[VISTA] Account problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:28
Ik had me pc met vista ultimate x64 in de slaapstand staan en ik werd vanochtend wakker en toen bleek me pc aan te staan, opeens was me account omgeschakeld naar een Guest account wat inhoud dat ik eigenlijk nog maar vrij weining kan doen. Mijn Administrator account is disabled en voor zo ver ik weet is het onmogelijk die tte activeren als guest account. Iemand ening idee hoe ik hier van af kan komen zonder windows opnieuw te hoeven instaleren?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat is er in de tussentijd allemaal gebeurd op de pc? Heb je misschien vrij recent nieuwe programma's geinstalleerd? Is dit een OEM-licentie, of wat anders? Hoe zit dat precies?
Wat heb je zelf zoal ondernomen om een oplossing te vinden voordat je dit topic opende?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Mijn zwager belde me vorige week dat zijn vista een virus of iets had.

Hij had in eens nergens geen machtiging voor. Ook internet deed het niet meer omdat dit was uitgeschakeld bij de netwerk instellingen.

Ik heb het systeem van boven tot onder doorgelopen op verschillende manieren maar geen virus of ander adware te vinden. Als ik bij hem naar zijn gebruikers account ging in het configuratie scherm, was hij wel Administrator in de beschrijving maar het vinkje stond bij beperkt account.

Hij kreeg ook geen melding meer van de UAC. Ben in safemode gegaan en heb UAC tijdelijk uitgezet en kon toen wel weer zijn account in admin zetten. Na herstart werkte alles weer maar toen ik de UAC weer aanzette was zijn account ook ineens weer beperkt.

De logboeken stonden vol met allerlei fout meldingen. Ik heb ook nog alle laatste software en updates ge uninstalled maar niets hielp.

Uiteindelijk heeft een reinstall alles verholpen maar dat wil jij natuurlijk niet weten
Bij hem was dit ook van de ene op de andere dag gebeurd zonder een mogelijke aanleiding.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Langras schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:15:
Ik had me pc met vista ultimate x64 in de slaapstand staan en ik werd vanochtend wakker en toen bleek me pc aan te staan
Apparaten kunnen ervoor zorgen dat jouw computer uit slaapstand wordt gehaald, je zou eens naar de eigenschappen kunnen kijken van de apparaten in apparaatbeheer. Daar vind je onder één van de tabs een optie in de aard van "Toestaan dat dit apparaat de computer uit slaapstand haalt...", die kan je eventueel dan afvinken.

Wat betreft je probleem met het gast-account, dit lijkt me hoogstwaarschijnlijk één of ander kwaadaardig programma, heb je al op Google gezocht?

Mischien kan je als je jouw probleem hebt opgelost de naam van het Gast en Administrator account wijzigen, dit kan je doen met Uitvoeren > Secpol.msc. Zelf heb ik deze hernoemt naar Bezoeker en Beheerder, ook zijn deze accounts hier uitgeschakeld. (Lijkt me logisch als je enige gebruiker bent, in andere situaties mischien niet...)

• Eiland
ik heb nu via een linux mijn administrator account unlocked, helaas toen ik de administrator account opende werd deze meteen ook omgezet in een guest account, dus zit ik met hezelfde probleem weer.

Secpol.msc => access is denied

en op google is weinig te vinden voor dit probleem

Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/3852/guestpc6.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Eiland op 18-12-2007 16:31 ]

• TaraWij
Je hebt via jouw Linux het Administrator account unlocked, dan kan je die normaal toch ook wijzigen en de benodigde rechten geven?

Als dit niet het geval is dan zie ik alleen nog maar de mogelijk om een herinstallatie te doen.
(Normaal kan je jouw Vista naar de zelfde versie "upgraden" zodat je geen gegevens verliest, let er dan op dat je tijdens de installatie voor "upgrade" kiest, let op: Dit proces kan lang duren)

• Eiland
Helaas zie ik zelf ook geen andere oplossing dan herinstaleren dus dat moet dan maar gelukkig kon ik mijn gegevens er nog vanaf halen door me hd er uit te halen en op een andere computer de data er af te halen in ieder geval bedankt voor de mensen die geprobeerd hebbenn een oplossing voor mij te zoeken

• TaraWij
Herinstalleren is inderdaad een betere optie dan upgraden als je een backup van jouw gegevens kan maken, want een upgrade neemt veel tijd in beslag.
Pagina: 1