Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Videomuur, waar te beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor een feestje een videomuur maken. De mogelijkheden zijn er wel, maar ik weet niet wat verstandig is. De signaalbron mag composite/antenne/dvi/vga zijn. We willen zo veel mogelijk monitoren aansturen. Dat mogen CRT monitoren zijn (vga/dvi input), maar mogen ook oude tv's zijn. (scart/antenne input)

Het leukste zou een mooie muur zijn van +/- 9 --> 16 beeldschemen.

We kunnen;

16 pc's gebruiken met VGA monitoren (met maxivista?!)
8 pc's met dualhead en VGA/Dvi monitoren (met maxivista?!)
4 pc's met quadhead en VGA/DVI

Het mooiste zou een oplossing zijn waarbij ik 1 signaal aanvoer en deze op wordt gesplitst in segmenten. Deze signalen mogen wat mij betreft verdeeld worden over verschillende monitor aansluitingen danwel over verschillende frequenties (dan zijn TV's te gebruiken..)

Wat raden jullie me aan of zie ik de ideale oplossing over het hoofd?

Het budget is natuurlijk niet oneindig.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Kun je niet gewoon een projector gebruiken met een groot doek?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00

Super_ik

haklust!

heb je al iets gezocht?
ik weet dat vlc dit kan
google: videowall vlc :)

[ Voor 13% gewijzigd door Super_ik op 13-12-2007 17:20 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk evt. ook eens naar VLC. Die heeft ook opties om een videowall aan te sturen. Hetzij op één PC (die dan een boel monitoren heeft), maar volgens mij ook via netwerk op meerdere PC's.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou betekenen dat ik veel PC's moet aanschaffen. Is er geen mogelijkheid om 1 input signaal op te knippen in verschillende signalen (via antenne danwel VGA)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je geeft toch zelf in de startpost aan dat je 16 PC's kan gebruiken :?

En ja, als jij genoeg VGA uitgangen in één PC kan knutselen (bijvoorbeeld meerdere PCI videokaarten, geen idee of daar een max. aanzit) dan kan VLC z'n videowall segmenten ook daar over spreiden. Je krijgt in VLC gewoon een aantal windows, voor elk scherm een, met daarop het betreffende deel van de video-output.

Op één PC kan je dan elk venster naar de juiste monitor slepen en daar fullscreen gooien. Of dus op meerdere PC's hetzelfde doen, waarbij elke pc een of enkele vensters voor z'n rekening neemt. Syncen gebeurt dan via de netwerk sync optie van VLC (geen idee hoe goed dat werkt).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaf een mogelijkheid, maar deze is verre van ideaal

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tsja, ik denk dat je twee opties hebt:

- Knutselen met of veel PC's, of veel videokaarten in één (of enkele) PC(s)
- Speciale apparatuur zoeken

Eerste oplossing is duur als je al die apparatuur moet kopen. Als je met wat vrienden wat kan regelen is het misschien wel haalbaar? Sowieso zit je hier wel met het probleem om alles een beetje fatsoenlijk aan te laten sluiten. De meeste gewone consumenten monitoren/TV's hebben een redelijk dikke rand.
Tweede oplossing zal ook niet goedkoop zijn, misschien huur?

Sowieso ben je echt niet de eerste die zoiets wilt doen, dus ga eens op zoek naar info, dat (eigen inzet) ontbreekt op het moment een beetje. GoT is niet een plek waar je je probleem dumpt en dan een kant en klaar antwoord mag verwachten ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 13-12-2007 17:51 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
16 beeldschermen dat is toch niet meer van deze eeuw. Regel een dikke HD-beamer en ga los op die muur met 1 dikke HD-pc en je feest kan niet meer stuk. Minder werk, minder gesjouw en helemaal anno 2007!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Ik kan je met redelijke zekerheid zeggen dat het einderesultaat je echt niet zal gaan bevallen. (dit is respectievelijk een kleine hoeveelheid monitoren, en dan waarschijnlijk ook nog verschillende merken/modellen.)
Zoals de rest hier ook al zegt kan je het beste een beamertje gebruiken. 2ehands kun je al wat leuks vinden voor circa 300 euro.

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:11
Desnoods doe je twee beamers 90 graden draaien (en dan softwarematig weer rechtzetten) en dan naast elkaar laten projecteren. Als je mazzel hebt (en een dual head videokaart) kun je semi-hd kijken :D

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:23

Atmoz

Techno!!

DJFliX schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:39:
Desnoods doe je twee beamers 90 graden draaien (en dan softwarematig weer rechtzetten) en dan naast elkaar laten projecteren. Als je mazzel hebt (en een dual head videokaart) kun je semi-hd kijken :D
90 graden is wat veel. Denk eerder dat je ze gewoon naast elkaar moet zetten (met afstand ertussen) en dan blenden: (softwarematig aan elkaar zetten)

Afbeeldingslocatie: http://www.curtpalme.com/images/BlendZilla1.jpg

Als je 't goed doet krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.curtpalme.com/images/BlendZilla4.jpg
(geen overgang te zien) hoe geil is dit wel niet? :9~ :9~

Ik heb nog wel 2 CRT's staan die je mag komen lenen (huren voor bier >:))

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 19:11

elTigro

Es un Gringo!

Nou, niet zo geil als ik eerlijk ben; een film van een man met baard!
Dan zie ik liever <insert favorite babe here> op het scherm staan!

Wij hebben het inderdaad zelf hier ook een keer gedaan, met foto's dan, maar dat ging met 6 beamers. heeft m'n chef speciaal in z'n achtertuin nog standaards voor zitten knutselen.

We hadden wat (wetenschappelijke) foto's met een hele hoge resoluite die niet zo goed tot hun recht komen op een enkel scherm.

[ Voor 53% gewijzigd door elTigro op 14-12-2007 10:42 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Pagina: 1