[Ranex RX8610] "buzzt"

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-07 17:48
Mijn vriendin heeft van haar vader de home cinemaset RX8610 van Ranex gekregen.

Nou heb ik deze bij haar geïnstalleerd, en nou vinden we beide dat de subwoofer nogal erg "buzzt", om het zo maar uit te drukken. Het uitzetten van de subwoofer (en daarmee de hele set) verhelpt het probleem wel natuurlijk, maar niet echt handig als je geluid bij je films wil hebben.

Wat heb ik al geprobeerd? Ik heb de stekkers allemaal goed / opnieuw aangesloten, maar geen verandering. Er gaat vanuit de dvdspeler naar de subwoofer een soort van seriele kabel (zo een voor de compoort). Als ik deze loshaal is het wel minder met het buzzen, maar hoor je het nog steeds (maarja, nu heb je natuurlijk nog steeds geen geluid bij de films).

Daarnaast heb ik ook al in de instellingen van de set gekeken, maar daar ben ik ook niet veel mee opgeschoten (en er zit geen handleiding (meer) bij :().

Omdat ik zelf niet echt heel erg veel verstand heb van audio zaken (aansluiten gaat nog, maar verder :)) vraag ik jullie of jullie nog tips / oplossingen hebben.

Het buzzen hoor je namelijk best wel tijdens een film en is daarom best irritant.

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-07 17:48
Niemand? :'(

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-08 13:52
Stata er ergens iets in de buurt wat straling uitzend/storing?

Zet je seteens op ana de ander kant van je kamer en kijk dan nog eens

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Aardigs probleempje?

Misschien stom antwoord maar de stekker omdraaien wil ook wel eens helpen, kan zijn dat je een 50hrz brom krijgt door de verkeerde fase.

[ Voor 77% gewijzigd door Thimp op 13-12-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zo gauw niet echt goede info over die set vinden, maar bekijk de volgende dingen eens:

Is het constant aanwezig, of alleen tijdens bepaald gebruik van je set?

Indien de subwoofer een versterker aan boord heeft (eventueel ook voor de satellieten), koppel hem dan eens geheel los, op de voeding na. Bromt hij dan nog?

Indien de subwoofer dus zelfstandig het geluid maakt, sluit hem dan eens aan op een stopcontact op een andere groep (bv keuken)

Sluit alleen alleen alle componenten van de set op elkaar aan (los van tv en andere apparatuur). Is het gebrom er dan?

Komt het geluid uit de bassreflexpoort? Of vanuit/vanachter de behuizing?

Indien het uit de bassreflexpoort komt, en je een volumeregeling achter op de subwoofer hebt, zet die eens voluit en hoor/voel of het brommen sterker is geworden. Indien je het alleen hoort, kan het bv een spoeltje zijn in de versterker van de sub die het veroorzaakt.

Zijn er meer afstelmogelijkheden op de subwoofer aanwezig? (zo ja, welke?)

Klinkt, afgezien van het gebrom, het geluidsbeeld wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk D.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-04-2023
Hi, ik heb hier een RANEX RX8610 gekregen, hoe krijg je iets uit dit kreng ? Aansluiten op iets met de VGA connector ? Heeft dit toestel een app of software nodig ? Iemand een user manual liggen om te delen ?

Alvast bedankt voor alle info,

Groeten, Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:17

FeaR

In GoT we trust

@Dirk D.
Voor eigen problemen zijn eigen topics. Topics kicken om te kapen is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.