[MB/MBP] Condensvorming na vervoer buiten

Pagina: 1
Acties:

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:31
Ik, als ijverige student, fiets vrij vaak 's avonds laat vanaf het station naar huis. Een ritje van ongeveer 10/15 minuten. Nu is mijn Macbook Pro vaak ijskoud als ik hem uit m'n tas haal en aanzet thuis (meestal 20 seconden na binnenkomst). Nu weet ik van een bril bijvoorbeeld, dat die beslaat binnen als je uit de kou komt.

Mijn MBP moet doorgaans direct hard aan de slag en binnen een minuut ongeveer zit ik rond de 40 graden idle.

Moet ik me zorgen maken om condensvorming aan de binnenkant van de behuizing? Of valt dit wel mee?

Kan niet stoppen met ontploffen!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Zie je condens dan? Ik heb nog nooit ergens last van gehad met mijn MBP en ik moet ook dagelijks ermee naar school.

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-01 14:53
Hier ben ik ook wel benieuwd naar...

• airliner
  • Laatst online: 07:17

airliner

Swell

punt is natuurlijk zit er vochtige lucht in je macbook als je naar buiten gaat? als vochtige lucht afkoelt tot onder het dauwpunt, treedt er condensatie op. ik denk echter dat het geen probleem is, zoveel lucht past er niet in een mb (pro), dus mocht er condensatie optreden is dit minimaal. ook is je mb (pro) binnen enkele seconden al warm en zal het condens weer verdampen

edit:
volgens mij zitten er ook weinig tot geen zouten in condens van vochtige lucht, dus de geleidbaarheid zal ook minimaal zijn (gedestilleerd/puur water geleid niet)

[ Voor 21% gewijzigd door airliner op 13-12-2007 19:49 ]

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 12:31
airliner schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:39:
punt is natuurlijk zit er vochtige lucht in je macbook als je naar buiten gaat? als vochtige lucht afkoelt tot onder het dauwpunt, treedt er condensatie op. ik denk echter dat het geen probleem is, zoveel lucht past er niet in een mb (pro), dus mocht er condensatie optreden is dit minimaal. ook is je mb (pro) binnen enkele seconden al warm en zal het condens weer verdampen

edit:
volgens mij zitten er ook weinig tot geen zouten in condens van vochtige lucht, dus de geleidbaarheid zal ook minimaal zijn (gedestilleerd/puur water geleid niet)
Er zit sowieso stof in je macbook, dus condens gaat wel geleiden naarmate het meer vervuild raakt.

Kan niet stoppen met ontploffen!