Toon posts:

[WC] Need help bij vergelijking en uiteindelijke keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste waterkoelers,

Ik heb al aardig wat research gedaan en ik heb al een heel aardig idee van wat ik in mijn nieuwe systeem wil steken. Toch heb ik toch nog zeker een aantal vragen.

De bedoeling is dat ik begin volgend jaar een nieuw high-end systeem haal. De E8400 Peryn zal hier deel van gaan uitmaken. Samen met waterkoeling is deze 45nm chip onnozel goed overclockbaar, en dat is ook mijn bedoeling.

Allereerst de kast. Ikzelf ben niet echt een grote fan van Lian kasten. Simpelweg omdat ik ze niet mooi vind. Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is om in de Thermaltake "Armor" voorin een ThermoChill PA120.2 of .3 te plaatsen, zoals dit ook bij de LCS versie van deze kast is gedaan.

Vervolgens had ik het volgende in mijn hoofd, met een aantal onzekerheden.
  • - ThermoChill PA120.2 of .3
  • - 2/3 Antec TriCools voor op de rad
  • - EK Water Blocks EK-Supreme
  • - De pomp. Dit vond ik lastig, nu twijfel ik tussen de Eheim 1048
    en de Innovatek HPPS Plus (http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=2777&c=46). Kan iemand me helpen deze knoop door te hakken? Als je een nog betere oplossing weet roep maar!
  • - Het reservoir. Wat is het beste reservoir bij deze pomp, en wat is dan raadzamer, De pomp op de Innovatek manier op het reservoir zetten, of deze doormiddel van tubes met elkaar verbinden?
Dit is eerst het verhaal in grote lijnen, ik hoop dat jullie kunnen helpen :)
Emile

Verwijderd

Ik kan je niet helpen met het waterkoelingsgedeelte - wel kan ik je vertellen dat je voor veel minder geld een oplossing hebt die net zo goed koelt en net zo stil is: een moderne luchtkoeler. Voor € 40 heb je een mooie koeler (denk voornamelijk aan Scythe), die erg goed koelt. Daarbij heb je bij het overclocken van de Core 2 Duo's vrij weinig aan waterkoeling, omdat ze sowieso al erg goed overclocken.
Wellicht haal je met erg goede - en dus dure - waterkoeling een marginaal hogere overclock. Je moet de afweging zelf maken, maar ik zou het wel weten :)
Wanneer je ook overweegt je videokaart (en evt chipset) watergekoeld te maken verandert de zaak enigszins, maar alleen voor het overclocken van die C2D zou ik het niet doen!

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker de bedoeling een CrossFire setup te gaan koelen. Aangezien de GPU ontwikkelingen enorm snel gaan en bijvoorbeel de 3870 X2 die ik wil gaan gebruiken, in januari pas in de winkels ligt, vond ik het niet zinvol het GPU deel al in deze topic te zetten.
En ja deze overweging heb ik zeker al gemaakt, maar ik vind die scythe koelers werkelijk verschrikkelijk staan in de casemod, en waterkoeling ziett er prachtig uit. Dit is natuurlijk een kwestie van smaak. Verder komt bij waterkoeling de warmte niet in de case terecht, maar wordt via rad direct naar buiten geblazen. Plus natuurlijk de enorme voordelen als je je grafische kaart waterkoelt. Dit waren voor mij de factoren die me eigenlijk naar waterkoeling getrokken hebben.

En aangezien ik daar nog niet bijster veel ervaring mee heb, zoek ik hier hulp om voor mij het kringetje rond te maken voor een mooi goed presterend systeem.

Ty for the reply :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 14:36 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:50
voor alleen een CPu is een 120.2 meer dan genoeg maar aangezien je er in de toekomst 1 of 2 grafische kaarten aan toe wilt voegen zou ik voor de 120.3 gaan mits je er de plaats voor hebt.

Zelf zou ik niet voor een Eheim pomp gaan maar zou ik eerder voor een Laing DCC met top gaan of voor een D5.
Als reservoir zou ik een EK multires nemen of een Swiftech MCRES (afhankelijk van of je looks belangrijk vind)

Verwijderd

Topicstarter
D5 is wel goeie pomp, nog betere flow dan de Eheim 1250. maar is de druk ook goed?
En ik zie dat het geen inschroef verbindingen zijn, maar vaste 1/2" stukken. Dit is dan weer minder handig.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:14:
D5 is wel goeie pomp, nog betere flow dan de Eheim 1250. maar is de druk ook goed?
En ik zie dat het geen inschroef verbindingen zijn, maar vaste 1/2" stukken. Dit is dan weer minder handig.
De pompen van Laing zijn zo'n beetje het beste. Echt super sterk zijn ze. Zal ook beter zijn dan een Eheim 1250 qua druk. Qua res is de Swiftech Micro zo'n beetje het beste. Zeker met een sterke pomp is ie erg handig ivm ontluchten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, een laing gaat het dus worden. Ben er alleen nog niet over uit welke. De D5 geeft overduidelijk de beste flow, maar heeft geen schroefdraad. En aangezien ik eigenlijk alle bevestigingen zo wil hebben (lekker veilig) (corrigeer gerust als ik daar een verdraaide menig op na hou)
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/746/inschroefel8.th.jpg

Het zal dan dus waarschijnlijk neerkomen op een DDC. Alleen het "Top" systeem snap ik nog niet helemaal, en welke DDC moet ik dan hebben met wat voor top? Er zijn er namelijk nogal wat, en 600L/H lijkt me geen overbodige luxe.

• PilatuS
  • Niet online
Die koppelingen heb ik zelf ook in mijn PC. Gebruik ze al jaren en ze zijn echt super. Als ze vast zitten kan je aan de slangen gaan trekken en nog gaan ze niet los. Ik zou zeker voor die koppelingen gaan.

Die top is meestal gelijk een reservoir. Maar tenzij je van veel lucht in de setup houd zou ik dat niet doen. Gewoon een Laing nemen met een los Swiftech Micro res.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat is nog eens duidelijke info:)
Nu is de keuze dus tussen deze 2;

- Laing DDC- 1 Ultra 18watt Pump
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/9150/laingddc200yr1.th.jpg
- Laing D5 Vario 1/2"
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/191/d5vario200lf5.th.jpg

Wat is de beste keuze?
En heel belangrijk, hoe los ik de "vaste" bevestigingspunten op?

• PilatuS
  • Niet online
Zijn er niet meer soorten Laing pompen ? Volgens mij zijn er wel een aantal met schroefdraad zodat er normale koppelingen op kunnen.

Deze bijvoorbeeld:

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3183&c=46

Vergeet niet dat een Laing veel sterker is dan bijvoorbeeld een Eheim 1048. De 1048 doet 600l/u maar in de praktijk blijft daar misschien 250l/u van over. Van een 400l/u Laing blijft makkelijk 300l/u over omdat ie gewoon veel sterker is. De opvoerhoogte waar aan je kan zien hoe sterk een pomp is ligt bij de Laing ook veel hoger dan bij een Eheim.

Je hoeft niet perse 500 of 600l/u te hebben bij een Laing. Zelfs mijn Eheim 1048 die zwakker is doet het prima met 5 waterblokken en een 3x120mm radiator.

[ Voor 78% gewijzigd door PilatuS op 13-12-2007 16:26 ]

Verwijderd

De 18watt versie is errug sterk, alleen vind ik die persoonlijk net teveel herrie maken...
De 10watt is al meer dan genoeg en die is wel errug stil...
De D5 is een errug goede pomp ook trouwens!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:20:
Zijn er niet meer soorten Laing pompen ? Volgens mij zijn er wel een aantal met schroefdraad zodat er normale koppelingen op kunnen.

Deze bijvoorbeeld:

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3183&c=46

Vergeet niet dat een Laing veel sterker is dan bijvoorbeeld een Eheim 1048. De 1048 doet 600l/u maar in de praktijk blijft daar misschien 250l/u van over. Van een 400l/u Laing blijft makkelijk 300l/u over omdat ie gewoon veel sterker is. De opvoerhoogte waar aan je kan zien hoe sterk een pomp is ligt bij de Laing ook veel hoger dan bij een Eheim.

Je hoeft niet perse 500 of 600l/u te hebben bij een Laing. Zelfs mijn Eheim 1048 die zwakker is doet het prima met 5 waterblokken en een 3x120mm radiator.
Oke, dat mooie kleine pompje voldoet dus ook prima.
Zijn die verbindingen die we eerder noemden ook opschroefbaar verkrijgbaar?
Dit heb ik gevonden: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3131&c=44
is dit net zon sluiting waar je na het opdrukken van tube ook nog dat ding eroverheen draait? Kan ikzelf op pic nit helemaal geweldig zien. Zo ja kun je deze daar mooi opzetten toch?

• PilatuS
  • Niet online
Die in die link moet je idd hebben. Dat ding gaat over de schroefdraad van de pomp en dan is het een normale screw-in verbinding. Die ring gaat over de slang, dan de slang er op en vast schroeven.

Verwijderd

Topicstarter
Oke top, dan is dat duidelijk:)
Het reservoirtje lijkt me duidelijk, mooie en goeie oplossing is de Swiftech MCRES-MICRO zoals jij al zei, aangezien deze ook prestatie verlies door turbulentie tegengaat, en dat is altijd mooi. Bij FH staat er echter niet bijster veel info, zitten er inschroef verbindingen op? Zodat je gewoon uit- en ingang een screw-in verbinding in kunt draaien?

• PilatuS
  • Niet online
Dit plaatje zegt genoeg denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.cool-z.com.au/zenshop/images/MCRES-MICRO.gif

Gewoon inschroef dus.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 13-12-2007 17:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke top dan wordt dat hem :D.

Dan kan ik me nu wat meer bezig gaan houden met de details, maar zeker niet minder belangrijk!
Ik dacht zelf aan (8x1) tubes, overal deze in draaien, http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&i=312&c=44 (past deze schroefdraaid overal in?) en op het pompje die opschroef stukken. (als ik iets vergeet,,)

Volgens mij is dit een perfect tube formaat en hoeft het niet groter, maar ook hier kan ik een verkeerde kijk op hebben natuurlijk:)

• PilatuS
  • Niet online
Alles wat 1/4" heeft kunnen die koppelingen in. Wat zo'n beetje alles wel heeft. In de radiator passen ze gewoon gelijk in. Wel ff goed kijken of alles wat je besteld ook 1/4" heeft. Zo niet, dan moet je net zoals bij de pomp een verloopje hebben naar 1/4".

8x1 slangen zijn zo'n beetje het meest gebruikt. Ik heb zelf 8x1.5 Tygon omdat dat net weer wat betere slang is. Maar dan heb je dus ook 8x1.5 koppelingen nodig.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:25:
Zo niet, dan moet je net zoals bij de pomp een verloopje hebben naar 1/4".
Deze past toch direct op het pompje? http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3131&c=44
Enige verschil is dat deze opschroef is (toch?)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 17:33 ]

• PilatuS
  • Niet online
Jawel. Dat is een 2 in 1 koppeling. Past aan de ene kant op de pomp en aan de andere kant komt de slang. Het is verloopje en koppeling samen.

Vrijwel alles heeft standaard 1/4" behalve pompen. Bij mijn Eheim heb ik 2 dingen nodig 1 voor in en 1 voor uit en daar kunnen dan weer koppelingen op. Maar die in die link is voor jou genoeg om van de pomp netjes 2x 8x1 te maken.

Die koppelingen zijn altijd het meeste gezeik bij een WC set. Vrijwel iedereen loopt er tegen aan met een WC set. Gelukkig hebben alle andere onderlenen meestal gewoon 1/4" waar gelijk een koppeling in kan.

[ Voor 42% gewijzigd door PilatuS op 13-12-2007 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thats great :D

Welke tubes en liquid raad je aan?
Dit had ik zelf in gedachten

- http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=2907&c=93
- http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=1976&c=92

Slangen zijn PUR, ik weet de verschillende materialen zelf niet, dus ik heb geen idee of PUR juist goed buigzaam is of juist niet, etc.

• PilatuS
  • Niet online
Je kan veel beter voor PVC gaan dan voor PUR. PUR gaat nogal snel knikken. Het beste is Tygon maar dan moet je gelijk andere koppelingen nemen. PUR is echt niet aan te raden.

Qua vloeistof is dat op zich wel goed alleen wel duur. Ik gebruik zelf 50% koelvloeistof en 50% gedestileerdwater. Door de koelvloeistof beschermt het perfect tegen algen en corrosie. Koelvloeistof kan je gewoon halen bij de Halfords of zo. Het water kan je overal wel krijgen zoals bij de Shell of de Albert Heijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, en wat moet je er dan bij mikken voor een leuk kleurtje:D? Bij voorkeur groen^^

deze tubes beter? http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&i=388&c=92

• PilatuS
  • Niet online
Bij FH staat genoeg. Heb het zelf niet dus weet ook niet wat je het beste kan kopen.

http://shop.freezinghardw...dex.asp?Pagina=00002&c=93

Die slangen zijn prima. Gewoon lekker veel slang kopen. Liever te veel dan te weinig, het kost ook toch bijna niets.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan moet ik dnken aan hoeveelheden van? 10 meter?

Naja dan nog 2 laatste dingen, dan ben ik helemaal blij:)

Ten eerste de kast. Ik dacht sowieso aan een Thermaltake Armor.
Dan was de bedoeling dat er in de normale versie(!) op dezelfde manier als in de LCS versie, een radiator, in dit geval een 360mm (in tegenstelling tot de LCS versie van deze kast) komt. Ik heb alleen geen flauw idee of dit te realiseren valt? Is dit niet het geval, hoor ik graag wat mooie ruime "waterkoleing geschikte" kasten zijn.

Ten tweede zat ik ik nog met een kleine twijfel, welke van deze 2 rad's levert nu eigenlijk de beste prestaties?

- http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3923&c=47
- http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=4103&c=47

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

10 meter!?!?! Denk dat je aan 2 meter meer dan voldoende hebt...

En voor dat Thermochill rad heb je 2 verloopjes nodig van 3/8 naar 1/4 geloof ik. Als kast zou ik een Stacker oid nemen, lekker goedkoop en lekker ruim. En de Thermochill schijnt de betere van de 2 te zijn.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat bij die Thermaltake Armor de voeding in de weg zit voor een 3x120mm rad. Misschien past het maar ik denk het niet. Als het goed is past de rad bij die kast wel in de 5,25" bays.

Op zich is elke kast goed voor waterkoeling. Als je het goed indeeld past het altijd wel. In een midi-tower kan je zelfs meestal nog wel een 2x120mm rad kwijt.

De Thermochill is sowieso de beste rad van die 2.

2 meter zal meestal wel voldoende zijn. Ik zou gewoon voor 4 meter gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 13-12-2007 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, met die armor was het indd de bedoeling hem voorin te zetten, dat ziet er echt heel mooi uit met blauwe fans:), als dat kan met eventueel lichte mod dan wordt het de armor.,,

oke, dan wordt dit hem

- EK Water Blocks EK-Supreme
- Laing DDC-1RT
- ThermoChill PA120.3
- Swiftech MCRES-MICRO
- PVC slang 8 mm. (8x1) 4 meter

- Omzetstuk 3/8" naar 1/4" (2x; voor op RAD)
- Rechte inschroefverbinding 1/4"- 8x1 (6x; 2@CPU - 2@reservoir - 2@RAD)
- Rechte opschroefverbinding 1/4" - 8x1 (2x; voor op pomp)

Lijkt me een hele mooie setup:) Ben ik nog iets vergeten?

• PilatuS
  • Niet online
Ziet er helemaal prima uit. Alleen misschien nog iets kopen om de pomp aan de kast te maken zonder trillingen.

Verwijderd

Topicstarter
Jup. Thnx voor alle hulp Pilatus:D
je hebt zelf ook een mooi setupje zag ik^^

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:44:
Jup. Thnx voor alle hulp Pilatus:D
je hebt zelf ook een mooi setupje zag ik^^
Graag gedaan :) Veel succes met het bestellen en bouwen van de set.

Mijn eigen setup ben ik ook wel tevreden over :P

Verwijderd

Topicstarter
dankje:)
zag trouwens op FH nog een slangklem^^ handig?
Als dat kan voorkomen dat ik voor iedere upgrade moet drainen heb ik die
paar centen daar graaag voor over

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:12:
dankje:)
zag trouwens op FH nog een slangklem^^ handig?
Als dat kan voorkomen dat ik voor iedere upgrade moet drainen heb ik die
paar centen daar graaag voor over
Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou het persoonlijk niet doen. De kans dat er ondanks die klem toch water los komt is aanwezig, en dat wil je echt niet hebben als je bezig bent. In mijn mening dan maar op nieuw vullen dan het risico lopen.

Verwijderd

Topicstarter
slangplug hadden ze ook^^ beter?:D

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:55:
slangplug hadden ze ook^^ beter?:D
Ja, daar bij weet je teminste zeker dat er niets lekt. Ik gebruik zelf soms een pen om op CD's te schrijven. Past precies in de slang bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, en hoe moet ik met dat dan voorstellen?
ik bedoel, je zult toch iéts moeten drainen, of zie ik dat verkeerd

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:16:
Oke, en hoe moet ik met dat dan voorstellen?
ik bedoel, je zult toch iéts moeten drainen, of zie ik dat verkeerd
Voor bijvoorbeeld de slang van de radiator. Na het drainen is het meeste water er wel uit maar in de rad blijft altijd wel wat zitten. In die slang doe ik dan gewoon ff een pen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, maar stel dat ik op een gegeven moment een nieuwe CPU haal, kan ik het mezelf dan makkelijk maken en doormiddel van klem of plug, een complete drain te ontlopen? Of ontkom je daar niet aan?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:40:
Ja oke, maar stel dat ik op een gegeven moment een nieuwe CPU haal, kan ik het mezelf dan makkelijk maken en doormiddel van klem of plug, een complete drain te ontlopen? Of ontkom je daar niet aan?
Wat dacht je van gewoon het CPU blok er af halen met water nog in de setup. Zelfs hoe mij setup nu is kon ik nog mijn E6600 vervangen door een Q6600. En dan zitten mijn slangen echt strak bij elkaar. Als je alleen de CPU koelt moet het al helemaal gaan :)

Gewoon het CPU blok los halen en laten hangen. Dan de CPU vervangen en het blok weer terug doen. Hoef je ook geen water uit de setup te halen. Als je de videokaart oid vervangt ontkom je toch niet aan drainen maar een CPU wisselen kan ook zonder drainen.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 14-12-2007 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat scheelt alweer. Maar het staat niet in deze topic, maar er komen nog 2 full coverblocks voor CF bij de setup in:). Ga natuurlijk niet zon high end setje kopen voor alleen CPU :D,,

Verwijderd

Topicstarter
maargoed, op het moment dat je 2 nieuwe waterblocks voor grafische kaart erin moet, dan is dat niet te fixxen met plugs ofzo, en moet alles eruit?

• PilatuS
  • Niet online
Als je iets toe te voegen hebt kan je de Edit-knop gebruiken. 2x achter elkaar posten is niet nodig :)

Je kan wel moeilijk gaan doen om wat water er in te houden maar ik zou het gewoon zo ver mogelijk leeg laten lopen en dan de slangen af sluiten. Dat kleine beetje water maakt toch niet uit en je maakt het je zelf alleen maar moeilijk.

Ik neem aan dat zodra je Crossfire blokken er zijn je wel een aardige tijd zal draaien zonder dat ie weer leeg moet. Kan je anders tot die tijd een kleurtje oid ff laten zitten en dat later doen.

Verwijderd

Topicstarter
hehe 8)7

Oke daar heb ik wat aan :)

Ze worden direct bij het systeem in besteld in januari dus w88 hoeft niet 8)
Nee klopt, zodra die CF erinzit ben ik niet vanplan (zou ook niet weten waar ik na de waterkoleing erbij enzo het geld vandaan moest halen :P ) snel weer te gaan upgraden :)

• PilatuS
  • Niet online
Mijn eigen setup heeft bijna 1 jaar gedraait tot ik er weer wat aan deed. Toen heb ik de NB/SB/Mosfet blokjes toegevoegd. Dat was bijna een hele dag werk. Verder alleen de CPU vervangen maar dat was 5 min werk.

Verwijderd

Thermochill zeker. Daarnaast is 10 meter veel teveel en 2 meter net te weinig, als je denkt fouten te maken bij knippen zou ik 4 meter nemen maar ik had genoeg aan 3 meter. Nog een laatst puntje, als je UV water en slangen gaat kopen is zeker als je denkt aan casemodding een uv lamp ook wel leuk om te kopen ander zie je er zo weinig van terug.

Verwijderd

Topicstarter
Een een van de standaard fans in de Armor geeft UV licht;)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:54:
Een een van de standaard fans in de Armor geeft UV licht;)
Een zo'n fan schiet niet echt op in zo'n grote kast ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou das weer mooi om te weten:)
nog leuke producten aan te raden?:P

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:45

BTU_Natas

Superior dutchie

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:07:
- EK Water Blocks EK-Supreme
- Laing DDC-1RT
- ThermoChill PA120.3
- Swiftech MCRES-MICRO
- PVC slang 8 mm. (8x1) 4 meter

- Omzetstuk 3/8" naar 1/4" (2x; voor op RAD)
- Rechte inschroefverbinding 1/4"- 8x1 (6x; 2@CPU - 2@reservoir - 2@RAD)
- Rechte opschroefverbinding 1/4" - 8x1 (2x; voor op pomp)

Lijkt me een hele mooie setup:) Ben ik nog iets vergeten?
Ik mis een cpu block. Of had je die al?

Verwijderd

Topicstarter
lol, dat is de EK supreme

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:45

BTU_Natas

Superior dutchie

Oops, ik was van mening dat dat een videokaart block was :P

Presteert die beter dan de Dangerden blokken?

Verwijderd

Topicstarter
ja, naar wat ik van velen hoor is dit het block wat de "top notch" titel van de D-tek(?) heeft overgenomen:P,,

Dat de Full cover GPU blokken er niet bij staan klopt, want ik haal mijn systeem in januari, en dan komen er 2 3870 X2 kaarten in CF in, waarvoor nu de blokken er natuurlijk nog niet zijn;)

Verwijderd

D-tek Fusion ;)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Volgens mij owned die toch nog steeds of heb ik dat mis?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zelf niet getest, maar van wat ik van veel mensen hoor is de EK Supreme zijn "troonopvolger" en presteert die net iets beter. Boeit niet zoveel, zal een graad of 2/5 schelen ofzo, maar aangezien ik toch vanaf 0 koop. Dan maar meteen de EK.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 21:14 . Reden: niet helemaal compleet ]

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
http://www.overclock3d.ne...supreme_cpu_water_block/1

Doet de EK het iets beter dan een "stock" fuzion. Voor het EK blok komen nog high performence nozzle plaatjes. Als die er zijn gaat i de boel nog een keer testen met de nozzles in de fuzion tegenover de EK met die andere plaatjes.
Hier nog een review, maar die is in het pools, begrijp ik weinig van. Volgens mij komt hier de Fuzion er iets beter uit, maar of die nozzled of bowed is kan ik er niet uit opmaken.

Ze liggen dus erg dicht bij elkaar. Wat minder dicht bij elkaar ligt is de prijs. De Supreme is een stuk goedkoper.(€46 - €62)
Wel nog een nadeel van de supreme is dat de bevestigingsplaat niet op elk moederboord past. Verticaal geplaatst presteert het beste en dat geeft bij sommige mobo's een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat is nog wel een puntje om na te zoekn voor mijn Gigabyte X38 DQ6 mobo. Als dat niet past misschien toch voor de duurdere Fuzion.

Overigens staat er in die review ook dat een backplate geen overbodige luxe is. Die kerel heeft zelf zijn Asus P5W om zeep geholpen door het niet te doen. Iemand een idee waar ik die kan halen voor de EK?

Hij zegt immers ook, als ik hem dmv een backplate goed had kunnen vast schroeven waren de prestaties vast nog beter geweest.

Die backplate is dus eigenlijk een must have, wil ik niet voor de Fuzion gaan.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 23:07 . Reden: 3 alinia's erbij xD ]

• coolfris
Ze zijn bezig eentje te maken voor alleen de 775. Bij D-Tek hadden ze dit sneller door. Die hadden al meteen een apparte voor S939. Lees trouwens net weer dat de horizontale plaatsing van de Supreme beter zou moeten zijn. Jou mobo is in dat draadje op xs nog niet langsgekomen. Wel de Maximus formula van asus (ook X38) en daar past i niet.

Zelf heb ik deze backplate van coolermaster. Prima ding en goedkoop. Deze van scythe wordt vaak gebruikt, maar is weer wat duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Oke "universele" backplates kun je ook gewoon gebruiken,
enig idee wanneer die van EK voor 775 te verwachten zal zijn?

• coolfris
Die van EK support op xs zegt dat ze er snel zullen zijn. Wanneer is dus nog onduidelijk.

Edit:
Ze zijn onderweg naar het polijstbedrijf. Met een beetje mazzel zijn ze er dit jaar nog. :)

[ Voor 36% gewijzigd door coolfris op 17-12-2007 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx:)
Dat is heel mooi, kan ik ze eind januari gewoon halen :D
Pagina: 1