Bestanden kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Collin!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-02 10:50
Hooi,

Ik ben al een tijdje bezitter van een WD mybook premium ESata.
Op die schijf heb ik software, films en muziek staan. Netjes in mappen verdeelt nu sinds twee weken is mijn map Albums onder de map muziek weg losse nummers staat er nog wel.

Het vreemde is dat ik in Media player in mijn muziek bibliotheek wel bij de albums kan komen. Maar als ik klik op bestands locatie openen dan kom ik in de map van het album zegmaar maar niet onder de map albums maar onder Found.002\ dir0005.chk ofzo verschilt ook per album.

Ik weet niet meer wat ik moet doen ik heb al tools gebruikt enzomaar niets werkt :|

Ik draai onder legale windows vista ultimate 32 bit en met dualbooth XP (nouwelijks in gebruik) tevens kan ik onder xp die mappen ook niet terug vinden maar daar is ook mijn media player bibliotheek niet geïmporteerd.

Weet iemand wat ik kan doen??

Ps ik weet niet of ik hier juist zit met mijn topic ik weet niet waar ik m anders moest plaatsen.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Found.002 duidt erop dat Checkdisk\Scandisk of een dergelijk porgramma heeft gelopen op de schijf en je gegevens verplaatst heeft naar de genoemde directory. Er zit weinig meer op dan handmatig alles terugkopieren naar gelang dat nog mogelijk is. Zelf weer directory aanmaken en vanuit de chk doorlink terugkopieren.

Ik heb ooit eens gehoord van een virus wat werkte met die directory dus je zou virusscan\hijackthis etc over je computer heen kunnen gooien voor de zekerheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Mystery op 13-12-2007 14:00 ]

Battle.net tag

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Collin! schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:49:
Hooi,

Ik ben al een tijdje bezitter van een WD mybook premium ESata.

Ps ik weet niet of ik hier juist zit met mijn topic ik weet niet waar ik m anders moest plaatsen.
Niet in Windows Clients dus, maar in Opslagmedia & I/O Controllers .

En áls je het ergens neerplempt, neem dan in ieder geval even de moeite om je topicstart en titel aan de lokale huisregels te laten voldoen :)

Ik verplaats je topic ditmaal, maar wij zijn er niet om de rommel achter je op te ruimen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Collin!
Sorry ik zal er volgende keer rekening mee houden.

Maar waardoor kan het komen dat die bestanden nu niet meer inde juiste map staan en kan ik het een volgende keer voorkomen het is best een werk wat er nu moet gaan gebeuren namelijk..

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Windows heeft zeer waarschijnlijk een schijfcontrole uitgevoerd op je disk. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zeker aangezien het een externe schijf is:
- Onverwachts ontkoppeld (stroom en/of data)
- Stroomuitval
- Slechte kabel
- Slechte voeding
- Een schijf die aan het overlijden is.

Als chkdsk dus beschadigde bestanden of mappen vindt, zal dit programma ze proberen te herstellen. Uit veiligheidsoverwegingen worden de bestanden en mappen hernoemd, zodat duidelijk is dat de data die deze bestanden bevatten mogelijk corrupt is.

Voorkomen van deze problemen is in 90% fatsoenlijk omgaan met je hardware. De andere 10% zijn slijtageissues zoals een schijf die dood aan het gaan is.

Verwijderd

Gebruik je soms FAT32? Dat filesystem is namelijk niet beveiligd tegen enige manier van service interruption (crash, reset, stroomstoring). Bij een externe schijf is de kans op zo'n service interruption nog groter. Ik raad je daarom aan om NTFS te gebruiken. Overweeg ook eens het maken van backups, bijvoorbeeld via je netwerk naar een andere computer (kan geautomatiseerd gebeuren).

• Collin!
Nee het is nfts en de stroom is er idd een keer af gevallen :')

ik ga nu even de gewone bestanden backuppen!

Verwijderd

Dat is vreemd, is het een externe schijf of niet. Heb je write-back ingeschakeld? ("Optimaliseren voor prestaties" heet dat ipv "Optimaliseren voor snelle verwijdering").
Pagina: 1