Toon posts:

[XP]-problemen die niet op te sporen zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik laatst een hele hoop probs had met men windows installatie heb ik maar een backupje en formatje gedaan. allemaal goed en wel maar de problemen blijven. op zowel mijn oude als nieuwe installatie had ik een probleem met de intel i8042prt drivers. deze heb ik echter uit de weg weten te ruimen. nadat dit euvel verholpen was krijg ik weer een nieuwe fout. het had iets te maken met de netbios of dergelijke. elke fout die ik hier beschrijf deed mijn pc zonder pardon uitvallen.

nu is ook de browser (gebeurtenis-id 1016) fout weggevallen maar het rebooten blijft echter voorkomen. ditmaal echter zonder ook maar enig vermelding in men logs. waar het mij op eerste zicht aan liet denken was een memory error. echter ben ik nu al een half uur (80%) memtest aan het draaien en geen enkele fout te bespeuren. dan ben ik wa met voltages gaan spelen, eveneens geen oplossing. laatste bios staat er voor zover ik weet op daar ik deze nodig had om mijn 6000+ cpu compatibel te maken. (mobo is K9N plat. btw)
ook zijn alle voltages stabiel binnen windows. straffer zelfs het spelen van games gaat zonder enig probleem. 99,9% gebeurt het tijdens het downloaden van bestanden of pagina's op het internet. op het eerste zicht stelde ik dan weer de stelling dat dit door netwerkkaart kwam (of netbios of whatever).
echter vind ik het vreemd dat de logboeken dan niets weergeven.
ik ken persoonlijk vrij veel van hardware maar dit gaat toch men pet te boven blijkbaar (wss omdat dit eerder software is). heb zowat alles geprobeert. laatste waar ik aan kan denken is de voeding die het aan het begeven is meer zoals ik reeds zei zijn de voltages gedurende de hele sesie stabiel als een rots

edit 2: en ohja, kom aub niet af met 'zet bsod eens aan', want dat is al gebeurd en alsnog valt de pc gewoon uit.

edit 3: ondertussen weer een nieuwe fout opgedoken: De machtigingsinstellingen (standaard voor deze computer) verlenen geen machtiging aan Activeren (Lokaal) voor de COM-servertoepassing met CLSID
{BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\Lokale service SID (S-1-5-19). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerdershulpprogramma van Component Services.

natuurlijk is van geen enkele van de fouten iets te vinden op de MS site buiten dan de weergegeven codes.........
hier ne screen van hoe overvloedig de fouten voorkomen http://users.pandora.be/misite/dcom.JPG

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou op z'n minst je taalfouten er nog even uit kunnen halen. Het is soms lastig te lezen wat je nou bedoelt als maar een half woord staat. 'ebooten' bijvoorbeeld, r ervoor, 'ben ik wa met' moet dus 'wat' zijn. Hoofdletter-gebruik kan ook geen kwaad na een punt.

Dat even voor de spellingcontrole :P, op naar het probleem.

Wat heb je allemaal geïnstalleerd, wat zijn je specs, welke driver versies, XP helemaal up2date, bepaalde aanpassingen aan de installatie gedaan (met bijvoorbeeld nLite)? Je geeft een lap tekst waar eigenlijk niet veel informatie in staat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 23:34

lordsnow

I know nothing

Als het nou bij de taalfouten en hoofdletters bleef... maar er staan ook hele vreemde zinnen tussen. Bijvoorbeeld, "ik ken persoonlijk vrij veel van ...". En er missen voortdurend woorden aan het begin van een zin. Bijvoorbeeld, "[Ik] heb zowat alles ..." en "[Het] laatste waar ik aan ..." en zo voort. En wat betekent, "eveneens geen avance"? (Advance? Vooruitgang?). Het leest werkelijk waar voor geen meter zo.

Wanneer je zoekt op de CLSID met Google krijg je verschillende resultaten, waar onder:
http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t4126.html

Volgens deze post heeft de foutmelding te maken met de nVidia firewall.

Jouw moederbord heeft een nVidia nForce 570 chipset. Wellicht dat deze ook de nVidia firewall heeft?

De nVidia firewall staat bekend om zijn problemen, en het beste kan je gewoon de software voor deze feature verwijderen, (Configuratiescherm -> Software -> NVIDIA Forceware network access manager) of de firewall uitschakelen (Start -> Programma's -> Nvidia corporation -> Network acces manager -> Nvidia firewall).

Hier is een post van iemand die had soortgelijke problemen:
Bluescreen error met nieuwe computer

[ Voor 62% gewijzigd door lordsnow op 13-12-2007 01:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
srry voor de fouten en voor nederlandse personen mss eigenaardig taalgebruik. het was snel getypt omdat ik schrik had dat de pc nogmaals uit zou vallen.

anyway, specs: amd 6000+, MSI K9N platinum, 8800GTS 640, 480 watt voeding van LC-power, 500GB hdd Samsung en een 250GB WD.

nforce firewall zou kunnen moest ik die op mijn systeem installed hebben. dat is dus niet het geval.
Momenteel krijg ik weer geen fouten meer in mijn logboeken. simpelweg spontane reboots, zonder bluescreen.

een van de laatste DCOM fouten verwees naar een nvidia applicatie die in de network acces manager van nvidia zit. deze heb ik reeds verwijdert maar ook dit had geen enkel effect buiten dan het feit dat mijn logboeken nu helemaal geen fouten meer weergeven.

en het is dus echt wel enkel bij downloads dat dit gebeurt. mijn Steam starte mee op met Windows en deze zat te updaten. nu heb ik deze uitgeschakeld en blijft de pc perfect stabiel. zet ik hem echter terug aan duurt het niet lang voor ik weer een stilgevallen pc naast me heb staan.
ben zowat aan het einde van mijn latijn.

thx alvast :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is dus je netwerkkaart die loopt te kloten. Verwijder alles, maar dan ook echt alles van je netwerkkaart en installeer alleen de driver. Ik heb de K8N Diamond, eveneens een nVidia chipset (nForce4 SLi) en ik hoef helemaal niets aan programma's te installeren om die kaart te laten werken. Alleen de driver was voldoende. Dat je dus de firewall _moet_ gebruiken is onzin. Dat kunnen ze niet maken omdat nVidia je niet kan forceren om op Windows te draaien (Linux zal die firewall namelijk niet aankunnen, geen ondersteuning voor en geen versie ervoor).

Als het niet te veel moeite is, installeer anders eens je Windows opnieuw, gebruik desnoods nLite om alle updates ed alvast te integreren samen met de drivers. Dit uiteraard als het volledig verwijderen niet helpt. Maak desnoods een image van hoe je het nu hebt zodat je makkelijk terug kan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 23:34

lordsnow

I know nothing

Een andere (mischien simpelere) oplossing is om een ander PCI netwerk kaartje te installeren en gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
De Browser-service heeft te vaak de reservelijst op transport \Device\NetBT_Tcpip_{04A598B7-66E9-4E1A-B62E-DD05B12B4BA6} niet kunnen ophalen. De reservebrowser is gestopt.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

weer nieuw foutje met ID: 8032...

Verwijderd

Topicstarter
net weer maar eens een fresh install gedaan en nog steeds die fouten........

Verwijderd

Topicstarter
nu 3 installs later en een nieuwe hoofdschijf van 500GB zijn de meeste errors en fouten weg behalve het TCP/IP ding (maar dat heb ik nu gepatched).
Echter blijft het rebooten komen en gaan. en dit is echt telkens enkel en alleen als ik download. pci netwerkkaartje heb ik ook al geprobeert en ook dan doet hij hetzelfde. tweede onboard GB lan heb ik ook reeds uitgeschakelt. ook geen effect. Nu krijg ik geen enkelle maar dan ook geen enkelle fout meer in mijn logs. bluescreens blijven ook uit en voeding of ram kunnen het niet zijn(gamen gaat uren aan een stuk en ramgeheugen heeft al 5 uur memtst achter de rug).
ik begin echt veel goesting te krijgen om ander mobo + cpu te kopen...
zijn er nog andere opties die ik over het hoofd kijk?
IRQ's mss?
Pagina: 1