Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[spam] New shopping for the chrismas :S

Pagina: 1
Acties:

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 15:12
Eer gister stuurde mijn broertje iedereen een New shopping for the chrismas spam mail... Ik kreeg hem niet eens, maar, vandaag in een keer, stuk of wat postmaster berichten dat een bericht van mij niet bezorgd was. Op 1 of andere manier is er dus vanaf mijn mail adres ( hotmail) spam verstuurd, alleen ik heb werkelijk geen idee hoe! Ff specs:

Pc's zijn allemaal beveiligd met NOD 32 en ZoneAlarm. Verder draait Firefox, de nieuwste en IE6. De meeste personen thuis gebruiken firefox, maar af en toe ( bijvoorbeeld het mail knopje in msn ) gaat internet explorer even open.

Het frapante dan ook was, de postmaster mail kon ik niet openen in IE, maar wel in Firefox... Is dit iets wat zich over mijn netwerk verspreid, of heb ik hier te maken met iets anders?

Googelen op de spam naam levert vrijwel geen hits op, en virus scannen levert niets bijzonders op.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Misschien eens een HijackThis logje ?

En draai ook eens CCleaner, die durft wel eens een heleboel brol te verwijderen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Het komt regelmatig voor dat spammers bestaande mailadressen als afzenderadres gebruiken. Het mailadres van jou en van je broertje staat dus waarschijnlijk in het adressenbestand van een spammer, en is gebruikt als afzenderadres.
Mails met foutmeldingen van berichten die niet afgeleverd konden worden, komen daardoor bij jou. Weinig aan te doen dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 12:17 ]