Gisterochtend is mijn Powerbook G4 12" overleden. Het bootproces bleef consistent hangen op dezelfde plek. Booten in single user mode lukte echter wel. De Leopard installatie DVD had precies dezelfde problemen. Via de meegeleverde hardware test DVD ben ik erachter gekomen dat mijn video ram kapot is. Op dit moment heb ik OpenBSD 4.2 geïnstalleerd en dit doet het wel. Maar als ik KDE opstart staan er een hoop strepen door het beeld. De enige oplossing voor dit probleem schijnt een compleet nieuw logic board te zijn. Deze zijn behoorlijk prijzig.
Op dit moment zit ik een beetje krap met geld, dus ik zit met een dilemma:
Zal ik even doorsparen en een nieuwe logic board kopen?
Nog veel langer doorsparen en een compleet nieuwe Intel MacBook kopen?
PowerBook verkopen en een goedkope laptop aanschaffen waarop ik Ubuntu en/of OpenBSD zet?
Of iets heel anders?
Ik ben sterk afhankelijk van mijn PowerBook geworden en weet niet hoe ik het nog veel langer kan uithouden zonder laptop. Hoewel ik OS X erg prettig vind, kan ik ook best zonder.
Hoeveel zou ik voor mijn kapotte laptop kunnen krijgen als ik besluit hem te verkopen?
PowerBook G4 12"
PPC 1.5 GHz
1.25 GB RAM
180 GB Hard disk
Alle kabeltjes aanwezig.
Zichtbare gebruikssporen + transparante Puffy sticker op de deksel (makkelijk te verwijderen).
En natuurlijk kapot video ram
Ik weet zelf nog echt niet wat ik wil doen, maar alle hulp is welkom.
Op dit moment zit ik een beetje krap met geld, dus ik zit met een dilemma:
Zal ik even doorsparen en een nieuwe logic board kopen?
Nog veel langer doorsparen en een compleet nieuwe Intel MacBook kopen?
PowerBook verkopen en een goedkope laptop aanschaffen waarop ik Ubuntu en/of OpenBSD zet?
Of iets heel anders?
Ik ben sterk afhankelijk van mijn PowerBook geworden en weet niet hoe ik het nog veel langer kan uithouden zonder laptop. Hoewel ik OS X erg prettig vind, kan ik ook best zonder.
Hoeveel zou ik voor mijn kapotte laptop kunnen krijgen als ik besluit hem te verkopen?
PowerBook G4 12"
PPC 1.5 GHz
1.25 GB RAM
180 GB Hard disk
Alle kabeltjes aanwezig.
Zichtbare gebruikssporen + transparante Puffy sticker op de deksel (makkelijk te verwijderen).
En natuurlijk kapot video ram
Ik weet zelf nog echt niet wat ik wil doen, maar alle hulp is welkom.