Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB.Net] Applicatie deployment en relatieve paden *

Pagina: 1
Acties:

• extractor
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-08 13:38
Hey,

Ik heb een programma gemaakt om standen van een bepaalde voetbalcompetitie te berekenen aan de hand van de ingevoerde uitslagen.

Maar nu zoek ik nog een programma waarmee ik mijn programma kan installeren en als ik dat heb heb ik nog een probleem.

Namelijk: na het installeren zal er een shortcut op de desktop staan, maar ik heb een bepaald xml bestand waar de info in wordt opgeslagen.
het programma wordt bijv. gestart in c:\program files\standen\stand.exe nu staat het teams.xml in dezelfde root. Maar nu de vraag is het mogelijk om in de code van VB.net te zeggen dat hij in de root het bestand moet ophalen.

Neem als voorbeeld html, daar gaat het erg makkelijk in.

alvast bedankt.

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:20
Visual Basic .NET:
1
string StartupPath = Application.StartupPath()

Dan heb je de directory waar het programma opstart, daarna nog je xml file erachteraan plakken.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
Oeps, foutje. Never mind..

[ Voor 90% gewijzigd door DigiK-oz op 13-12-2007 11:42 ]

Whatever

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:56
Voor de installatie: kijk eens naar Setup & Deployment projecten

Roomba E5 te koop

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

extractor schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:31:
Maar nu zoek ik nog een programma waarmee ik mijn programma kan installeren
Welke software heb je gevonden en waarom voldoen die applicaties niet ?

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Als je geen pad opgeeft bij het openen van een file zal ie standaard in de zelfde directorie kijken.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

TheRookie schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:45:
[...]

Welke software heb je gevonden en waarom voldoen die applicaties niet ?
Deze wil ik even benadruken. We gaan er hier vanuit dat je in eerste instanties zelf opzoek bent gegaan naar een oplossing en dat je ook aangeeft wat je hebt gevonden en waarom dat niet voldeed. Zie ook Programming Beleid en dan met nameProgramming Beleid - De Quickstart

Geef ook gelijk via een Topic Report aub een passende topictitel aan want je titel zegt nu niks over je probleem zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 13-12-2007 12:49 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1