[iPod video] muziek en film backuppen?

Pagina: 1
Acties:

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 16:18
Ik wil graag de inhoud van mijn iPod naar mijn hardeschijf kopieeren zodat ik even een grote externe opslagruimte heb om wat backups te verplaatsen. Met inhoud bedoel ik alles, foto's (al is dat niet zo erg, die heb ik nog ergens anders staan) muziek en video's. Muziek en video wil ik allemaal terug kunnen zetten, ik heb die namelijk niet meer op mijn pc staan. Muziek van je iPod naar pc kopieeren kan met verschillende programma's, maar ik vind nergens een manier om video terug naar je hardeschijf te kopieeren.

Nu dacht ik, als ik de hele iPod_Control map/Music (staat daar ook video in?) naar mijn hardeschijf kopieer, de ipod leegmaak en die hele map later terugzet, werkt dat gewoon? Het zou best wel een ramp zijn als al mn media zoekraakt :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
je kan het beste je ipod in Disc Mode opstarten

Menu + Control button ingedrukt houden totdat je iPod gaat rebooten, hierna PLAY/PAUSE + Control button ingedrukt houden totdat je zwart-wit scherm heb met een vinkje, hierna ga je inderdaad naar je iPod_Control map en kopieër de hele inhoud. (dit is dan inderdaad inclusief films en AlbumArt)

Hierna maak je de mappen op je iPod leeg, volgens mij is het niet raadzaam om die mappen helemaal te verwijderen maar alleen de inhoud. Dus onder iPod_Control staan mappen Music etc, daarvan de inhoud verwijderen (die mappen die onder Music staan mogen uiteraard wel gewoon weg)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of je maakt met Carbon Copy Cloner een exacte kopie (een image) van je iPod naar je harde schijf. Vervolgens kun je doen met je iPod wat je wilt, waarna je na afloop de image weer terug kunt plaatsen zodat alles weer exact het zelfde is. Ik heb het een keer eerder met mijn iPod Nano 1G gedaan en dat ging prima.

🌞🍃

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 16:18
bedankt voor de reacties, maar ik ontdek net dat Ephpod ook de video's naar mn hardeschijf kopieert! :)

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)