Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HTML] Export formulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een intern beoordelingsformulier. Dit Html bestand wordt ingevuld en direct geemaild. Het probleem is hoe de resultaten in de email verschijnen. Nu krijg je een opsomming te zien. Dit zou Excel-vriendelijk moeten worden, dus alle resultaten op een doorlopende regel met steeds een tab er tussen.

Graag jullie advies. Hieronder de htmlcode:

knip

[ Voor 98% gewijzigd door een moderator op 13-12-2007 15:24 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je er geen CSVbestand van maken? Dat is lekker makkelijk te doen namelijk en ook prima te importeren in excel.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Je mailt je formulier met html. Je zou een keer kunnen kijken naar een serversided taal als php of asp :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:56:
Kun je er geen CSVbestand van maken? Dat is lekker makkelijk te doen namelijk en ook prima te importeren in excel.
Zou je me hier meer over kunnen zeggen? Nogal noob met dit alles...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://en.wikipedia.org/wiki/Comma-separated_values

Je output alle values gewoon naar een file met ,'s ertussen, die je vervolgens in excel importeert.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:06:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comma-separated_values

Je output alle values gewoon naar een file met ,'s ertussen, die je vervolgens in excel importeert.
Wat moet ik dan in bovenstaande aanpassen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:11:
[...]

Wat moet ik dan in bovenstaande aanpassen?
Om eerlijk te zijn, geen idee. Ik heb de code niet doorgekeken omdat het veel te veel is en het niet in code-tags staat waardoor highlighting mist.

Maar kijk gewoon naar je huidige output en hoe je deze wil hebben (als 1 string dus). Dan is het gewoon een kwestie van een scriptje schrijven dat d einvoer velden als 1 string naar een bestand schrijft.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:13:
[...]

Om eerlijk te zijn, geen idee. Ik heb de code niet doorgekeken omdat het veel te veel is en het niet in code-tags staat waardoor highlighting mist.

Maar kijk gewoon naar je huidige output en hoe je deze wil hebben (als 1 string dus). Dan is het gewoon een kwestie van een scriptje schrijven dat d einvoer velden als 1 string naar een bestand schrijft.
Ik snap het nog steeds niet, heb je eventueel een voorbeeld?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:25:
[...]

Ik snap het nog steeds niet, heb je eventueel een voorbeeld?
Je wilt de waarden hebben gescheiden door ,'s als input voor excel, dus zoiets als:
naam,adres,woonplaats,geboortedatum,functie

Dan zorg je dat je na iedere value een , plaatst in de output, zodat je formulier een string output die eruit ziet als bovenstaande voorbeeld.

Dit is natuurlijk maar een van de manieren, er zijn er nog wel wat meer, maar ik weet dat excel gewoon makkelijk csv files kan importeren.

Maar wat lukt er dan nog niet?
Pagina: 1