[XP] Inhoud van telnetsessies met Squeezebox loggen*

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Goedenavond,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Logitech Squeezebox, erg leuk apparaatje overigens, enkel zit ik nu met een aantal telnet vragen, ik hoop dat er een aantal telnet kenners in ons midden zijn op deze donkere avond.

Je kan via telnet verbinding maken met de Squeezebox, ik heb dit gedaan (telnet localhost 9090) en sesam opent u.

Ik kan bijvoorbeeld via de volgende regel text weer geven op de Squeezebox:
show line1:Hello%20World line2:blaaaaaat

Dan geeft hij dat ook weer, enkel kan ik ook informatie opvragen (title ? artist ? album ?) ook dat geeft hij goed weer, ik wil deze informatie alleen kunnen opslaan.

Ik weet normaal via cmd kan dat vrij simpel:

commando > test.txt en hij slaat het op, enkel werkt het niet via telnet (misschien moet ik mij schamen, dat weet ik niet).

Is er iemand die daar een oplossing voor weet, ik ben je echt dankbaar want via google kan ik niets nuttigs vinden.

Hopelijk weet iemand de oplossing, het enigte wat ik kon vinden is putty maar dat krijg ik niet aan de praat.

Dan nog maar even een vraagje er bij, is het ook mogelijk om hem bijvoorbeeld als extentie te maken? zodat je hem dubbel klikt en dat hij automatisch verbinding maakt? het ip voor de verbinding is 127.0.0.1 en poort 9090.

Alvast bedankt!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Als je PuTTY niet aan de praat krijgt, zal je misschien dáár een vraag over moeten stellen :)

Homey — Critics are those without skills to create.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
je, dat werkt nu ook al, zat er over heen te kijken als ik hem invulde en schakelde naar telnet zette hij hem terug naar poort 23 ipv 9090

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows gebruik je? Dit is iets wat we graag in de topictitel zetten. Die pas ik overigens wel even aan want "telnet" zegt nu niet bepaald iets over je probleem. Ik heb er even iets van gemaakt wat de lading wat beter dekt (hoop ik) :)
Heb je al eens gekeken of die Squeezebox zelf misschien niet een logging-functie heeft?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Heej,

Ik gebruik XP en nee dit functie heeft de squeezebox niet, tot mijn spijt is dat dus 1 van de feature's die hij mist, maar goed hier spreek ik logitech wel weer eens op áán moest het melden als ik iets mist:D

Maar goed, putty kent volgends mij die mogelijkheid ook niet? Ik wil het echt graag opslaan!:(

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39

Homey — Critics are those without skills to create.

Pagina: 1