Doormiddel van een onclick event pas ik de achtergrond kleur van een rij aan in een tabel. In dat zelfde onclick event vouw ik een divje uit dat hidden is.
Het divje is verborgen met de tag:
In mijn javascript functie kijk ik naar de status van het divje, is deze nog hidden of niet. Maar nu heb ik het idee omdat ik dit hard in de style tag heb gezet dat mijn functie niet goed werkt.
Bij het uitvouwen wordt de kleur keurig aangepast, alleen bij het invouwen lijkt de functie niet door te gaan naar het gedeelte:
Dit komt natuurlijk omdat het hard in de tag staat. Hoe kan ik dit oplossen? Kun je die status van een style.display "on the fly" afvangen?
HTML:
1
| onclick="Effect.toggle(document.getElementById('meerinfo-<?php echo $a; ?>'), 'blind' , {duration: 0.1});changeColors('<?php echo $a; ?>', '<?php echo $color; ?>');return false;"> |
Het divje is verborgen met de tag:
HTML:
1
| style="display:none"; |
In mijn javascript functie kijk ik naar de status van het divje, is deze nog hidden of niet. Maar nu heb ik het idee omdat ik dit hard in de style tag heb gezet dat mijn functie niet goed werkt.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function changeColors(rownr, rowcolor) { if (document.getElementById('meerinfo-' + rownr).style.display = 'none') { document.getElementById('phonetd1-' + rownr).style.background = '#FFFFCC'; } else if (document.getElementById('meerinfo-' + rownr).style.display = '') { alert(rowcolor); document.getElementById('phonetd1-' + rownr).style.background = rowcolor; } } |
Bij het uitvouwen wordt de kleur keurig aangepast, alleen bij het invouwen lijkt de functie niet door te gaan naar het gedeelte:
JavaScript:
1
| } else if (document.getElementById('meerinfo-' + rownr).style.display = '') { |
Dit komt natuurlijk omdat het hard in de tag staat. Hoe kan ik dit oplossen? Kun je die status van een style.display "on the fly" afvangen?