Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[T-Mobile Flex Sim Only] Goedkoopste abonnement afsluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.020 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik het afgelopen jaar voor meerdere onaangename verrassingen kwam te staan na het openen van een T-Mobile-envelop ben ik eens gaan kijken naar alternatieven om overdreven belkosten te voorkomen. T-Mobile heeft daar zoals vrij bekend de Flex-constructie voor bedacht: zodra je in een maand meer belt dan verwacht, schuif je vanzelf eenmalig door naar het duurdere abonnement inclusief de bijbehorende lagere tarieven. Daarbij is een Flex sim only de helft goedkoper. Mooi want m'n Qtek 9100 houdt het nog zeker een jaartje vol.

Waarom zou je echter niet standaard het goedkoopste Flex-abonnement afsluiten ongeacht je belgedrag? Bij overschrijding van de bundel schuif je toch al vanzelf door naar de duurdere variant. Beetje stom dus om je bij voorbaat vast te pinnen op een hoger maandbedrag dat je misschien nooit opmaakt, hoe klein de kans ook. Of mis ik soms een klein addertje onder het gras?

Ik heb het idee om Flex 20 af te sluiten (Flex 15 kan helaas niet i.v.m. PIT) voor 10 euro per maand. Daar kan ik gezien het beltarief 100 minuten mee bellen (sms niet meegeteld). In de meeste gevallen overschrijd ik dat aantal minuten echter flink en ik verwacht dan ook meestal binnen Flex 30 te vallen. Het grote voordeel is dat het tarief per minuut dan juist omlaag gaat en niet omhoog naar 25 cent (!) zoals bij overschrijding van m'n huidige Relax 200 bundel.

Mijn oude Telfort-contract was trouwens wel een stuk beter omdat toen het beltarief per minuut bij overschrijding van de bundel hetzelfde bleef. Ook Telfort heeft dat nu echter veranderd door het tarief buiten de bundel te verhogen naar eveneens 25 cent. Behoorlijk gluiperig als je het mij vraagt! Waarom laat de Opta niks van zich horen over dat soort praktijken? :N

Verwijderd

Topicstarter
Geen Flex-bellers die hier een antwoord op kunnen geven?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Veel mensen weten dat ze wel zoveel bellen/sms'en per maand, en dan is als basis een hoger abonnement nemen natuurlijk alsnog goedkoper toch?

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:29:
Geen Flex-bellers die hier een antwoord op kunnen geven?
Ik neem ook het laagst mogelijke abonnement, tenminste, ik heb een flex 20 en een flex 40. Voordeel aan een hogere bundel (bij die nieuwe bundels iig) is dat je eerder een goedkoop tarief heb. Daar ga je pas naartoe als je ook daadwerkelijk bij het volgende tariefplan komt. Bij de oude flex (die ik heb) maakt dat gelukkig niet uit en dan kan je idd het beste zo goedkoop mogelijk gaan zitten (behalve als je wilt sparen met je tegoed).

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Bij tele 2 is buiten de bundel bellen even duur als binnen de bundel :) , en je hebt het netwerk van kpn, dus prima ontvangst.

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik heb nu flex voor 25€ per maand, en smsjes zitten daar toch wel bij? iets van 140 minuten of 140 smsjes ?

Maar ik bel/sms niet zoveel en heb nu iets van 75€ over.... verder is mijn rekening per maand nooit meer dan 25€ geweest(wel eens iets via sms besteld dat je moet kopen zegmaar, maar heb ik nooit terug gezien op mijn rekening...)

Dus flex heb ik goede ervaring mee... verder kan ik je niet zoveel vertellen

Oh en ik heb een duurder abo, omdat ik anders meer moest bijbetalen voor mijn K800i (gekocht oktober vorig jaar)

[ Voor 12% gewijzigd door Muta op 14-12-2007 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Leekah schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:58:
Ik neem ook het laagst mogelijke abonnement, tenminste, ik heb een flex 20 en een flex 40. Voordeel aan een hogere bundel (bij die nieuwe bundels iig) is dat je eerder een goedkoop tarief heb. Daar ga je pas naartoe als je ook daadwerkelijk bij het volgende tariefplan komt. Bij de oude flex (die ik heb) maakt dat gelukkig niet uit en dan kan je idd het beste zo goedkoop mogelijk gaan zitten (behalve als je wilt sparen met je tegoed).
Maar als je Flex 15 hebt en in een maand ineens twee keer zoveel belt dan kom je toch vanzelf bij Flex 30 uit? Dan had het toch geen verschil gemaakt als je Flex 20 of zelfs 30 als basis had gehad? En waarom zou je beltegoed willen sparen?? Sparen doe ik wel bij de bank. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 23:03 ]

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:54
Heb vorig jaar ook gewoon een Flex 10 gehad, vond het ook helemaal nergens op slaan om hoger te gaan want stel je belt een keer een maand extreem weinig (wat nooit is gebeurd, maar ok) dan heb je ook nooit onnodige kosten.
Nu heb ik een Flex 20 omdat dat érg veel scheelde icm met m'n telefoon (N73) en ik PIT wilde. Maar als je SIM only neemt, gewoon idd de goedkoopste nemen. Zitten verder geen voordelen aan hoger abbo. Behalve idd dat je kan sparen (als je dat zou willen) en dat je al vanaf het begint af aan lagere tarieven hebt. Dit is misschien makkelijker om in de gaten te houden hoeveel je moet betalen aan het eind van de maand (als je je beltegoed opvraagt is de extra Flex korting er namelijk nog niet afgetrokken).

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44
Ik ben het met fabianNL eens,

Voor sim-only maakt het niet uit, voor de "normale" abbonementen, is het wel leuk om iets hoger te gaan zitten in verband met "toestelkortingen". Verder zit je nog met het lulligheidje dat PIT alleen vanaf een flex20 beschikbaar is, PIT+ heeft die restrictie trouwens niet zag ik laatst.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

heracles schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:26:
Bij tele 2 is buiten de bundel bellen even duur als binnen de bundel :) , en je hebt het netwerk van kpn, dus prima ontvangst.
Buiten het feit dat bovenstaande geheel off-topic is: Bij (de oude) Flex betaal je juist minder met terugwerkende kracht voor de hele maand als je buiten je bundel gaat. Het kan zelfs voordelig zijn om net een minuutje meer te bellen in een maand waairn je weinig belt. En bereik is vandaag de dag geen issue meer met T-Mobile.

Ik weet niet hoe het met de nieuwe Flex precies zit, vooral de nieuwe Flex sim-only.
Bij de oude Flex sim only betaal je voor een Flex 10 , 10 euro per maand, maar betaal je de helft voor de minuten. Ga je nu meer bellen dan ga je naar een flex 15 voor 15 euro en betaal je over ALLE gebelde minuten het flex 15 sim only tarief (helft van normale tarief).
Het heeft alleen zin om standaard een hoger abonnement te nemen als je de minuten uiteindelijk toch gaat opmaken, want dan betaal je in een maand dat je minder belt, ook minder je voor minuten.
Ook heeft het zin als je daarvoor een hogere toestelkorting krijgt.

De nieuwe flex sim only werkt anders: Je neemt Flex 20 en betaalt 10 euro.
Nu weet ik niet zeker wat er gebeurt als je buiten die bundel gaat, want zelf ik geen nieuwe Flex Sim Only. Bij de helpdesk gaven ze aan dat de oude voordeliger is en dat je die beter kunt houden.
Het zou zo kunnen zijn dat je, als je over je minuten heen gaat dat je naar Flex 25 gaat, maar dat je daar wel 5 euro voor betaald (verschil tussen 20 en 25) ipv 2,50 , de helft daarvan. In dit geval zou de oude flex sim only inderdaad voordeliger zijn...

Wie weet hoe het precies zit?

Iets anders... Wat ik niet begrijp is waarom je een SimOnly uberhaupt nog zou verlengen... Je krijgt geen toestel korting en ook geen cashback meer. Iemand?

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

lage bundel = bij betalen voor tstl
hogere bundel = minder of niks bij betalen voor tstl

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 16:12
volgens mij is het tegenwoordig zo dat het lagere tarief dan alleen geldt voor die minuten die je buiten je bundel verbruikt. Dus je betaald tot 20 euro de '20euro bundel kosten' en de minuten daarna kosten minder.

Als je dus standaard een hogere bundel hebt haal je meer minuten uit dezelfde euro's omdat je meteen vanaf minuut 1 met het lagere tarief belt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Leekah
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:02:
[...]

Maar als je Flex 15 hebt en in een maand ineens twee keer zoveel belt dan kom je toch vanzelf bij Flex 30 uit? Dan had het toch geen verschil gemaakt als je Flex 20 of zelfs 30 als basis had gehad? En waarom zou je beltegoed willen sparen?? Sparen doe ik wel bij de bank. :)
Ja, klopt :) Flex 20 heb ik ook puur en alleen genomen voor m'n PIT. Ik heb altijd 2 abonnementen, de flex 40 heb ik alleen gekozen vanwege de hogere toestelkorting (en ik bel toch wel zoveel).
Sommige mensen willen sparen voor in het buitenland ofzo. :p Ik heb geen idee, ik doe het verder ook niet.
Phusebox schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:42:
volgens mij is het tegenwoordig zo dat het lagere tarief dan alleen geldt voor die minuten die je buiten je bundel verbruikt. Dus je betaald tot 20 euro de '20euro bundel kosten' en de minuten daarna kosten minder.

Als je dus standaard een hogere bundel hebt haal je meer minuten uit dezelfde euro's omdat je meteen vanaf minuut 1 met het lagere tarief belt.
Nee, je gaat met terugwerkende kracht het lagere tarief betalen. Verschil hierbij tussen de oude en de nieuwe flex is wanneer je dat lagere tarief gaat betalen. Bijv. met een flex 15 ging dat bij de oude flex al vanaf 15 euro en 1 ct. Bij de nieuwe flex pas als je bij de nieuwe bundel bent (dus vanaf 20 euro).

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nee, je gaat met terugwerkende kracht het lagere tarief betalen. Verschil hierbij tussen de oude en de nieuwe flex is wanneer je dat lagere tarief gaat betalen. Bijv. met een flex 15 ging dat bij de oude flex al vanaf 15 euro en 1 ct. Bij de nieuwe flex pas als je bij de nieuwe bundel bent (dus vanaf 20 euro).
Dat heb ik ook is bij de Veelgestelde vragen op t-mobile.nl gelezen. Wat jij bedoelt is dat als je net buiten je bundel belt, het zo kan zijn dat je zelfs minder dan je maandbedrag hoeft te betalen. Stel je belt voor 10,10 met flex 10, dan betaal je iets van 9,60 ofzo, omdat je met terugwerkende kracht korting krijgt.

En dit is alleen nog bij flex'06 geldig? Het was mij niet opgevallen dat de nieuwe voorwaarden, op dit punt anders zijn. Nog een belangrijker vraagje: Ik heb flex 10'06 voor 2 jaar (moet zelfs nog ingaan), maar de beltarieven zijn tegenwoordig gelijk aan flex 15('08) , ik neem aan dat als ik buiten de bundel bel wel korting krijg, dat er een vergelijking wordt getrokken met flex......'06. ?

• Leekah
robert-630 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:08:
[...]

Dat heb ik ook is bij de Veelgestelde vragen op t-mobile.nl gelezen. Wat jij bedoelt is dat als je net buiten je bundel belt, het zo kan zijn dat je zelfs minder dan je maandbedrag hoeft te betalen. Stel je belt voor 10,10 met flex 10, dan betaal je iets van 9,60 ofzo, omdat je met terugwerkende kracht korting krijgt.

En dit is alleen nog bij flex'06 geldig? Het was mij niet opgevallen dat de nieuwe voorwaarden, op dit punt anders zijn. Nog een belangrijker vraagje: Ik heb flex 10'06 voor 2 jaar (moet zelfs nog ingaan), maar de beltarieven zijn tegenwoordig gelijk aan flex 15('08) , ik neem aan dat als ik buiten de bundel bel wel korting krijg, dat er een vergelijking wordt getrokken met flex......'06. ?
Ja, en iemand hierboven gaf aan dat de korting alleen zou gelden voor minuten buiten de bundel en dat is dus niet zo. :)

Nee, bij '07 dus niet meer, wel nog met terugwerkende kracht maar niet direct als je buiten de bundel komt. :(
Je blijft volgens mij ook gewoon je '06 tarieven betalen.
Pagina: 1