Welke Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

Flexx

This side up

Topicstarter
Ik had hiervoor een Diamond MX300, maar die doet hij niet omdat ik een VIA KX133 Chip op mijn mobo heb zitten en die vind die MX300 Chip (A3D) niet leuk :( .

Nou wil ik natuurlijk weer een A3D Chip (omdat ik A3D verslaafd ben) maar die zal het wel weer niet doen.

Dus welke geluidskaart zou ik dan moeten kopen ? Er moet een Labtec LCS-2514 aan.

Verwijderd

Soundblaster Live of Hercules Game Theatre XP :9

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
wat wil je ermee doen? Hoeveel geld wil je eraan besteden?

Oja, als je een Guillemot Fortisimo te pakken kan krijgen dan heb je wel een leuk kaartje!

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• Flexx

Flexx

This side up

Topicstarter
Wat ik er mee wil doen...

Voornamelijk gebruik ik hem voor Games, vandaar dat A3D. Maar omdat A3D niet meer bestaat lijkt het mij idd makkelijker om een EAX kaart te kopen i.v.m drivers enz.

En ik luister veel Mp3-tjes.

Kwil rond de 200,- er voor uitgeven.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je goedkoop klaar wil zijn dan is de SB Live 5.1 wel een goeie kaart. De Terratec DMX is een complete kaart voor weinig geld, maar qua A3D en EAX is het toch een stuk minder dan de Live. De effecten lijken nergens op vind ik persoonlijk. Maareh.. ik heb nog een SB Live Full version of een SB Live Value voor je liggen als je interesse hebt. Optische output krijg je er bij, want die zit nu toch al op m'n Terratec :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Flexx

Flexx

This side up

Topicstarter
A3D op de Live ?? lijkt me sterk.

• Jabba
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Terratec DMX of DMX Fire 1024!

Ownage Kaarten!!!

• Flexx

Flexx

This side up

Topicstarter
Maar dan zit ik weer met dat Via/A3D Probleem

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
Soundsystem DMX is roulerend!!!, bij veel computerbladen beter getest dan de SB 5.1 en de 1024 :9

tampert, kriminalpolizei

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 14 februari 2001 20:05 schreef Flexx het volgende:
Maar dan zit ik weer met dat Via/A3D Probleem
Wat bedoel je? EAX of A3D heeft erg weinig met de chipset van je computer te maken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Flexx

Flexx

This side up

Topicstarter
Dan ben jij misschien een tijdje niet aanwezig geweest. Want Via heeft zelf toegegeven dat de KX133 Chip (Asus K7V) het niet goed doet met de Aureal A3D Chip. En sinds dat ik die Mobo heb doet mijn MX300 het nietmeer goed, terwijl een Niet A3D kaart het wel doet.

Maar ik denk dat het de Live1.5 wordt.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 14 februari 2001 20:27 schreef Flexx het volgende:
Via heeft zelf toegegeven dat de KX133 Chip (Asus K7V) het niet goed doet met de Aureal A3D Chip
Nu begrijp ik je beter. Ik wist niet dat je het echt over de A3D chipset had. Maar daar zijn toch al lang oplossingen voor verzorgd? Ik heb zelf geen KX133, maar ik meende zoiets gelezen te hebben in de FAQs van Terratec.

• Sinned123
  • Laatst online: 17:21
Die terratec kaarten hebben helemaal geen A3D chip erop zitten maar de sensura 3D chip en die geeft juist als mogelijkheid om zowel A3D als EAX weer te geven, dus volgens mij zou het gewoon moeten werken, anders kan je die kaart van mij wel effe lenen flexx is geen probleem.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 15 februari 2001 15:27 schreef DNS666 het volgende:
Die terratec kaarten hebben helemaal geen A3D chip erop zitten maar de sensura 3D chip
Sensaura 3D ja, maar hij heeft wel gelijk dat er behoorlijke problemen waren met die chip icm de KX133 chipset.

• Sinned123
  • Laatst online: 17:21
O kijk dat is een heel ander verhaal dat wist ik dus niet bedankt voor de tip in ieder geval dan weet ik in ieder geval welk mobo ik niet moet hebben als ik ga upgraden

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:18
NEE nee nee nee.
Koop een Philips Acoustic Edge geluidkaart. Heeft hele goede reviews gekregen. en is ongeveer 200 gulden

• Knakker
  • Laatst online: 31-07 17:39
A3D is een API, géén chipset (ff miereneuken :))

De VIA chipset heeft problemen met de Vortex chippies van Aureal. Met alle kaarten met een Vortex II chip erop (Diamond MX300, Xitel Storm Platinum ed) heb je dus een kans van 40-50% dat het niet werkt. Ja, je hoort het goed: Er is dus een kans van 50-60% dat het wel werkt - het is en blijft een VIA chipset (gotta love em 8-))...ik heb het zelf gezien :)

Enniewee, de _meeste_ nieuwe geluidskaarten hebben een ESS, Crystal of Yamaha chipset die Sensaura 3D gebruiken voor hun 3D geluid. De Philips Acoustic Edge heeft QMSS (weet zo niet welke chipset), wat ook erg goed schijnt te presteren. Beiden zijn in ieder geval in staat EAX 1 & 2 en A3D 2.0 (minus Wavetracing) te doen.

Ik heb veel goeds gehoord over de Terratec DMX XFire 1024, ikzelf heb echter een kaartje van Hoontech met Yamaha YMF754 chipset erop die allerlei rare digitale in- en uitgangen heeft :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Flotter
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Ik heb sinds woensdag een MSI K7T pro2a (ook met VIA KT133) en heb tot nu toe nog geen problemen met mijn TerraTec XLerate Pro (ook met Vortex 2) gehad...

edit:

Jij hebt het over een KX133, ik heb een KT133... Toch niet helemaal goed gelezen

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Knakker
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hey Flotter...de Vortex II heeft problemen met _iedere_ VIA chipset :) VIA, you gotta love it :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 18:45 schreef Knakker het volgende:
Hey Flotter...de Vortex II heeft problemen met _iedere_ VIA chipset :) VIA, you gotta love it :)
en zelf heb je ook een via chipsats ;P

Verwijderd

Als je nog een goede geluidskaart zoekt, dan zou ik de "Videologic Sonic Fury" kopen. Deze kaart onderstuund EAX en A3D en de kaart komt nog een zeer goed uit de testen.

http://tweakers.net/nieuws/14632?highlight=
http://tweakers.net/nieuws/15433?highlight=
http://tweakers.net/nieuws/13405?highlight=

:P
Pagina: 1