Toon posts:

Overclocking fout...en nu geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb mijn cpu proberen te clocken... wat niet is gelukt...
Dus ik probeerde via me bios alles weer op default te zetten in de bios

Gigabyte GA-P35C-DS3R <--------- Das me mobo

maar nu start alles wel... maar krijg geen beeld....
Dus in het boekkie gekeken, je kan het batterijtje eruit halen en na 10 min er weer in zetten om het te resetten

( dat gedaan niks opgeleverd behalve stress :( )

Nog wat verder gebladerd, kan je ook er een jumpertje tussen zetten om hem te resetten

( Ook geen suc6 )

Nu is mijn vraag wat kan ik nog meer doen, moet ik alles los koppelen, geheugen cpu en nog een keer proberen?....

Iemand anders al problemen mee gehad?

Help me out pleaze :'(

( en weet iemand de instellingen om hem wel goed te clocken... kon niks online vinden en zat te worstelen met een paar instellingen waarvan ik niet weet wat ze doen )
( gaat om een quad core q6600 g0, wil hem graag op 3.2 laten draaien, 4 gig GEIL ddr2 6400 geheugen )

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:34

Thandor

SilverStreak

Stekker eruit. PC aanzetten. BIOS reset pinnetjes kortsluiten. PC aanzetten (en de pinnetjes dus nog steeds kortgesloten). BIOS reset pinnetjes weer 'vrij' maken. Stekker erin. PC aanzetten en gaan met die banaan.

Werkt bovenstaande niet? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 13-12-2007 14:23 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Thandor schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:20:
Stekker eruit. PC aanzetten. BIOS reset pinnetjes kortsluiten. PC aanzetten (en de pinnetjes dus nog steeds kortgesloten). BIOS reset pinnetjes weer 'vrij' maken. Stekker erin. PC aanzetten en gaan met die banaan.

Werkt bovenstaande niet? :)
Bij die gigabyte bordjes hoef je alleen maar de stroom eraf te halen, dan de bios reset pinnetjes even kortsluiten en dan weer de stroom erop. Is een stukje sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat stroom eraf pin ertussen en dan weer stroom werkt niet...
Zit nu ook op me stage... nog 1.5 uur en dan kan ik weer gaan kloten met dat ding...

werdt er echt gek van gister.

Verwijderd

Ben je zeker dat je je grafische kaart niet naar de haaien hebt geholpen? (Door pci niet te locken.)
Ik heb ongeveer hetzelfde bordje en bij elke "foute" overklok (die mijn geheugen niet trekt) wordt de bios hersteld naar laatste goede settings.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij knalde hem terug mar ik heb in de bios de optie " load optamized defaults" gedaan zodat hij er clean uit zou komen...

En nu zie ik gewoon niks meer sinds ik dat heb gedaan... en de jumpers werken ook alebij niet...

maar er moet helemaal geen stroom op staan toch als je die jumpers erin zet?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 19:19
Wat ik altijd doe met mijn GA-P35-DS3R is schakelaar op mijn PSU omzetten, schroevendraaier tegen de 2 pinnetjes, aanzetten en "yay"

Verwijderd

Topicstarter
Nope werkt ook niet...wordt gek

Verwijderd

Heb hetzlefde probleem met GA-965P-DS4, ga hem RMA sturen. Wel jammer want hij liep makkelijk 475Mhz FSB. Nu zit ik met z'n gare asus die een fsbwall heeft op 410Mhz waar je niet ff overheen komt.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je de mogelijkheid te testen met een andere grafische kaart, het zou mij niets verbazen als je je grafische kaart gesloopt hebt namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ja er komt iemand zo langs met een andere kaart, dus kijken of dat misschien de issue is...maar lijkt me sterkt dat je je grafische kaart sloopt tijdens het default zetten van je mobo

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:48:
Ja er komt iemand zo langs met een andere kaart, dus kijken of dat misschien de issue is...maar lijkt me sterkt dat je je grafische kaart sloopt tijdens het default zetten van je mobo
Nee niet tijdens het default zetten maar wel tijdens het overclocken, bijvoorbeeld als je vergeet je pci te lokken....

Het zou mij niets verbazen als dat inderdaad het probleem blijkt te zijn....

Verwijderd

Topicstarter
maar hij deed het gewoon dat is het gekke, tijdens het clocken niks aan de hand... nadat ik hem op default zet..geen beeld..

Verwijderd

Als ik nu even over nadenk..
Eerst heb je overclocked en daarna (met beeld neem ik aan?) je optimized defaults geload?
Dan twijfel ik of je kaart naar de kloten is aangezien hij nog werkte voor het terug naar defaults te gooien...

Maarja, laat iets weten hoe het met die nadere kaart gaat.

OT trouwens: hoelang duurt het voor je grafische kaart onder een te hoge pci lijdt ?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 19:01 . Reden: Je was me voor :+ ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet weten...

Verwijderd

Ps: start hij wel effectief op? Ik heb een moederbord gemolt door ergens perongeluk kortsluiting te maken en hierdooor kreeg ik geen beeld. Natuurlijk dacht ik aan grafische kaart, ma na enkele keren booten merkte ik dat het piepje er niet is. Heb jij die wel bij het booten? (je weet wel, die "tuut" na memory check)

Verwijderd

Topicstarter
nope geen piep niks, alles doet het gewoon, alles start op..

Verwijderd

Topicstarter
fuck it... moederbord is bij me pci e doorgebrand...kut ding! zucht*

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:08:
Waarom een kut ding, het lijkt mij niet echt raar dat je mobo sterf door een veelste hoge pci-e freq.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:08:
Kut ding? Je gaat overklokken en maakt een enorme beginnersfout: je lockt je PCI-E niet! Zucht. Wie zijn PCI-E brandt moet op de blaren zitten.

Lees je de volgende keer eerst eens wat in voordat je gaat overklokken. We hebben hier toch een prachtig forum?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Jammer om te horen.. maar inderdaad, eerst opzoeken!
Ik denk dat dit een fout is die je nooit meer gaat maken :+

Succes er nog mee!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 19:19
Volgens mij heeft iedere overclock guide/info topic wel erin staan "PCI-E lock @ 100"

lol @ Greenbite
Signature 8)7 :D

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 14-12-2007 00:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als hij tijdens het clocken fouten ging dan zou dat tijdens het clocken kapot moette gaan...
Niet nadat ik alls op default zet dus....

• albatross
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 08:48:
Als hij tijdens het clocken fouten ging dan zou dat tijdens het clocken kapot moette gaan...
Niet nadat ik alls op default zet dus....
Zoals dat wel vaker gaat met apparaten: zo lang ze nog aanstaan kun je ze nog even blijven misbruiken; maar als je ze eenmaal uitzet, dan willen ze niet meer aan.

Zo'n PCI-E slot fikt echt niet zomaar uit zichzelf uit: dat komt weldegelijk door die overkok (auto overvolting?). Hoe het ook zij, als je nou dadelijk een nieuw bordje haalt, lock de PCI-E! Dat gaat je een hele hoop ellende besparen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
Hehe! zal me best doen! had nog veel forums gelezen en ging allemaal aardig! kreeg hem tot 3.2 zonder problemen ( denk ik haha ) en 3.6 trok hij niet... hehe :P

maarja ff kijken of ik alles nog kan! niemand toevallig de instellingen?...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:18
Welke instellingen? Van jouw exacte configuratie, rekening houdend met de niet te voorspellen clockbaarheid van alle verschillende onderdelen? :z

Reken daar dus maar niet op, je moet dit soort dingen altijd zelf uitzoeken. Misschien een goed idee om een S939 systeempje op de kop te tikken of te lenen ofzo, daar kun je eenvoudig mee overklokken. Dan leer je de basics iig. Voor de rest zijn er guides, maar geen kant en klare instellingen: dat hangt gewoon van veel te veel variabelen af. Alleen die van van Numb3rs kan je je overkloksettings geven :P.

Lees dus eerst veel en dan nog meer voordat je ook maar 1 MHz klokt en daarna instelling voor instelling nagaan wat het doet. En zo stapje voor stapje overklokken, niet van 2,2GHz naar 3,2 naar 3,6 dus ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet had het een en ander gelezen en pegrobeert... kwam alleen ff niet uit met die voltages van je geheugen...maar gefixd en toen gewoon dit gedaan

cpu = Had 9 x 400 op 1.5 v laten draaien
geheugen = 4 - 4 - 4 - 12 + 0.3v 800mhz
voor de rest niet mee gekloot...

Verwijderd

Als je bedoelt de instelling voor je cpu te overklokken: elke cpu / moederbord is anders (ja ook van hetzelfde type) dus je zal zelf moeten uitzoeken welke voltages het beste bij je passen etc.

Veel geluk, en maak geen 2de moederbord stuk! (Rijmen ftw)

• !GN!T!ON
  • Laatst online: 27-03 01:49
die instellingen verschillen per computer en die kan ook niemand zo aan je geven, ga gewoon eens lekker klooien (maar LEES wel wat die instellingen doen!)

leuk toch?

Verwijderd

Topicstarter
Haha klooien is niet al te goed :P ja moet maar gaan lezen wat die dingen doen :P haha
Shit happens... nu alleen wat van leren :)
Pagina: 1