[iTunes] Nummers bij elkaar houden in shuffle mode*

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Sommige artiesten hebben de gewoonte hun opeenvolgende nummers te laten overvloeien (vooral bij conceptalbums), zoals Genesis op The Lamb Lies Down On Broadway, en het geldt natuurlijk ook voor de meeste klassieke muziekstukken, die horen ook achter elkaar. Ik wil die nummers in de shuffle mode ook achter elkaar houden, maar krijg maar niet uitgevogeld hoe je dat voor elkaar krijgt bij iTumes, als je het al voor elkaar kan krijgen.

Iemand?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt shuffelen per album in plaats van per nummer, of de nummers van The Lamb Lies Down On Broadway samenvoegen tot een groot nummer.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
Je wilt shuffelen maar toch ook weer niet? ;)

Er is veel mogelijk binnen iTunes maar of je aan kunt geven dat hij alles moet shuffelen behalve als hij een bepaalde cd speelt?

• PaoloK
Daedalus schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:59:
Je kunt shuffelen per album in plaats van per nummer, of de nummers van The Lamb Lies Down On Broadway samenvoegen tot een groot nummer.
Hoe doe je dat, samenvoegen tot een groot nummer? Ook van die suites die een deel van een album bestaan? Er bestaat bij Info->opties wel een mogelijkheid om 'Deel van een aaneensluitend album' aan te vinken, maar dat houdt de nummers niet bij elkaar als ik shuffle. Ik begrijp sowieso niet wat er dan gebeurt.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

"Deel van een aansluitend album" zorgt ervoor dat nummers gapless worden afgespeeld, als je ze achter elkaar afspeelt.

Samenvoegen van nummers doe je door bij het rippen van je CD de nummers te kiezen die je wilt samenvoegen en dan te gaan naar Advanced > Join CD Tracks.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Daedalus schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:27:
"Deel van een aansluitend album" zorgt ervoor dat nummers gapless worden afgespeeld, als je ze achter elkaar afspeelt.

Samenvoegen van nummers doe je door bij het rippen van je CD de nummers te kiezen die je wilt samenvoegen en dan te gaan naar Advanced > Join CD Tracks.
Kende ik al, maar dan moet je de cd nog hebben. De meeste heb ik geleend of in mp3 gedownload. Ik kan natuurlijk foppen door een mp3-album van de harde schijf naar wav op een cd te zetten en dan deze truc uit te halen, maar dat geeft nogal wat (extra) geluidskwaliteitsverlies.
Toch vreemd dat je die truc niet kunt uithalen met nummers in je iTunes bieb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Of je pakt een willekeurige audio editor en plakt ze zelf aan elkaar. Zo moeilijk is dat toch ook weer niet ;) Fission kan dit zonder kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Daedalus schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:03:
Of je pakt een willekeurige audio editor en plakt ze zelf aan elkaar. Zo moeilijk is dat toch ook weer niet ;) Fission kan dit zonder kwaliteitsverlies.
Arrgh! Voor Apple only. Heb je zoiets ook voor Windows? Kan het met Cubase (voorzover bekend bij jou) bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
tsja, je kan op een apple forum niet verwachten dat er windhoos applicaties worden aangeprezen natuurlijk ;-)
Pagina: 1