[XP Pro SP2] Obj\TempPe laat zich niet verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik zit met een vreemd probleem wat ik nog niet eerder heb gehad.
Ik was een complete koude backup aan het maken van Mijn Documenten naar mijn externe schijf,
toen ik echter de oude backup wilde verwijderen bleef deze hangen op een map genaamd TempPE.
Windows kon deze niet verwijderen.
Het is een submap van een paar resources van een programma wat iemand samen met mij heeft geschreven in vb.net voor mijn oude afstudeer project.

Het vreemde is, dat ik de complete koude backup al veel vaker heb verwijderd om weer een nieuwe te plaatsen op mijn externe schijf zonder dat dit voor problemen zorgde.
Ik krijg de map echt met geen mogelijkheid verwijderd.

Dit heb ik al geprobeerd:
- Delete, Shift+Delete
- Machtigingen van de map bekijken...ik heb volledig beheer
- Schijfcontrole, heeft niets geholpen
- Opdrachtprompt: de map obj word hier niet eens gevonden.
- Google (op 'Remove TempPE folder' etc gezocht... maar kwam niets zinnigs uit).

Heeft iemand misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56

rimpeldinky

nani?

probeer een bartpe bootcdtje?

*burp*

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Thanks for the tip, Pas. :) Ben nu de iso aan het maken.
Maar het onderstaande had ook geen resultaat (deleten zonder actieve explorer, dus ik geef het weinig kans).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
How do I delete an "undeletable" file?
Sometimes you want to delete a file but when you do so an error message pops and tells you it cannot be done. 
Method #1 - Kill explorer.exe
Do successfully delete an undeletable file that is caught be the explorer.exe process (and most of them are) do the following: 
1.  Open a Command Prompt window and leave it open. 
2.  Close all open programs. 
3.  You now need to close EXPLORER.EXE. The proper way to shutdown Explorer is to raise the "Shut Down Windows" dialog (select "Shut Down..." from the start menu), hold down CTRL+SHIFT+ALT and press the CANCEL button. Explorer will exit cleanly.
Note: The <CTRL+SHIFT+ALT> at the 'Shut Down Windows' dialog method of closing Explorer is built into Explorer. (It was specifically designed so that developers writing Shell Extensions could get Explorer to release their Shell Extension DLLs while debugging them). 
4.  Go back to the Command Prompt window and change to the directory where the undeletable file is located in. At the command prompt type DEL <filename> where <filename> is the file you wish to delete. 
5.  Go back to Task Manager, click File, New Task and enter EXPLORER.EXE to restart the GUI shell. 
6.  Close Task Manager.

In de map TempPE zit nog een .dll file genaamd myproj~1.dll.
Hier lijkt alle ellende vandaan te komen.
Als ik bij deze file op delete druk gebeurd er niet eens iets. :?

En ondanks de afgekorte naam lijkt windows me telkens te vertellen dat de bestandsnaam of extensie te lang is als ik er wat mee wil doen.
(Bijvoorbeeld overschrijven door een zelfgemaakt MYPROJ~1.dll bestandje).

[ Voor 14% gewijzigd door Da_maniaC op 13-12-2007 18:11 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Klinkt alsof iets toch die bestanden nog gebruikt. Misschien zou je eens met Process Monitor kunnen kijken wat het bestand in gebruik houdt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:20:
Klinkt alsof iets toch die bestanden nog gebruikt. Misschien zou je eens met Process Monitor kunnen kijken wat het bestand in gebruik houdt?
Ik heb nu inderdaad een programmatje gevonden dat heet unlocker.
Daarmee kun je bestanden die gebruikt worden door explorer etc toch verwijderen en hiermee ging het meteen zonder problemen. :)

Hier kun je het downloaden: http://ccollomb.free.fr/unlocker/ (freeware :)).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Helemaal goed dan, alleen zie ik dat soort tools toch meer als een lapmiddel. Wie zegt dat dit probleem in een later stadium niet terug zal komen, op een andere map, bijvoorbeeld....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1