dat ding op de vuilnisbelt vind zo stom is om honderden euro's uit te geven aan data recovery om erachter te komen wat jij op je harde schijf had staan?
Met alleen de cover er af is het een kwestie van schoonmaken en de lees fouten negeren. Probeer SpinRite (pas op: commercieel product) eens, zodat je gegevens worden uitgeswapped naar nog wel werkende sectoren.

Ik ga liever voor een oplossing waarbij de AIVD nog zou zeggen "ok, nevermind..."

[ Voor 36% gewijzigd door VisionMaster op 13-12-2007 23:41 ]

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-05 22:54

Nyana

Who?!

@ bankschroef

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is zo maar heb je nou echt gelezen wat ik zeg? Wie gaat dat nou doen? Niemand ...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Glashelder schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:44:
Is zo maar heb je nou echt gelezen wat ik zeg? Wie gaat dat nou doen? Niemand ...
Niet vanaf de vuilnisbelt, maar er zijn er zat die er een hobby van maken om uit te zoeken of er nog wat bruikbaars opstaat.

Als je zelf de harddisk op een laag niveau kan aanspreken, sector voor sector, dan kom je soms nog wel eens iets tegen. Dat hobby werk is gratis, als je een beetje handig bent. De cover er af, verder niets doen en weggooien is geen manier om je data te 'wissen'. Alleen de delen die beschadigd zijn geraakt zullen verloren zijn. Er is dus simpelweg weinig verloren gegaan.

Ik neem liever een ~100% oplossing die me op zijn minst garandeert dat de beste data recovery bedrijven er niets meer van kunnen maken. Gewoon wegggooien en hopen de vuilnisbelt de rest doet vind ik naief. (NOFI)

[ Voor 4% gewijzigd door VisionMaster op 14-12-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Waarom zou je de platters in zoutzuur leggen? Is toch al genoeg om ze onder de kraan te houden? Hoeft alleen het magnetisme eraf te halen.

Je kunt ook met bijv een aquariummagneet over de platters heengaan...

Lijkt me in ieder geval leuker om m open te maken, weet je ook es hoe zo'n ding er van binnen uitziet :p

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Inleveren bij een milieudepot? Dan worden ze nog gerecycled ook en niemand die meer wat heeft aan een HD die tot brokken vermalen is en gesorteerd op metaalsoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
gewoon ff met een boormachine ff de harde schijf ventileren dan krijgt echt niemand de data er meer af voor een redelijke prijs. En daar moet je ook naar kijken wat voor wereldschokkende data staat er op. En hoeveel willen mensen daar voor betalen of moeite voor doen om het weer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Rainmaker schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:08:
Waarom zou je de platters in zoutzuur leggen? Is toch al genoeg om ze onder de kraan te houden? Hoeft alleen het magnetisme eraf te halen.

Je kunt ook met bijv een aquariummagneet over de platters heengaan...

Lijkt me in ieder geval leuker om m open te maken, weet je ook es hoe zo'n ding er van binnen uitziet :p
Je veegt het magnetisme niet zomaar weg als stof. De bovenste laag reageert niet zo enorm met water. Het kan hooguit roesten en dat is wel weer goed om je disk permanent te wissen. De magnetische eigenschappen van geoxideert ijzer zijn enorm slecht en een daadwerkelijke chemische verandering van de platter is een goede garantie voor onherstelbaar verlies van de data.
Defector schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:14:
gewoon ff met een boormachine ff de harde schijf ventileren dan krijgt echt niemand de data er meer af voor een redelijke prijs. En daar moet je ook naar kijken wat voor wereldschokkende data staat er op. En hoeveel willen mensen daar voor betalen of moeite voor doen om het weer te krijgen.
Effe kijken, 20GB, 4 platters, 8 kanten in gebruik in het negatiefste geval. 2,5 GB per kant en welke maat boor wil je nemen voor die ventilatie gaten?

Een RSA private key is nog geen 2kb. Een grote shadow file 1 MB ongeveer. Een private key voor een certificaat in PEM formaat is bij mij 2kb en bij behorende certificaat 5kb.

En je hebt geen dure hardware nodig. Je moet de controle hebben over de harddisk koppen en dat het genoeg stabiel blijft. Dat is een verhaaltje software engineering. Als je genoeg te verliezen hebt is het belangijk dat je veilig je spullen opruimt en niet simpelweg grof geweld gaat gebruiken ;) Het kan immers eleganter met een gratis tooltjes.

[ Voor 5% gewijzigd door VisionMaster op 14-12-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Spaar je de moeite.
Dankzij dit topic liggen alle "veiligheids"diensten al klaar om even te achterhalen wat er nou zo spannend is aan die schijf van Vanpeltje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
VisionMaster schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:38:
[...]
Mierenneuk reactie #4: Je gaat er wel vanuit dat de disken als hd[abcd] zich melden. Het kan ook vanwege een controllertje op sd[abcdef...] uitkomen.
Het ging over oude disken van een paar gig, vandaar mijn aanname van niet-SATA disken.

Ontopic: zelf kies ik meestal voor een simpele eenmalige rewrite van de hele disk (filetje van een paar MB in /tmp; en dan `i=1; while test 1; do cp /tmp/filetje $i; i=$((i+1)); done`. Zodra-ie zegt dat de disk vol is de partitie verwijderen en klaar. Eenmalig is voor mijn data wel genoeg :)
Bij disken die ik weggooi omdat ze het niet meer doen, geef ik een paar klappen met een hamer er op, printje kapot, kabeltje kapot, en de pinnen even plat duwen. Genoeg demotivatie om het lezen lastiger te maken dan mijn data waard is.

[ Voor 42% gewijzigd door RemcoDelft op 14-12-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

Stel je voor dat iemand je schoolverslagen terug zou vinden zeg :o !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 18:23
ja, en daar de platters dubbel slaan, of in twee helften breken.

dan kan niemand er nog iets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Het lijkt me altijd nog een keer leuk om een schijf letterlijk te smelten. In een keramieken pot, en dan stoken. Zodat al het kunststof wegbrandt, en het metaal gegoten kan worden in een hoopje zand.

Dan kun je dát op je bureau leggen. Gegarandeerd onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:32:
Het lijkt me altijd nog een keer leuk om een schijf letterlijk te smelten. In een keramieken pot, en dan stoken. Zodat al het kunststof wegbrandt, en het metaal gegoten kan worden in een hoopje zand.

En gaaf om te showen :D
Mijn zandloper bestaat uit de resten van een 20GB disk. :+

Vanpeltje, staat de AIVD al op de stoep? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:32:

vraag 2 met wat je dat wil doen.. vind het een strak plan

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Hmmm gister nog een disk met een hamer en een schroevendraaier letterlijk verpulverd. Schroevendraaier een paar keer door de disk heen rossen tot als je schud letterlijk de data uit je disk verwaait :) Zeer effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

mja zelfs dat is nog te recoveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 16:52

Comgenie

Soms heb je dat

omg.. wat een gedoe voor een oude schijf :'). Ik weet niet wat er precies op staat, maar als het echt zo belangrijk waren mensen allang binnen gevallen om die hd's van je bureau af te rippen. :'). Simpelste manier: Open schroeven, en de platter(s) breken, het breekt netzoals glas netjes in een honderden stukjes. Smijt ze weg, en ga verder met je leven.

Mocht iemand zo'n schijf van mij aantreffen (na het doorzoeken van bergen afval) en onderzoekskosten ervoor betalen of zelf er veel tijd in gaan steken, dan geef ik hem veel plezier. Misschien kan die wel een deel van m'n muziek collectie herstellen. :)

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 15:45
draai gewoon de schijf open en ga er met een magneet (bv hoefijzer) over en geen kat die nog data kan terug halen (schijf leeft wel nog fysiek maar je zult een low level format nodig hebben indien je ze later nog wilt gebruiken en dat kan je tegenwoordig niet of moeilijk nog zelf doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

sprankel schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:04:
draai gewoon de schijf open en ga er met een magneet (bv hoefijzer) over en geen kat die nog data kan terug halen (schijf leeft wel nog fysiek maar je zult een low level format nodig hebben indien je ze later nog wilt gebruiken en dat kan je tegenwoordig niet of moeilijk nog zelf doen)
Met een grote magneet over de platters gaan kom je een heel eind. De disk kan het zelf dan niet meer uitlezen met zijn koppen, maar wat je dan moet doen is de koppen tunen of je eigen systeem gebruiken om de platters te lezen (lijkt me). Of simpelweg nog zo'n magneet aan de andere kant houden. Zodat het weer in het tolerantie gebied komt.
Wat je met een magneet doet is alle magneetvelden tot in het extreme 1 kant op gooien, dat gebeurt wel synchroom.
Kort gezegt, als je het magneet veld binnen het tollerantie gebied kan laten terug komen, dan kan je het weer lezen met huistuin en keuken spullen en de disk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mijn methode is wel voldoende veiliger, al kan het tot slot nog wel iets beter natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Sun920607.jpg/270px-Sun920607.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

begintmeta schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:14:
Mijn methode is wel voldoende veiliger, al kan het tot slot nog wel iets beter natuurlijk.
[afbeelding]
Lol, ik lees net je vorige post _/-\o_ :
begintmeta schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:22:
  • Het thermiet vuren
  • Overblijfselen van de reactie weer vermalen
  • En het spul door nederland verspreiden.
En ipv door Nederland verspreiden laat je het op gaan in de plasma van een fusie reactor. Dan wel naar de zon of in Frankrijk bij ITER. Dan weet je zeker dat er niets van overhoudt.

Op zich is op een gezonde manier leeg maken op zich nog wel voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21486

Comgenie schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:51:
het breekt netzoals glas netjes in een honderden stukjes. Smijt ze weg, en ga verder met je leven.
Yeah right, ik heb al talloze HD's open gemaakt en platters breek je echt niet zomaar. Die dingen zijn van staal en niet van glas of keramiek ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
AlterEgo schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:50:
Spaar je de moeite.
Dankzij dit topic liggen alle "veiligheids"diensten al klaar om even te achterhalen wat er nou zo spannend is aan die schijf van Vanpeltje 8)
haha!

Het zijn persoonlijke bestanden als foto's en verslagen etc. die niemand hoeft te zien. Ik denk dat ik die magneetjes eruit sloop voor mn magneetbord en de rest gewoon in de prullenbak gooi. Dat is wel mileuvriendelijk toch? Anders krijg ik straks Greenpeace op de stoep.

Thanks voor jullie adviezen (er zijn dus geen goede doelen blij zijn met harde schrijven van enkele gig's)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 16:52

Comgenie

Soms heb je dat

Anoniem: 21486 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:25:
[...]

Yeah right, ik heb al talloze HD's open gemaakt en platters breek je echt niet zomaar. Die dingen zijn van staal en niet van glas of keramiek ofzo.
Hmnz, dan zijn het probally alleen de notebook-schijven die zo te breken zijn. Daarvan heb ik er namelijk al 20 uit elkaar gesloopt waar je platters uit kan halen en prima in duizend stukjes kan breken.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Staal zijn ze over het algemeen niet van iig, meestal aluminiumlegeringen of ook wel eens glas.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 15-12-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

begintmeta schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:44:
Staal zijn ze over het algemeen niet van iig, meestal aluminiumlegeringen of ook wel eens glas.
Ik denk toch niet echt dat het 100% glas is, maar dat er wat tussen door zit om het magnetische truukje uit te halen. Holografische opslag is er immers nog niet echt op grootte schaal te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ok 99,9%glas+0,1% magnetisch laagje. AFAIK worden ook de aluminiumlegeringen die worden afaik (niet superver) gekozen op slechte elektrische geleiding (en stijfheid natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291610

Voor de vernietiging van elke harde schijf heeft Sesamstraat sinds januari 2009 de beschikking over de meest geavanceerde high security shredderinstallatie. Deze shredder ("cookiemonster") heeft een capaciteit om 400 koekjes (liefst chocola) per uur te vernietigen tot een formaat kleiner dan 1 cm2. Door deze fysieke vernietiging is 100% vertrouwelijkheid gegarandeerd.

http://www.sesamstraat.nl

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 17-02-2009 12:53 . Reden: spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01
Dit lijkt mij gewoon spam. Volgens mij is dit soort reclame niet toegestaan op het forum?

[ Voor 50% gewijzigd door F_J_K op 17-02-2009 12:55 ]

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
Klopt, maar daar heb je Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif voor.

Zelf vernietig ik met DBAN, daarna gaat hij met een professionele shredder mee

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn andere manieren om reclame te maken, zoals http://tweakers.net/adverteren

Spam is niet de bedoeling ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.