[iPhoto '08] Effecten op foto's toevoegen*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Goedenmiddag,

Ik ben sinds kort (release van Leopard) een Apple-gebruiker, en alles verloopt goed etc.
Maar nu heb ik toch een kleine vraag, daarnet was ik bij de foto instellingen van Adium aan het kijken,
en je kan er dus meer effecten aan foto's toevoegen dan bij iPhoto :o

Dan heb ik het dus over deze effecten,
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/8ftnnmq.png

In iPhoto kan ik maar 9 effecten toevoegen (zwart-wit, vervaging,dof, vignet ...)

Dus weet iemand hoe ik de effecten van in Adium X kan toevoegen in iPhoto '08

*Met Photobooth kan ik niets doen aangezien ik geen iSight heb.

• filenox
Het zou ook een oplossing zijn als iemand wist waar deze foto's met effect op toegepast worden opgeslagen (Adium) :)

• filenox
kickje :X

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Photobooth en iChat effecten zijn *.qtz bestanden (quartz composer bestanden). De standaard effecten zitten in de programma's zelf ingebouwd (right klik, en bekijk pakketinhoud).

• filenox
Als ik met spotlight zoek naar qtz of naar *.qtz) vind die niets ?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Zoals DaFrenk aangeeft zitten ze in het programma. Zoek Photobooth in je applicatie map en rechtsklik op het icoon. Dan kan je kiezen voor bekijk pakketinhoud (show package contents).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• filenox
Ok, in photobooth vind ik 4 qtz-bestanden. (Photobooth ->Contents ->Resources)
Als ik dan in iPhoto kijk (iPhoto -> Contents ->Resources) zie ik geen qtz bestanden,
en spotlight vind ook in de hele map Contents geen qtz-bestanden

Mag ik de qtz bestanden van Reqources (PhotoBooth) gewoon naar de Resources (van iPhoto) kopieren ?
Of hoe gaat dat ? :$

• DaFrenk
Dat zou ik niet doen, sowieso niet voordat je een backup hebt gemaakt van het programma ;)

Zelf heb ik een hoop effecten geïnstalleerd voor Photo Booth en iChat, maar die zie ik niet verschijnen in iPhoto. Dus hij pakt ze niet uit de /library/compositions map. Dan krijg ik het idee dat de effecten simpelweg in iPhoto zijn ingeprogrammeerd, en niet eenvoudig aan te passen zijn. Misschien staan ze ze in een van de xml-like bestanden van iPhoto, maar daar zou ik niet zomaar in gaan rommelen.

• filenox
Dus... het is (bijna) onmogelijk om effecten die ik op Adium foto's kan toepassen ook in iPhoto (of een ander programma) toe te passen ? ;(

• DaFrenk
Ben bang van wel, maar misschien is er wel een mogelijkheid, alleen weet ik die niet ;)

Er zullen echter vast wel programma's komen die gebruik kunnen maken van meer effecten voor je foto's. Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk ;)

• filenox
Mmm, jammer, als iemand nog een idee heeft, laat het aub even weten ;)
Ik heb juist ook even ImageTricks geinstalleerd, die zorgt wel voor effecten, maar dat zijn niet de Leopard effecten (+ niet gratis)

Ik zoek verder :)

Verwijderd

Kijk eens in Automator. Daar zit een action getiteld "Apply Quartz Composition Filter to Image Files". Daar moet je vast een mooie workflow van kunnen maken.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Programma LiveQuartz zou moeten doen wat je zoekt.

• filenox
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:39:
Kijk eens in Automator. Daar zit een action getiteld "Apply Quartz Composition Filter to Image Files". Daar moet je vast een mooie workflow van kunnen maken.
Daar kan je de effecten inderdaad toevoegen d:)b
Alleen is het jammer dat je een voorbeeldafbeelding krijgt ipv de echte afbeelding (geen goed zicht op het effect) (iemand een idee hoe je de voorbeeldafbeelding kunt veranderen? B) )

LiveQuartz heb ik ook geprobeerd, en deze kan ook effecten toevoegen, maar wel andere dan die van in de Automator

Verwijderd

Je kan in Automator ook de actie "Take Video Snapshot" kiezen. Dan krijg je precies hetzelfde venster als in Adium.
Pagina: 1