Toon posts:

Openbare mappen verwijderen in Exchange 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een maand ongeveer draaien wij met Exchange 2007 (hiervoor Exchange 2000).
Nu ben ik bezig met openbare mappen enzo, en loop ik tegen 2 probleempjes aan...
wellicht dat jullie hier al tegen aan zijn gelopen en mij kunnen helpen :)

1. Ik heb een openbare map : \\data01\g.bruiker$ (originele gebruikersnaam is anders natuurlijk ;)).
Nu wil ik deze map verwijderen, MAAR de gebruiker werkt niet meer bij ons en zijn account is verwijderd. Tevens bestaat de server data01 niet meer.
Nu ben ik een tijdje bezig geweest met de Exchange Management Shell en heb ik wel al een aantal mappen kunnen verwijderen, maar deze lukt niet, omdat hij telkens aan geeft dat de PublicFolder niet bestaat. Nu heb ik dus geprobeerd of ik op een of andere manier een lijstje kon krijgen waarin alle publicfolders zijn aangegeven, maar ik krijg alleen maar de top-folder te zien (get-publicfolder -identity "/")
Weet iemand misschien hoe ik een lijst krijg met de gedeelde mappen en hoe ik deze map alsnog weg krijg?

2. De (standaard?) gedeelde map: Internet Newsgroups krijg ik ook niet weg, wanneer ik hem wil verwijderen met remove-publicfolder -identity "\Internet Newsgroups" geeft hij telkens het volgende aan: A parameter can not be found that matches parameter name '\internet'.

Alvast vriendelijk bedankt!

Mvg Jurry

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
\\data01\g.bruiker$ doet mij meer denken aan een fileshare? Wat is er nou precies aan de hand?
Internet Newsgroups kan je niet wegdoen afaik, dat kon in 2000/2003 ook niet. Wel kan je Default het recht tot weergeven van die folder ontnemen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik denk inderdaad dat deze gebruiker een fileshare heeft aangemaakt, en deze heeft geplaatst in de openbare mappen, maar ik krijg hem niet meer weg, dat is het eigenlijk grofweg. + dat de share nu niet meer bestaat natuurlijk

Oke dat wist ik niet, als ik die rechten kan ontnemen is het mij ook goed, want dan kunnen ze er in iedergeval niet meer bij, is daar ook een code voor, voor de management shell?

EDIT:

exchange 2007 SP1 geinstalleerd en dan kun je de mappen vanuit de management console beheren :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 09:50 ]