Toon posts:

[XP] geen rechten voor windows update i.c.m. domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik in de zaak van mijn vader bezig om een aantal computers te voorzien van een nieuwe installatie omdat ze te traag zijn geworden. Het gaat hierbij om de installatie van Windows XP Professional, Office 2003, Trend Micro virusscanner en een Administratiepakket. Dit heb ik gedaan onder het Admin account.

Na de installatie meld ik de pc aan op het bedrijsdomein en log ik als domeinaccount in. Het account wordt keurig aangemeldt en alles lijkt naar behoren te functioneren. Het enige waar ik tegen aanloop ik dat de gebruiker te weinig rechten heeft, bijvoorbeeld de gebruiker is niet gemachtigd om windows updates uit te voeren.

Als ik met hetzelfde account op een andere computer aanlog (die nog niet opnieuw is geinstalleerd) gaat alles goed en heb ik ook genoeg rechten om de windows update uit te voeren en om software te installeren. Op de server lijken de gebruikers goed te zijn gedefineerd en zijn ze voorzien van de nodige rechten.

De vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat men onder een domeinaccount toch lokaal windows updates kan uitvoeren?

Configuratie:
5 pc's (Windows XP Prof en voorzien van alle updates)
1 server: Windows Server 2003

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gebruiker al toegevoegd aan de Local Admin Group?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nog niet gedaan, maar als ik kijk bij 'Systeembeheer' => 'Computerbeheer' onder de oude installatie kijk zie ik daar ook niet de namen van de netwerkaccounts terug. Of moet ik ergens anders kijken/wijzigen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan ook wsus gebruiken en de policy optie "allow non-administrators to receive update notifications" aanzetten... niet helemaal wat je wil denk ik maar zeker voor wat grotere bedrijven een optie :P

Mijn gok is overigens dat het om een Small Business Server gaat, waarbij de pc's na de herinstallatie niet netjes met de wizard http://server/connectcomputer in het domein zijn gehangen, en dus de gebruiker ervan geen localadmin is gemaakt.

Ik los dit overigens zelf altijd op met een gpo, al krijgt dan wel iedereen localadminrechten over alle pc's maar dat is iets wat in een klein bedrijf vaak niet zo erg is.

[ Voor 51% gewijzigd door sanfranjake op 13-12-2007 10:26 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een small business versie. Hoe maak ik zo'n gpo aan?