Essa voce precisa VER-oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 16:07
Hi all,

Ondanks alle waarschuwingen in heeft m'n vader op de banner in een spaanstalige email geklikt. De mail het als titel "Essa voce precisa VER" en is een redelijk nieuwe trojan (alhoewel ik ook al 2004-versies tegenkwam).

Natuurlijk wil ik dit graag voor hem fixen maar de oplossingen die ik tot nu toe heb gezien zijn vrij ingewikkeld. Ik zal hem telefonisch moeten instrueren hoe te handelen want de AVG-scanner pakt 'm niet.

Zijn er online scanners die deze trojan ondervangen? Of is er wellicht een simpele (uit te leggen tool) waarmee deze ellende opgelost kan worden?

Alle relevante info is welkom, want zodra z'n mailprogramma wordt opgestart verzend 'ie iedereen in het adresboek weer zo'n f*ckmail. Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door jarno1974t op 13-12-2007 18:09 ]

Verwijderd

Gewoon even HijackThis eroverheen (www.merijn.org)
Daarna scannen met logfile, de logfile selecteren en ctrl+c ctrl+v op www.hijackthis.de
Daar komen rode kruisjes te staan achter de bedreigingen op je computer.
Als het goed is komt dit rotvirus er ook bij te staan.
Dan de aangekruisde dingen van hijackthis.de aanvinekn bij HijackThis en op de knop Scan Fixed drukken.
Dan zal je er vanaf zijn.
Succes!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-11 21:00
Afgelopen zondag had iemand deze 'bedreiging' / infectie ook. Daar vannacht een tooltje voor gemaakt.

http://www.koalabear.nl/essa/

<Homepage>