Toon posts:

AMD Hammer family processor - Model unknown

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een AMD 64 X2 4200+ processor geinstalleerd. Dit zonder problemen, behalve dat hij deze processor niet hekend alszijnde AMD X2 processor, maar als Hammer family processor - model unknown. Beetje jammer want hij ondersteunt op deze manier geen dual core abilities en draait dus (helemaal jammer) op 2.2 Mhz ipv 2x 2.2 Mhz?

Pc specs:
Mobo: Gigabyte k8n Pro SLI (Geen bios-updates te krijgen voor Vista)
Processor: Hammer family processor (kugkug)???
Ram: 2024 MB
Videokaart: 2x 6600GT in SLI mode

Iemand een idee? Er zijn geen updates te krijgen voor de Bios. Ik heb gemerkt dat het heeeeeeel vaak is voorgekomen bij een 939 socket icm een AMD X2 processor, ongeacht van welke fabrikant het mobo het is. Mocht iemand iets weten of het zelfde probleem hebben onder Vista....Join the club!

Robbert

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1) u CPU draait op 2.2Ghz, niet Mhz, dan zou ie niet vooruit te branden zijn
2) ge moet ofwel een update programma vanaf Windows starten (wat is bij Gigabyte), die dan alles afhaalt, en dan u mamaplank flashed. Ofwel haalt ge de bios af, en flasht ge 'm er zelf in met een bootdisk :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dan zet je toch handmatig de goede ACPI aan, dan heeft windows wel ondersteuning voor multi core.

En hoe zie je dat je maar 1x 2,2GHz hebt? Want dat word gewoon hardware matig gedaan, en met de juiste ACPI voor je windows heb je 2x 2,2GHz. CPU naam is alleen maar een string die word uit gelezen, is niet van belang voor de werking zover ik weet. Misschien dat vista daar de ACPI daar op afstemt, maar dat kan je gewoon instellen, en zou hij bij een unknow cpu ook vragen bij de installatie welke acpi hij moet gebruiken.

[ Voor 68% gewijzigd door mad_max234 op 13-12-2007 20:16 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

mad_max234 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:10:
Dan zet je toch handmatig de goede ACPI aan, dan heeft windows wel ondersteuning voor multi core.
Dan zou nog de CPU beter herkend moeten worden. Ik denk dat zijn BIOS gewoon te oud is (remember dat de eerste S939 mamaplanken nog geen X2 ondersteunden)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Moet niks uit maken, zou gewoon moeten werken, zover ik weet.

edit/

Ja je heb misschien wel gelijk, het is wel een van de eerste bordjes. Daar had ik niet zo een rekeing mee gehouden, maar dat zou kunnen.

edit/2
Supporting the latest AthlonTM64 X2 dual core processors
Zou dus moeten werken met en zeker met de laatste bios F9. ;)

[ Voor 80% gewijzigd door mad_max234 op 13-12-2007 20:22 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:06:
Mobo: Gigabyte k8n Pro SLI (Geen bios-updates te krijgen voor Vista)
WTF heeft een BIOS te maken met je OS, juist helemaal niks. Of er nou XP voor staat, Vista, OPenSUSE, Mac OS X, MS DOS or whatever maakt geen reet uit. Gewoon de laatste pakken dus. Kijk in Windows eens wat CPU-Z aangeeft (www.cpuid.com/cpuz.php).

Verwijderd

Topicstarter
Okeee Snake,

Ik ben redelijk handig met comps als het gaat om slopen. Maar kunt u nader omschrijven hoe ik mn BIOS "flash" zonder verder catastrofische gevolgen voor mn systeem?! ;)

En kan ik een Bootdisk maken vanuit MS "Ramen", ik namelijk niet herinneren dat ik er een heb?

Robbert

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

http://www.giga-byte.nl/S...ileType=BIOS&FileID=12159

Ene kiezen, downloaden, uitpakken (SFX, pakt zichzelf uit).

Opstartdiskette maken. En files op andere diskette zetten (anders gaat 't er niet bij).

Dan opstarten vanaf opstartdiskette, andere diskette erin, en dan a>autoexec.bat <enter>

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
Ik denk dat Gigabyte zelfs wel een app heeft om vanuit Windows te flashen.

Verwijderd

Topicstarter
In CPU-z geeft hij ook maar één core aan, zoals wel te verwachten was!

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-04 16:03
Ja lees dan ook even de andere reacties, heb je nou wel of niet de goede ACPI gekozen? Vermoedelijk ligt het daar gewoon aan, kijk maar of je systeem multi- of uniprocessor is geinstalleerd via apparaatbeheer > systeem >.

[ Voor 12% gewijzigd door Fr0ns op 13-12-2007 21:42 ]

Verwijderd

zelfde probleem en dit gevonden:
http://forums.amd.com/for...p%20dual%20core%20upgrade

Ga wat proberen maar er staat in het begin dat ik xp pro moet hebben om de dual core volledig te gebruiken :( (heb xp home pre installed)

Laat wel weten als ik er op vooruit ga...

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Het is niet waar dat je XP Pro nodig hebt voor dual core.
Je hebt pas pro nodig als je twee onafhankelijke sockets in het systeem hebt zitten.
Dual core wordt door MS gezien als 1 processor en gaat dus gewoon werken op de home versie!

Evt moet je wel handmatig de ACPI aanpassen, omdat je windows eerst heb geinstalleerd met een singel core en deze naderhand hebt vervangen door een dual core.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:15

Sebazzz

3dp

GENETX schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:39:
Ik denk dat Gigabyte zelfs wel een app heeft om vanuit Windows te flashen.
Ja, dat is heeeel slim om uit de meest onstabiele omgeving die er bestaat je bios te flashen 8)7
Als je eens weet hoeveel klanten hiermee hun bord om zeep hebben geholpen...
Er zijn zoveel processen die het bios update proces kunnen beinvloeden, niet doen!

Gewoon DOS. Zelfs linux zou ik het flashen van de BIOS niet toevertrouwen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:37
Sebazzz schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:21:
[...]

Ja, dat is heeeel slim om uit de meest onstabiele omgeving die er bestaat je bios te flashen 8)7
Als je eens weet hoeveel klanten hiermee hun bord om zeep hebben geholpen...
Er zijn zoveel processen die het bios update proces kunnen beinvloeden, niet doen!

Gewoon DOS. Zelfs linux zou ik het flashen van de BIOS niet toevertrouwen.
Je hebt gelijk dat het verstandiger is om in dos te flashen, ik flash de laatste tijd echter altijd in een windows omgeving en heb nog nooit een corrupte bios oid gehad (verschillende borden overigens, p35cds3r, p5b, p5bmx)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb de laatste tijd onbeschermde sex en nog nooit een SOA oid gehad. Desalniettemin is het een verstandige regel om in geval van ook maar enige twijfel condooms te gebruiken.

Idem met BIOS flashes. Je wilt vanuit een single-user situatie flashen. DOS is heerlijk archaisch en exact wat je dan nodig hebt. DOS bootdisk (wat rustig een USB drive of CD mag zijn, of een oude HDD, wat ik zelf altijd gebruik) maken, BIOS image file en flasher erop, rebooten en flashen die meuk. Doodsimpel en geen risico op een irritante programma op achtergrond die roet in het eten gooit.

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Verder heeft gigabyte bij alle beetje moderne borden een in-BIOS flashtool: je gooit gewoon de nieuwe biosfile op een USB stick en vervolgens ga je zoeken naar de "Q-flash" utility. Deze kan je oproepen vanuit je BIOS of tijdens de POST, staat als het goed is wel een melding onderaan net zoals "Press DEL to enter setup" normaalgesproken.
Pagina: 1