[JBL XTi-80]nieuwe tweeter

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Ik geniet al een tijdje van mijn 2x JBL XTi-80 zuilen in combinatie met mijn Marantz SR6200. Nu denk ik dat gister 1 van de titanium tweeters stuk is gegaan. Na het omwisselen van de luidsprekers (links <--> rechts) en het omwisselen van de tweeters, bleek dit ook zo te zijn. Mijn probleem is alleen: deze tweeters liggen niet te grabbel op straat.

Wie heeft er een goed idee om een nieuwe, zelfde tweeter te bemachtigen? De importeur laat vast nog even op zich wachten met reacties. Overigens vind ik het "raar" dat deze bij normaal gebruik zomaar het leven laten. Ja, de garantie is al verlopen, maar vinden jullie dat een fabrikant zich hiervoor in moet zetten? (Daar bedoel ik niet mee dat ze alles maar moeten betalen) Of zeggen jullie: Dit is jouw probleem, de garantie is al een tijdje verlopen? (Ja, dat is waar ja.., maar mag je van deze luidsprekers niet verwachten dat ze nog wel een tijdje kunnen draaien?)

Verschillende tweeters gebruiken lijkt me niet het gewenste resultaat geven, omdat het geluid dan anders wordt. Klopt dat en zal ik, als ik geen zelfde nieuwe kan vinden, 2 nieuwe zal moeten kopen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Je hebt ook nog zoiets als wettelijke garantie, die in de meeste gevallen langer is dat de fabrieksgarantie. In principe houdt dat in dat ze in prijs tegemoet zouden moeten komen i.p.v de volle mep betalen. Echter zal dat allemaal niet zo makkelijk af te dingen zijn.

Andere tweeter kan wel, maar dan zul je eerst meer specs over het huidige model moeten weten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

eigenlijk is een andere tweeter geen optie omdat er geen enkele volledig identiek zal zijn aan de originele. Wijk je af klopt ook het filter niet meer etc.

Tja een tweeter die spontaan overlijd is inderdaad wel uniek. Heb je hem echt niet zelf mishandeld ? dat hoeft dus niet op het moment van overlijden te zijn geweest maar dat kan ook eerder zijn gebeurd door bv clippen etc.

Voor zover ik weet heeft jbl een prima service voor reserve onderdelen en zijn de prijzen redelijk te noemen. Ik heb er zelf ook diverse malen vervangende unit gekocht.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 22:20

paradoXical

The ParadoX

Ik heb ook ooit last gehad van een defecte tweeter (JBL). Heb toen via de zaak waar ik hem gekocht heb een nieuwe gekregen (besteld bij fabrikant).

[ Voor 10% gewijzigd door paradoXical op 14-12-2007 03:25 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Ray schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:49:
eigenlijk is een andere tweeter geen optie omdat er geen enkele volledig identiek zal zijn aan de originele. Wijk je af klopt ook het filter niet meer etc.

Tja een tweeter die spontaan overlijd is inderdaad wel uniek. Heb je hem echt niet zelf mishandeld ? dat hoeft dus niet op het moment van overlijden te zijn geweest maar dat kan ook eerder zijn gebeurd door bv clippen etc.

Voor zover ik weet heeft jbl een prima service voor reserve onderdelen en zijn de prijzen redelijk te noemen. Ik heb er zelf ook diverse malen vervangende unit gekocht.
Op het moment van overlijden stond de installatie sowieso te zacht om het overlijden te veroorzaken, maar ik kan me geen aanleiding herinneren die het wel veroorzaakt zou kunnen hebben.

Ik wacht even de reactie van de importeur af. Hopelijk kunnen ze mij verder helpen.