P5K-E/Wifi-Ap gaat niet compleet uit na uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-05 17:48

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
's middags tweakerts.

Ik heb sinds een poos terug wat nieuwe hardware te weten:

Asus P5K-E/Wifi-Ap
Core 2 Duo E6750
Team Elite Pc6400 geheugen
En al een poos een Seagate 7200.10

Nu is het probleem dat ik sinds een week of 2 wanneer ik kies voor "start > afsluiten" dat hij Windows e.d. netjes afmeld en dat m'n cpu fan enzo ook stil gaat staan alleen blijven de front fan en de hdd-led branden. Kan iemand mij vertellen wat dit is? Ik heb in de bios al S1 en S3 geprobeerd maar dan doet hij bij beide het zelfde. Mijn windows is Winxp + sp2 en die is gewoon up-to-date. Ook heb ik de nieuwste bios geflashed.

Ik heb nog een klein vraagje wat mischien niet hier hoort maar waar jullie me wellicht mee kunnen helpen. Als ik in windows werk en ik kies voor "andere gebruiker" en mijn broer wil dan b.v inloggen dan krijg je dat blauwe scherm dat hij de account laad maar daar blijft hij ook op steken. Hij loopt dus niet echt vast maar hij hangt gewoon. Nu heb ik gehoort dat dit aan de virusscanner kan liggen en als ik die uitschakel werkt het inderdaad wel maar nu wou ik graag niet een andere virusscanner dan de goed werkende Norman die ik op dit moment heb draaien. Heeft iemand ervaring met het gebruikersswitchen en norman die mij hier mee kan helpen.

[ Voor 34% gewijzigd door Daywalk3r op 13-12-2007 13:04 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:10

M2M

medicijnman

beide probleempjes klinken als softwareproblemen, gewoon googlen is misschien de beste oplossing.

In ieder geval is je pc niet uit als de lampjes nog branden. Waarschijnlijk hangt je pc dan in een soort loop, door een of andere brakke driver, virus, spyware malware etc. etc. Via de eventviewer nagaan wat er verandert is aan het systeem vlak voor dit probleem de kop op stak is misschien nuttig :) (start --> run --> eventvwr)

sowieso kan het geen kwaad alle drivers eens te updaten, je data te backuppen en verschillende virusscanners e.d. te draaien (of gewoon hitman pro (google))

-_-

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik heb hetzelfde board (vrijwel zelfde configuratie zelfs, alleen met een Pentium D 945) en ik heb hier geen last van.

Zit het stekkertje niet verkeerd om op dat aansluitblokje (ik denk even aan een floppydrive).

Ook wat betreft het Windows probleem heb ik geen antwoord, maar welke versie? Windows XP,X64 of Vista? Zie je iets in de system logs als je daarna met het werkende account inlogt? En als je gebruiker "test" aanmaakt, kan die dan wel inloggen?

Verder is www.avast.com een goede virusscanner in mijn mening. Norman heb ik nooit gebruikt.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
M2M schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:32:
beide probleempjes klinken als softwareproblemen, gewoon googlen is misschien de beste oplossing.

In ieder geval is je pc niet uit als de lampjes nog branden. Waarschijnlijk hangt je pc dan in een soort loop, door een of andere brakke driver, virus, spyware malware etc. etc. Via de eventviewer nagaan wat er verandert is aan het systeem vlak voor dit probleem de kop op stak is misschien nuttig :) (start --> run --> eventvwr)

sowieso kan het geen kwaad alle drivers eens te updaten, je data te backuppen en verschillende virusscanners e.d. te draaien (of gewoon hitman pro (google))
De 1e kan toch haast niet softwarematig zijn. Omdat alles ermee stopt. De cpu fan enzo gaan zoals ik zei gewoon uit. De hdd zelf spint dan ook niet meer. Maar toch brand het lampje en draait de front fan

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Niemand?

Ik heb de bios weer als default gezet maar dat mag niet baten.

[ Voor 80% gewijzigd door Daywalk3r op 14-12-2007 11:05 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Daywalk3r schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 08:42:
Niemand?

Ik heb de bios weer als default gezet maar dat mag niet baten.
mijn trukendoos is bijna leeg, maar om zeker te zijn dat het geen windows softwarematig probleem is zou je (als je een usb stick of lege cd hebt) een linux OS kunnen proberen. (usb-linux of linux op cd, gewoon ff googlen)

sluit hij met je linux os wel goed af dan weet je in ieder geval zeker dat het een softwarematig probleem is.

-_-

Verwijderd

Welke voeding heb je? Als je een Enermax hebt is dat normaal, die geeft de 12V lijn iets langer stroom om de warme lucht uit je case te trekken. Ong 5 min.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:20:
Welke voeding heb je? Als je een Enermax hebt is dat normaal, die geeft de 12V lijn iets langer stroom om de warme lucht uit je case te trekken. Ong 5 min.
ik neem aan (hoop) dat de TS daar al aan heeft gedacht?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:53:
[...]

mijn trukendoos is bijna leeg, maar om zeker te zijn dat het geen windows softwarematig probleem is zou je (als je een usb stick of lege cd hebt) een linux OS kunnen proberen. (usb-linux of linux op cd, gewoon ff googlen)

sluit hij met je linux os wel goed af dan weet je in ieder geval zeker dat het een softwarematig probleem is.
Da's een goeie!
Heb een Be-quit voeding. Die veroorzaakt het niet want ik had er eerder geen last van.
Het is gekomen nadat ik nieuwe hardware heb geplaatst.. En ook nog niet eens vanaf het begin.

• M2M

M2M

medicijnman

Daywalk3r schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:15:
[...]

Da's een goeie!
Heb een Be-quit voeding. Die veroorzaakt het niet want ik had er eerder geen last van.
Het is gekomen nadat ik nieuwe hardware heb geplaatst.. En ook nog niet eens vanaf het begin.
als je de ubuntu live cd probeerd sluit je een softwareprobleem uit. en als het niet helemaal vanaf je hardwarechange gebeurd is, dan is het (bijna) zeker een softwarematig probleem. (zelfs vlak voor het uitgaan loopt er nog software)

-_-

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Heeft de TS al een oplossing, ik heb hetzelfde probleem bij iemand. Ik zie ook dat er meer mensen zijn die er last van hebben. Mocht je een oplossing hebben hoor ik het graag!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

zandpaddo schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:57:
Heeft de TS al een oplossing, ik heb hetzelfde probleem bij iemand. Ik zie ook dat er meer mensen zijn die er last van hebben. Mocht je een oplossing hebben hoor ik het graag!
Bij mij zit het probleem in de lan verbinding. Zonder netwerkkabel sluit het bord wel af.....
Pagina: 1