Toon posts:

Aanbevolen internetverbinding voor hedendaagse games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag betreft internetsnelheden voor multiplayer te spelen met games als PES 2008, COD4.

Mijn huidige internetsnelheid bedraagt 2,3 Mbit. Maar welke snelheid wordt nu eigenlijk aangeraden voor multiplayer games normaal en dus vloeiend te spelen?

Ik heb op het forum even gezocht maar geen topic gevonden waar het over ging.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Ik denk dat het belangrijker is dat je ping in orde is :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

een gemiddende game zuipt 10a20KByte/sec up/down dat is <250kbit internet verbinding

Verwijderd

Topicstarter
Royz schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:32:
Ik denk dat het belangrijker is dat je ping in orde is :)
Op welke manieren kan je zorgen dat je ping in orde is of goed blijft tijdens het gamen?

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 07:34

QinX

Shai-Hulud

ThaHandy schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:36:
een gemiddende game zuipt 10a20KByte/sec up/down dat is <250kbit internet verbinding
waarom zeggen mensen dan dat je beter hogere snelheid (lees 8Mbit) moet hebben, terwijl 0,5 Mbit dus genoeg is, en waarom is er dan evengoed een ping verschil tussen die 2? ik had 2 Mbit en toen had ik 30-40 ping, nu heb ik 8Mbit en heb ik 10-20.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:41:
[...]

Op welke manieren kan je zorgen dat je ping in orde is of goed blijft tijdens het gamen?
Niet, lees maar eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Ping_(netwerk) en op http://www.ping127001.com/pingpage.htm

Oftewel; je bent afhankelijk van alle tussenliggende apparatuur.
QinXi schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:42:
[...]

waarom zeggen mensen dan dat je beter hogere snelheid (lees 8Mbit) moet hebben, terwijl 0,5 Mbit dus genoeg is, en waarom is er dan evengoed een ping verschil tussen die 2? ik had 2 Mbit en toen had ik 30-40 ping, nu heb ik 8Mbit en heb ik 10-20.
Omdat mogelijkerwijs het aantal concurrent connecties bij een dikkere verbinding hoger is?

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 13-12-2007 15:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
QinXi schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:42:
[...]

Andere verbinding, andere ping, daar valt niks zinnigs over te zeggen. Misschien heb je met een 2Mbit verbinding bij een andere provider ook wel een ping van 10-20.

The devil is in the details.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

MAX3400 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:42:
[...]

Niet, lees maar eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Ping_(netwerk) en op http://www.ping127001.com/pingpage.htm

Oftewel; je bent afhankelijk van alle tussenliggende apparatuur.

[...]

Omdat mogelijkerwijs het aantal concurrent connecties bij een dikkere verbinding hoger is?
En zorg dat je downloads uit staan als je gaat gamen ;) dan blijft je ping ook laag

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Maar een 2,2 mbit verbinding zou normaliter genoeg moeten zijn voor mutliplayer games te spelen?

Bij een PES 2008 Online had ik heel veel last van frame drops, maar heb nu begrepen dat dit aan het spel zelf ligt. (AMDx2 4200+, 86000gt).

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:38

Clush

Do as I say...

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:33:
Maar een 2,2 mbit verbinding zou normaliter genoeg moeten zijn voor mutliplayer games te spelen?
Ja.

... not as I do.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

alle ab zijn goed genoeg.. Je moet naar je upload kijken of die hoog genoeg is... :)

Down is wel voldoende

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:33:

Bij een PES 2008 Online had ik heel veel last van frame drops, maar heb nu begrepen dat dit aan het spel zelf ligt. (AMDx2 4200+, 86000gt).
Framedrops komen (bij een normaal spel, zoals PES mag ik aannemen) nóóit van een te hoge ping. Een te hoge ping zorgt ervoor dat, terwijl je framerates goed blijven, de omgeving, je tegenstanders, jijzelf of alle van die dingen een beetje vertraging hebben, en af en toe blijven hangen en doorschieten.

Je verbinding is qua snelheid iig prima voor games, zorg inderdaad dat slurpende dingen (als IRC, down/up- loads) uit staan als je gaat gamen, en check voor de rest even of je routerping niet achterlijk hoog is.
Pagina: 1