Toon posts:

P5K3 deluxe overclock en 3dmark06 slechte fps

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
een vriend van me heeft net een P5K3-deluxe gekocht met een e6850 er op en als ram OCZ DDR3 PC3-10666 / 1333MHz / Gold Edition en als grafische kaart een 8800gt oc2 (vergeten wat merk). Voor de rest heeft ie ook een 600watt corsair voeding.

Na what benchmarks te laten lopen zoals superpi en 3dmark begonnen we aan het overclocken.

Na wat proberen kregen we hem bootende op 3.8ghz en deed die 1M, daarna crashte hij. Nu ok 3.8 ghz is al een stevige overclock voor air.
Dus gingen we naar 3.7ghz, liep vlot en pi ook, maar bij 3dmark had hij echt een enorme slechte fps. een 4de van wat hij aan stockspeed had.
Dus verlagen we nog wat, maar hij blijft did probleem geven, zelfs bij een lage overclock (voor een core2) van 3.4ghz bleef het probleem van de slechte fps op 3dmark bestaan.

We hebben echt veel geprobeerd:
*cpu voltages tot en met 1.42V
*nbvolt tot max en alles er tussen
¨sb verschillend voltage en auto
*cpu pll voltage tot 1.6 gezet
*fsb termination volt op 1.30 en auto
*lagere multiplier en hogere fsb
*ram overclocken
*ram onderclocken
*stockramspeed
*manual timings op het ram
*voltage damper enabled
*pci-e feq op 100
*DRAM Static Read Control: Disabled
*Transaction Booster: Disabled
*CPU Spread Spectrum: Disabled
*PCIE Spread Spectrum: Disabled
*dram voltage tussen 1.7 en 1.9 laten varieren
*Clock Over-Charging Mode: AUTO

gaan we ergens de mist in? of is er iemand die goede settings kent voor de cpu/het mobo?
of is het gewoon een brakke cpu/bord? lijkt me sterk aangezien die superpi 1M toch in 13.25 sec doet.

Verwijderd

Definieer 'een slechte fps'. Noem eens wat scores, wie weet klopt het wel gewoon :z

Verwijderd

Topicstarter
Dus gingen we naar 3.7ghz, liep vlot en pi ook, maar bij 3dmark had hij echt een enorme slechte fps. een 4de van wat hij aan stockspeed had.
het staat duidelijk in mijn post dat vanaf dat we beginnen overclocken, de fps en score nog maar een 4de is van wat het was origineel... :-/
we hadden over de 11OOO op stock en nog maar een 2000-3000 wanneer we overclockten...
niet echt normaal denk ik heh? :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 11:26 ]

Verwijderd

Nee, da's niet goed.
Probeer eens langzaam de cpu over te klokken en kijk wanneer het misgaat.
Begin dus op stock, en doe de cpu-snelheid langzaam (stappen van ~100 MHz) omhoog.

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 16:34
Kijk eens in cpuz bij tab mainboard. Grote kans dat pci-e link width op x1 staat i.p.v. de gebruikelijke x16...

Verwijderd

Als dat wat Viss zegt op X1 staat, moet je je PCI-e frequentie 1 MHz hoger zetten en kijken waar die dan op staat ;) 95% kans dat dit het probleem is...

Verwijderd

Topicstarter
aha, gaan we proberen, dankjewel
Pagina: 1