Vf900cu aansluiten op 1950pro

Pagina: 1
Acties:

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
Heb m'n 7600gt vervangen door een Sapphire 1950pro (beide met een zalman vf900cu erop) en moet zeggen dat bevalt me prima! Nu zit ik met een klein probleempje:

Die vf900cu op de 7600gt stuurde ik aan via m'n fancontroller (mCubed T-balancer), die de kaart temp kreeg via speedfan. Hierdoor bleef de zalman draaien op 30% idle en op 75% full load (gamen, 3dmark,...)

Nu wordt de temperatuur sensor van de 1950pro niet gevonden door speedfan, wel door Ati tray tools.
Maar de T-balancer krijgt dus geen temp info meer waardoor ie constant de fan op 100% laat draaien. (T-balancer werkt niet met everest...)

Ik zou daarom graag m'n vf900 rechtstreeks op de kaart aansluiten, om dan de snelheid via Ati tray tools te regelen. Nu heeft die vf900 een standaard 3pin (mobo) aansluiting, en is de fan aansluiting op de kaart een soort mini 3pin.

Kan ik gewoon de draadjes van m'n zalman verbinden met die "mini" 3pin? Ben een beetje bang dat die aansluiting niet genoeg stroom (ampère) kan leveren waardoor ie kan doorbranden (vf900 trekt 3W op 12V). Of vergis ik me een beetje en maak me ongerust voor niets?

Graag een deskundige en gestaafde uitleg! ;)

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-03 23:47
Als het dezelfde kabeltjes zijn (moet je even naar de fan draadjes kijken op de standaard koeler) zou het moeten kunnen maar volgens mij hebben die dingen altijd ingewikkelde PWM dingen enz.