Toon posts:

Paar vragen bij samenstelling 900 euro desktop.

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan om bij een leuke game pc te bestellen. Ik heb zelf het volgende al een beetje bij elkaar gezocht en ik wil graag weten wat jullie ervan vinden en of jullie nog wat aan te passen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://aycu10.webshots.com/image/36569/2004680868678391676_rs.jpg

De enige onderdelen waar ik nog beetje over twijfel zijn de volgende:

- De videokaart: Is XFX wel het beste om te nemen? Ik las dat XFX de 8800GT wat heeft overgeclocked en een andere ventilator erop heeft gezet. Maar hoe is de 8800GT bij bijv Club3D?
- De harde schijf: Ik heb gekozen voor een WD schijf, maar ik zag ook veel positieve reacties op de Samsung hardeschijf van 500GB. Wat is nou het 'beste' om te nemen of maakt het niet zoveel uit?
- Voeding: Ander merk? Liefst blijf ik wel beetje aan de 500-600watt hangen zodat ik in de toekomst nog wel genoeg kan upgraden zonder voeding problemen. Met upgraden bedoel ik dan wat meer geheugen, andere videokaart en vooral nog een harde schijf erbij. Ik ben niet zo bekend met voeding dus kan hier niet zoveel over zeggen wat ik nou wil. Aangezien bij de BBG voor een Zalman is gekozen ging ik hier ook maar voor.
- Geheugen: Ander merk? Bijv G.E.I.L? Of voldoet Kingston gewoon goed.
- CPU: Is het handig om een andere koeling erbij te kopen of is de standaard koeler goed genog? Ik ben van plan de eerste 6 maanden zowieso niet over te clocken!

De rest weet ik eigenlijk wel zeker dat het die producten worden.

Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven of misschien wat veranderingen voor kan leggen zodat ik daar overna kan denken. Denk wel om het budget van 900 euro!

Owja ik heb nog een vraagje, ik heb altijd een Xbox 360 gehad en die aangesloten op een Samsung 27'' HD-Ready tv. Zal het problemen geven als ik dit scherm nu als monitor ga gebruiken? Er zit een D-sub aansluiting achterop dus de computer kan wel aangesloten worden op het scherm. Maar zal het ook goed gamen vooral qua resolutie? Heeft iemand hier ervaring mee? En is het misschien handig om de computer via HDMI aan te sluiten op de Tv?

Alvast bedankt,

Gr. Tom

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En dat was dus niet de bedoeling hier :)

Als je echt dringende vragen hebt kan je ze stellen natuurlijk, maar dit is gewoon een verkapt kan-iemand-me-advies-geven-wat-ik-moet-kopen-topic. Op die vraag over je monitor: dat zou toch moeten kunnen zonder problemen? Als je videokaart er maar geschikt voor is, signaal omzetten enzo.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is er nu anders in CSL? ?

Voor de onderdelen waar je vragen over hebt; daar zijn (semi-)professionele reviewers dagelijks mee bezizg om mooie grafiekjes van te bakken. Aan de hand van die reviews, kan je waarschijnlijk zelf al een stuk meer bevestiging vinden voor merk X of Y.

*edit*
Kan Vista 32-bit wel 4GB adresseren of blijft 'ie ook steken op 3.5x GB?

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 13-12-2007 15:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:19:

- De videokaart: Is XFX wel het beste om te nemen? Ik las dat XFX de 8800GT wat heeft overgeclocked en een andere ventilator erop heeft gezet. Maar hoe is de 8800GT bij bijv Club3D?
Meestal maakt het qua merk weinig uit, behalve dan welke stock-snelheden er geleverd worden. Maar dat is simpelweg op te zoeken. Er is trouwens ook een 8800GT-ervaringentopic in VB, doe daar je voordeel mee :)
- De harde schijf: Ik heb gekozen voor een WD schijf, maar ik zag ook veel positieve reacties op de Samsung hardeschijf van 500GB. Wat is nou het 'beste' om te nemen of maakt het niet zoveel uit?
Het zal weinig uitmaken, ook qua prijs. Ik geloof dat de Samsung wat stiller is. Je zou even op www.storagereview.com kunnen kijken.
- Voeding: Ander merk? Liefst blijf ik wel beetje aan de 500-600watt hangen zodat ik in de toekomst nog wel genoeg kan upgraden zonder voeding problemen. Met upgraden bedoel ik dan wat meer geheugen, andere videokaart en vooral nog een harde schijf erbij. Ik ben niet zo bekend met voeding dus kan hier niet zoveel over zeggen wat ik nou wil. Aangezien bij de BBG voor een Zalman is gekozen ging ik hier ook maar voor.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 18
Staat een boel informatie in :)
- Geheugen: Ander merk? Bijv G.E.I.L? Of voldoet Kingston gewoon goed.
Merk maakt zeer weinig uit. Het gaat er vooral om of het compatible is. Kijk daarvoor in de QVL van de fabrikant van je moederbord.
- CPU: Is het handig om een andere koeling erbij te kopen of is de standaard koeler goed genog? Ik ben van plan de eerste 6 maanden zowieso niet over te clocken!
Ja die voldoet wel. Maar wat is handig? Misschien dat je een stillere wil. Verder kost een degelijke CPU-koeler ook geen scheppen geld. Moet je zelf weten/bepalen.
Owja ik heb nog een vraagje, ik heb altijd een Xbox 360 gehad en die aangesloten op een Samsung 27'' HD-Ready tv. Zal het problemen geven als ik dit scherm nu als monitor ga gebruiken? Er zit een D-sub aansluiting achterop dus de computer kan wel aangesloten worden op het scherm. Maar zal het ook goed gamen vooral qua resolutie? Heeft iemand hier ervaring mee? En is het misschien handig om de computer via HDMI aan te sluiten op de Tv?
27" en een relatief lage resolutie... Het kan wel. Of het goed genoeg is moet je zelf maar bepalen. Over dit onderwerp is trouwens wel het eea te vinden op GoT.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.