Toon posts:

[audio] realtec ac97 geen sound

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb zojuist het mobo + gehele inhoud van systeemkast verwisseld.. nou werkt alles perfect naar behoren maar komt er geen sound uit mn boksen,

De drivers zijn echter wel correct geinstalleerd..
het gaat hier om een onboard soundcard namelijk de welbekende: realtek ac97
het probleem is dat mijn audio programma zegt dat mijn boksen niet aangesloten zijn (zie afbeelding)

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/719/smallkx8.jpg

Nou heb ik na een rondje tweakers denk ik mijn probleem gevonden, hij denkt dat er geen aansluiting is omdat hij naar mijn front panel kijkt?

alleen heb ik die niet in deze computer, die zat wel in de vorige computer, hoe kan ik dit uitzetten?
Thanks!

• Xyzar_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09-2014
Tijdje geleden heb ik een nieuwe CPU koeler geïnstalleerd, en hiervoor moest m'n mobo eruit.
Toen ik de boel weer had aangesloten had ik ook geen geluid mee, en ik heb dezelfde geluids chip. Probleem was dat ik vergeten was de aansluitingen voorin m'n kast weer op het mobo te prikken. (heb aan de voorkant een headset en mic plug)
Je post al dat hij zeurt over je front-panel, dus wellicht heb je er wat aan :)

:edit:
beter lezen..
Wellicht moet je die aansluitingen uitschakelen (in de bios ofzo?), zodat hij er niet meer naar gaat zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Xyzar_ op 13-12-2007 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem bij mij is dus dat ik die in deze systeemkast niet heb.. zon front panel + aansluitingen hiervan.. ;)

• Xyzar_
ah, je bent snel..
had m'n post al ge-edit

Verwijderd

Topicstarter
Enige optie die ik zie in de bios is enable/disble realtek ac97, die moet ik denk ik zo niet hebben..

• Xyzar_
kun je het in de software nergens instellen? kijk anders een in de handleiding van je mobo. wellicht staat er wel wat in voor de mensen die de aansluitinge niet (willen) gebruiken. (uitschakelen met een umpertje ofzo)

[ Voor 66% gewijzigd door Xyzar_ op 13-12-2007 15:11 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik heb over mijn front aansluitingen een paar jumpertjes staan op strategische plekken inderdaad. Zonder die jumpertjes zou het geluid niet werken, dus ik denk dat dat jouw probleem nu is.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het rechter deel geeft zeg maar alleen aan dat je geen speciale uitgangen hebt die nodig zijn voor 5.1 ed volgens mij. Ik weet niet of jou geval aan Jack Sensing doet en mogelijk defect is geraakt? Probeer verder eens andere drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de nieuwste drivers eropstaan!
Lees op dit moment mn boekje nog door maar kan niets vinden..

De jumpers zitten all over the place ik hoop dat dat mn laatste kans is want ik blijf daar liever vanaf haha
Ik weet niet of jou geval aan Jack Sensing doet en mogelijk defect is geraakt?
ik weet dat het in de andere pc + front panel wel werkte (mn sound dan) dus ga er echt van uit dat het aan mn front panel ligt.. die ik dus niet heb, kan het alleen met geen mogenlijkheid uitkrijgen :(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 15:33 ]

• Xyzar_
even googelen leert mij dat je op veel mobo's een jumpertje op je aansluiting moet zetten, google even op je mobo type en 'disable front panel audio' ofzo ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Al vier posts en exact nul meldingen van exact welk moederbord we het over hebben, welke jumpers dat heeft en hoe ze daar staan, welk OS erop draait en welke driverversie.

Kortom, bij gebrek aan glazen bol kunnen we hier niets mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.